Hamarosan egymásnak feszül a két óriás. Nézzük milyen esélyekkel.

Kezdjük a legszembetűnőbb dologgal, a grafikával.
Azt hiszem, hogy mindenki egyet ért abban, hogy a Frostbite 3 engine szemkápráztató látványt nyújt. A fényforrások rengeteg információt tartalmaznak, így nagyon élethűek a megvilágítások. A pocsolyákban visszaverődik a fény, a textúrák élesek, az emberek mozgása folyamatos és természetes. Én nagyon drukkoltam a COD-nak amikor azt mondták, hogy "nextgenesítik". Hát baromi nagyot csalódtam, amikor megjelent az első videó. Nekem nincs bajom azzal, ha egy játék nem szép, mert nem az a fő feladata. De ha valami 8 éve ugyan úgy néz ki, azért az már felháborító. A Call of Duty motorja jó 8 éves. Sőt, ha az alapokat vesszük akkor sokkal több. A Ghost sem lesz sajnos sokkal szebb (pedig drukkoltam), de úgy tűnik, hogy piszkos volt a munka. Ugyan az a motor egy-két modullal feljavítva. Csoda, hogy nem esik össze az egész, az id tech engine 3 nem ilyen textúrákra és fénykezelési sorokra lett tervezve. Az emberek mozgása elég darabos és néha elég idegennek hat, ahogy mozognak a karaterek.
Pont a BFnél.




Hangok:
Szerintem a legnagyobb Call of Duty fanatikusok is egyetértenek azzal, hogy a Battlefieldben találhatók jelenleg a játékvilág legdurvább hangjai. A Dice már-már őrült fanatizmussal rögzíti és keveri az effekteket a játékaiban. Minden fegyvernek élőben rögzítették a hangját, ráadásul több távolságból. Plusz szűrőket húznak a fegyverek és robbanások hangjára, ha zárt helyen, vagy nyílt terepen történik az akció. A járművek hangját is élőben rögzítették, majd ültették a játékba. A Call of Duty effektjei sem rosszak, de közel sem érik el a Battlefield hangjait. A fegyverek pukkogása kifejezetten kiábrándító egy Battlefield után.
Pont a BF-nél.

Lehetőségek:
A Call of Duty inkább a gyalogos harcra és a szűkebb terekre koncentrál, amíg a Battlefield a nyíltabb terepekre és a járműveket is beveti, nem beszélve a 60 fős összecsapásokról. Mindkét játékban rengeteg kütyüt vihetünk magunkkal a gyalogos harcba. Call of Duty-ban választhatunk Kill Streak-et is, ami lehet helikopter, kutyák, uav felderítés stb. A legnagyobb gond, hogy ezeket nem mi, vagy csak részben mi irányítjuk. Battlefieldben viszont a rengeteg kütyü mellett irányíthatunk repülőket, helikoptereket, tankokat, autókat motorokat, hajókat. Ezek mind mélyítik a játékot és szinte végtelen számú helyzetet eredményeznek a harcmezőn. A Battlefieldben a környezet is rombolható. Na persze itt sem minden, de elég dinamikusak a pályák, ha belelősz a ház oldalába egy rpg-vel, akkor az egész homlokzat darabokra esik és lezuhan. A Battlefield 4 trailerében egy egész felhőkarcolót láttunk ledőlni, ami utológ kiderült, hogy nem szkriptelt esemény. Ténylegesen ki kell lőni a tartóoszlopokat. Az új Call of Duty is behozta végre a „rombolhatóságot”. Egy-két falat már itt is ki lehet robbantani, a peremek leomlanak, de kb. ennyi. Lesz még szkriptelt „pályaváltozás” például egy peremen lávő roncs leeshet, vagy egy nagyobb légi-csapás következtében átalakul a város egy rom-mezővé. A Battlefieldben négy kaszt közül választhatunk és ez alapján kapunk képességeket illetve választhatunk kütyüket. A Call of Duty-ban is hasonló, ám itt a kaszt választás nem olyan kötött, kicsit szabadabban tudjuk a kütyüket választani.
Pont: Nehéz eldönteni, mert a COD készítői szkriptekkel is el tudják érni, hogy azt érezze az ember, hogy befolyással van a környezetére,de a járművek miatt, ha csak egy hajszállal is, de a Battlefield kapja a pontot.





