A cím mindent elárul, hiszen főhősünkkel, Józsuéval és régi barátjával, mint kísérővel kell bebarangolnunk a mennyeknek országát, az Új Jeruzsálemet, amelyet a fejlesztők a Biblia, elsősorban a Jelenések könyve alapján modelleztek le. Végigsétálhatunk az aranyúton, és átléphetünk a gyöngyökből készült kapukon, melyekről így szól az írás: „A város falának alapköveit mindenféle drágakő ékesítette: az első alapkő jáspis, a második zafír, a harmadik kalcedon, a negyedik smaragd; az ötödik szárdonix, a hatodik karneol, a hetedik krizolit, a nyolcadik berill, a kilencedik topáz, a tizedik krizopráz, a tizenegyedik jácint, a tizenkettedik ametiszt. A tizenkét kapu tizenkét gyöngy volt, a kapuk mindegyike egy-egy gyöngyből, és a város utcája színarany, mint az átlátszó üveg.” Megcsodálhatjuk az élet folyóját és fáját is, az arany gyertyatartókat, melyek Jézus tróntermében állnak, és az ő kristálytrónját.

A Heaven a 360 fokos panorámanézetű kalandjátékok sorát gyarapítja, azaz belső nézetű címről van szó, amelyben nem mozoghatunk szabadon, „le leszünk szögezve” egy pontra, ahonnan teljesen körbeforoghatunk-nézelődhetünk, és egy pontra kattintva léphetünk tovább. Az ígéretek szerint viszont mindehhez 360 fokos sztereó hangot kapunk, magyarul a hangforrások követik mozgásunkat, az általunk vezérelt kamerát. A karakterek, akik között Mihály arkangyal, sőt maga Jézus is feltűnik, motion capture technikával kelnek életre az előre renderelt hátterek előtt, mindehhez egy egyedi, 3D-s kezelőfelület társul. A játékban összesen hat, mint említettem, erőteljes bibliai tartalommal megtöltött pálya kapott helyet; átélhetjük a teremtés napját, mágikus mechanizmusokat indíthatunk be, repülő lovon lovagolhatunk, életre kelthetünk megannyi csodát.

A játék művészi kivitelét, látványvilágát, a grafikai koncepciót nem kisebb név tervezte meg, mint Stephan Martiniere, aki három évet húzott le a Cyan műhelyében, és olyan játékokon hagyta ott keze nyomát, mint az Uru: Ages Beyond Myst, az Uru: The Path of the Shell, és a Myst 5, majd a Midway kreatív igazgatója lett, ahol a Stranglehold és az Area 51 külcsínje is sokat köszönhet neki. Az ő terveit aztán nem kisebb név, mint Dylan Cole kelti életre, egy fantasztikus művész, akit a Blizzard, az Ensemble Studios, a Dreamworks, a Warmer, a WETA, a Universal Pictures is alkalmazott már, a Gyűrűk Ura: a király visszatér, a Van Helsing, a Riddick, a Karib-tenger kalózai mind ott szerepelnek portfólióján. Ilyen párossal nem lesz nehéz a földre hozni a mennyországot...

A játékról egyelőre csak két videót (lásd a kapcsolódó anyagoknál) és pár háttérképet kaptunk, amelyek viszont azt hiszem, elég meggyőzőek, de érdemes felfedezni a hivatalos weboldalt is, ahol virtuális utazást tehetünk a játék világában, igen látványos külsőségek közepette, sőt belelapozhatunk egy füzetbe is, ami tulajdonképpen egy rajzolt, képes forgatókönyv.

A Genesis Works egyébként 2004-ben alakult, és weboldalukon a küldetés menüpont alatt ennyi áll: olyan interaktív játékokat létrehozni, mely ösztönzi a keresztény szellemiség terjedését. Épp emiatt van csak bennem némi félsz, hiszen láttunk már olyan játékot, amely meglehetősen durván próbálta az arcunkba tolni mindezt, ez volt ugyebár a botrányos Left Behind: Eternal Forces, amely gyakorlatilag ellenkező hatást váltott ki, mint készítői szerették volna. Bízom benne, hogy a srácok nem követik el ezt a hibát, nem hittérítőként akarnak tetszelegni, pusztán egy vallási témájú/alapú, de szórakoztató játékot készítenek számunkra. Egyelőre persze csak a remény él, a többit majd meglátjuk később, amikor Új Jeruzsálem alászáll a mennyből...