Jómagam alapvetően úgy vagyok, hogy ha nagyon tetszik egy játék, akkor 100%, hogy megveszem a hozzá tartozó kiegészítőt is – és itt most kizárólag a DLC-tartalmakra gondolok. Ezek többsége viszi tovább a sztorit (mint például a The Callisto Protocolnál), vagy bedob valami spinoff-történetszálat. Akadnak Season Pass-ok, Year 1 (meg 2, 3, satöbbi) Pass-ok és így tovább. Ezek mind-mind arra szolgálnak, hogy az alapélményt kibővítsék, extra tartalmakat adjanak hozzá és még tovább benntartsák a játékost. De hol húzódik a határ? Mi az, ami még megéri és mi a pofátlan lehúzás? Az olyan játékok, mint a Call of Duty, a Fortnite, vagy a Rainbow Six Siege, nagyon gyakran hozakodnak elő spéci crossover karakter-skinekkel – csak a COD-ban volt már Snoop Dogg, Nicki Minaj, Seth Rogen és még sok más ismert sztár. A mikrotranzakciók szép lassan átvették az uralmat a játékiparban, és a mai live-service korszakban a legnépszerűbb mikrotranzakció-típus épp a különféle skinek.

A PC Gamerrel beszélgetve Alex Karpazis, a Rainbow Six Siege játékigazgatója elmondta, hogy ez a trend nem fog változni, mert a crossover-skinek roppant népszerűek a játékosok körében. Bár a földhözragadtabb skinek iránt is van kereslet, sok játékos továbbra is nagyon érdeklődik a spéci, olykor egy híres embert ábrázoló skinek iránt. Ha a skinekről van szó, egyértelműen látjuk, hogy a játékosok mit szeretnének. A célunk az, hogy a lehető legnagyobb változatosságot biztosítsuk – mondta Karpazis. Hozzátette azt is, hogy a stúdiók a jövőben lehetőséget kínálhatnak ezen skinek letiltására. Ezt a Rainbow Six Siege csapata már fontolóra vette, de egyelőre még nem vezetik be.

Borítókép forrása: ONE Esports