Testreszabhatóság:
Azt hiszem, hogy mind a kettő játék elég mély ilyen téren. A fegyvereket nagyon részletesen testre szabhatjuk: célzók, másodlagos célzók, ergonómiai kialakítások, tüzelést befolyásoló kiegészítők, pontosság-javítók, festések, tár-nagyobbítás. A pisztolyokat is testre szabhatjuk, immár a Battlefieldben is. A gránátokat is kiválaszthatjuk, és a kütyüket is. Amiben viszont egy kicsit több a Call of Duty, az magának a karaktereknek a testreszabhatósága. A BF-ben kiválaszthatjuk, hogy milyen festés legyen a ruhán és ennyi. A Call of Duty-ban viszont teljesen megcsinálhatjuk a saját karakterünket, ami akár nő is lehet.
Pont a Call of Duty-nál.





Játékmenet:
A Call of Duty inkább a gyalogos harcra és a szűkebb terekre koncentrál, amíg a Battlefield a nyíltabb terepekre és a járműveket is beveti. A Call of Duty pörgős és nem igényli annyira a csapatmunkát. Itt inkább a reflexeken van a hangsúly. A Battlefield ezzel szemben teljesen csapat-orientált (csak ezt a játékosoknak még nem mondták meg) és sokkal többet kell taktikázni. Megfontoltabban kell játszani, nem lehet rohangálni, hiszen gyorsan leszed egy tank, esetleg egy pár száz méterrel odébb repkedő helikopter.
Pont: Itt igazából az dönt, hogy kinek melyik stílus jön be. Mindkettő kap egy pontot.



Singleplayer:
Abban a legelvetemültebb Battlefield veteránok is egyetértenek, hogy a Battlefield sztorija enyhén szólva semmilyen. A Call of Duty viszont úgy épít fel karaktereket és dramaturgiát, hogy nem kellenek 10 perces monológok. A karaktereket sajnáljuk, ha meghalnak, eszméletlen akciódús a Call of Duty egyjátékos módja. Mindent testközelből élünk meg. Leomlik egy fél hegy, kis híján ránkdől az Eiffel-torony. A COD-os srácok olyanokat tesznek a sztoriba, amiket mások nem vállalnak.
Pont a Call of Duty-nál.






A rendszer:
Az új Battlelog egy elég komplex rendszer lesz. Nem csak a statisztikákat rögzíti, hanem taktikai tippeket ad, eseményeket rendeznek, facebookhoz hasonló közösségi felülete van és még a hordozható eszközeinket is szinkronizálja, amikkel akár commanderként beléphetünk a csatatérre. Sőt, másodlagos digitális térképként is használhatjuk majd kedvenc táblagépünket, illetve okostelefonunkat. Ha éppen unatkozunk az iskolában, vagy a munkahelyen, akkor mobilról még a katonánk felszerelését is beállíthatjuk. A Call of Duty Elite rendszer igazából ugyan az mint a Battlelog. Minden statisztikát rögzít, tippeket ad, közösségi felület is van, ám mobil-eszközeinket úgy tűnik, hogy nem tudjuk bevonni a játékba.
Pont a Battlefieldnél.



Szavatosság:
Azt hiszem, hogy nem kell félteni egyik játékot sem. A Call of Duty-ról tudjuk, hogy milyen DLC-áradat lesz a megjelenés után és mivel már most beszélnek a Battlefield 4 prémiumról, azt hiszem, hogy a Battlefieldnél sem lesz ez másképp.
Mindkettő kap egy pontot.

Gépigény:
Ami a COD legnagyobb hátránya, az a legnagyobb előnye is. Gyengébb gépeken is teljesen simán fut, konzolokon hozza a fix hatvan FPS-t. A Battlefield viszont nagyon szeretni megenni a hardvert, így nem árt felkészíteni rá a gépünket.
Pont a Call of Duty-nál.


Eredmény: Battlefield 6 pont, Call of Duty 5 pont.