Lone Ruin

Lone Ruin teszt – Magányos romjáró

Rejtélyes, ősi erő nyomába eredtünk, egy varázslatos, veszélyekben bővelkedő városban kalandozva.

Ugyan még csak 2023 első hónapjában járunk, de már januárra is bejelentkezett jó pár nagyágyú, melyek mellett természetesen indie apróságokból sem szenvedünk hiányt. Ezek egyike a Cuddle Monster Games roguelike alkotása, melyben szörnyek egész során kell átverekednünk magunkat, hogy rátehessük a kezünket egy ősi erőre.

A Lone Ruin készítői nem fektettek túl nagy hangsúlyt a sztorira vagy bármiféle körítésre, ugyanis a kampányt mindössze egy hangulatos, de elég semmitmondó és rövid intró vezeti fel, ami után rögtön miénk is a pálya. Kalandjaink helyszíne elvileg egy mágiába burkolódzó város, melynek lakói egykor harmóniában éltek a varázslattal, ami azonban idővel őrületbe kergette és felismerhetetlenné torzította őket. Hősünk egy évezreddel később azzal a céllal érkezik az immáron romos városba, hogy megszerezze ősi erejét, és megtisztítsa attól a korrupciótól, ami egykor felemésztette. Látvány terén a pixeles grafika egész korrektül mutat, ahogy a ködös, fenevadaktól hemzsegő romok között küzdünk a túlélésért, bár azért a pályatervek és megjelenés tekintetében változatosnak nem igazán mondhatók a helyszínek.

Kezdésként választhatunk magunknak egyet a maréknyi felkínált, túlélésünket segítő varázslat közül, mielőtt belevetnénk magunkat a dolgok sűrűjébe, amit a végleges döntés meghozása előtt még ki is próbálhatunk pár célponton. Ezek között találunk más-más hatótávolságú, erejű, jellegű, közelharci és távolsági csapásokat/varázslatokat, arzenálunkat folyamatosan újabbakkal bővíthetjük ki, vagy épp fejleszthetjük – már ha győzzük arannyal –, emellé pedig még passzív képességeket is szerezhetünk. Hősünk egyébként a kitérésen kívül semmiféle alapképességgel vagy támadással nem rendelkezik, így a harcban kizárólag a megszerzett varázslatokra tudunk támaszkodni. A zónákra osztott felépítésű világban véletlenszerű, hogy pontosan mit rejt egy-egy terem, azt azonban már a kapujában láthatjuk előre, hogy milyen jutalmakra – például új képesség, fejlesztés, életerő, vásárlási lehetőség – számíthatunk, ha legyűrjük kihívásait, így ennek fényében továbbhaladáskor megfontoltan tudunk választani. 

Minden újabb zónával tovább fokozódik a kihívás mértéke, de a játék megkezdése előtt egyébként választhatunk is a három nehézségi fokozatból. A hagyományos ellenfelekből a játék előrehaladtával egyre több típus bukkan fel – bár olyan őrületesen sok azért nincsen –, és adott pontokon még főellenfelekbe is belefuthatunk, akiket nehezebb legyűrni, de ezért cserébe győzelem esetén nagyobb jutalom üti a markunkat. Az ellenfelek egyébként hajlamosak kicsit furcsán viselkedni, például simán belesétálni a pálya közepén lévő halálos verembe. A játék roguelike jellegéből adódóan, ha elbukunk, akkor kezdhetünk mindent elölről, de a játék kvázi kampánya egyébként sem olyan hosszú, extraként viszont egy túlélőmódban akár a végtelenségig folytathatjuk a küzdelmet – vagy legalábbis addig, míg meg nem halunk.

A Lone Ruin alapvetően egy aranyos és élvezetes kis roguelike, amivel kellemesen el lehet lötyögni egy darabig, bár igazság szerint semmi újat nem mutat fel. A varázslatok és szörnyek ötletesek, azonban tartalom tekintetében az elég rövidnek mondható kampány még a túlélőmóddal együtt is elég soványnak érződik. A hitbox pár ritka esetben elég furcsa, a helyszínek és ellenfelek pedig nem túl változatosak, de ha csak egy korrekt, egyszerű kis roguelike-ra vágysz, akkor nem fog csalódást okozni.