Egyre többet hallani, hogy egy-egy cím nem jön PC-re, mert.. és itt jön a parasztvakítás. Az egyik jobban hazudik mint a másik. "PC-re sokkal több a warez!" Igen? Tényleg? Akkor kedves kiadók/fejlesztők nézzetek fel egy torrent oldalra és keressetek XBox 360-as játékokat, annyi van mint a szemét! Nem kifogás, hogy nem tudtok olyan címet írni, amit érdemes lenne megvenni.. szóval ez egy baromság! Attól mert PS3-ra nincs warez, az nem jelenti hogy mindenki aki játszik, az meg is veszi azt a játékot újonnan. Nagyon sokan az ára miatt eladják a konzolos játékaik és használtakat vesznek helyette, ami így egy fajta csere üzletté vált. A konzolos címek amúgy is drágábbak többnyire, szóval ez érhető is.
Lépjünk tovább. Szóval nem jön a cucc PC-re. Nem baj... Késik PC-re. Na, erre egy értelmes indok szokott jönni. Át kell írni. Ez így van. A konzolos fejlesztés ugyan PC-vel történik, DE az egy cél PC, ami maximális mértékben hasonlít a cél platformra. Tökéletesen emulálja pl a PS3-at. Persze jóval erősebb gépekre kell gondolni, mint amit mi meg tudunk venni. Egész munkaállomásokra.
Miből is áll akkor a PC-re írás? Hisz kész a kód épp csak a PC-s fordítót kell beüzemelni.. és..és.. itt jön a mély torkos műszak. Az egy dolog hogy a kód egy PC-n fut, de eleve manapság 4 féle processzor mellé (lassan már csak 3, ha az egy magost kivesszük), minimum 3 féle shader modellre és e-mellé gyártónként vagy 50 VGA-ra kell optimalizálni. Hát nem nehéz belegondolni, hogy még ha eddig egyszerű is lett volna, akkor még ez nyakon van öntve vagy 10 driverrel, amire másképp kell OpenGL és D3D alatt kódolni. Kész rémálom. Ezrét a PC-s fejlesztés eléggé halálra lett ítélve. Az majdnem kimaradt, hogy prociból nem mindegy, hogy az illető darab ugye hány biten működik, ami jelenleg duplázza hibák lehetőségét.
Szóval ez most a helyzet. Ehhez képest a warez nem számít. Gondoljatok bele mennyi pénz egy PC-s port. Egy rakatnyi programozó, egy csomó licenc, tárgyalás egy csomó hardverfejlesztővel...
Be kell látnunk, hogy a konzolra fejlesztés -sajnos vagy sem- nyereségesebb, egyszerűbb, kézenfekvőbb. A PC-s port esetleg akkor kell csak, mikor elfogyott a konzolos kiadásból befolyt pénz és jól lehúznak minket PC-seket is.
Jómagam mindig is PC-s voltam, jobban szeretem az irányítását, jobban tetszik hogy több mindenre jó, de... lassan úgy érzem szélmalom harcot vívunk egy olyan célért, aminek nincs is jövője. A játék PC-ket az viszi a sírba, ami idáig hozta őket a hátán: a modularitás. Jó volt NEKÜNK, hogy ha akad valami, akkor vettünk erősebb hardvereket, de rémálom lett a fejlesztőknek a változatosság.Tulajdonképen mi magunk harcoltuk ki, hogy legyen egy olyan PC, ami nem avul el, amin minden JÁTÉK megy, ami szórakoztatásra van. Ezt hívjuk konzolnak ugye.
Ahogy írtam is a postz elején, mélységesen felháborít viszont a mostani konzolos fanboy tábor. Képesek lenézni, mert PC-m van. Van aki egyesen lehülyéz miatta. Én viszont az mondom erre, hogy bár játékra abszolúte konzolt ajánlok, nagyon nagyot fordul a kocka, ha többi részt nézem. A konzolon nem lehet dolgozni, nem jó másra CSAK szórakoztat. Egy PC jóval szélesebb körben használható és ezen a ponton vissza is estünk oda, ahol már jártunk gondolatban. Legalább 5 éve már, hogy a felhasználói PC-k egy nyilvánvaló cél miatt vannak csak fejlesztve: Játék. ...és akkor most mi van? "Fejleszd a géped, mert másképp nem megy majd az új XY.. de lehet nem is adjuk ki PC-re" Hát akkor már tényleg konzol. Meg mi átlag emberek úgyis szeretünk szívni, de mellé kell még PC is. Konzolból mindjárt kettő, mert van ami az egyikre jobb, van ami a másikra...
Egy PS3 vagy egy Box nagyjából annyiba kerül mint egy jobb VGA, akkor meg minek még PC-re költeni? Minden megy gépemen, kivéve a játékokat. Teljesen felesleges lenne azért tovább fejleszteni, hogy az ócska PC portok menjenek... vagy... mégsem?

Nektek mi a véleményetek?