Úgy tűnik, az Electronic Arts megelégelte, hogy rendre ők nyerik a legrosszabb cég Amerikában címet, és a játékosok is előszeretettel fújnak rájuk. Tény és való, újabban sok visszás megítélésű húzásuk volt, elég csak játékfronton az összecsapott végű Mass Effect 3-ra, vagy a fölösleges (és unalmas) mellékküldetésekkel teletűzdelt, kooperációs lövöldévé silányított Dead Space 3-ra gondolni, aminek ráadásul a legvégét külön DLC-ben értékesítették.

Bár ezek a játékok minden hibájuk ellenére összességében jól sikerültek (mi is 80%-ot adtunk mindkettőre), és kisebb-nagyobb húzásokkal (ingyenes Extended Cut DLC) sikerült jóvátenniük stiklijeik egy részét, a játékostársadalom joggal tekintett sanda pillantással az EA-ra. Szerencsére -- legalábbis most úgy tűnik -- a cég is belátta, hogy ez az üzletpolitika nem folytatható huzamosabb ideig, ideje változtatni. ezért először eltörölték az Online Pass-t, most pedig az értékesítési csatornájukat, a már Macre is elérhető Origint igyekeznek alaposan átszabni.

A Steamhez hasonló rendszer 2005-ben EA Downloaderként látta meg a napvilágot (akkor még egy igen más felület volt), és hosszú utat járt be, mire az a kissé bugos, instabil és erőforrás-igényes program lett, amit kénytelenek vagyunk elindítani, ha EA játékkal akarunk játszani. Andrew Wilson, a kiadó alelnöke szerint mindennek hamarosan búcsút inthetünk.

„A közeljövőben igyekszünk jobbá tenni a letöltést, a telepítést és az automatikus javítást” -- mondta Wilson a GamesIndustry Internationalnak. -- „Megújítjuk a barátok megjelenítését és a különféle játékszolgáltatásokat. A következő egy évben számíthattok arra, hogy értékesítési csatornából igazi játékszolgáltatássá alakítjuk az Origint.”

Wilson úr azzal is tisztában van, hogy a játékostársadalom nem fogja varázsütésre megváltoztatni a véleményét az Originről, először az EA-nak bizonyítania kell, vissza kell szerezni az elvesztett bizalmat. „Szeretném megismételni, fontos megértenetek, hogy tudjuk, az emberek nem fognak csak úgy az egyik reggel felkelni és azt mondani: ó, remek, most már szeretjük az Origint!”

„Értjük, felfogtuk” -- tette hozzá még. „Hallottuk, és már most életbe léptettünk néhány változtatást azzal kapcsolatban, hogy hogyan intézzük a dolgainkat, és a továbbiakban rengeteg olyan változásról fogunk még beszélni, amik a játékosok érdekeit szolgálják.”

Úgy néz ki tehát, hogy John Riccitiello vezérigazgató távozásával tényleg szemléletváltáson esik át az EA. Ha az elhangzó ígéretek nem pukkannak ki üres lufiként, ha a változások tényleg a játékosokat szolgálják, akkor a kiadó idővel visszanyerheti vásárlói elvesztett bizalmát.

Az EA Origin jelentősen megújul

Vajon ő része a játékosközpontú szemléletnek?