Új kor, új lehetőségek

Az Assassin’s Creed III fejlesztése már több mint három éve zajlik, s noha két játék is megjelent a második részt követően, az igazi folytatásnak mégiscsak ez tekinthető, hiszen a fejlesztők a játék minden lehetséges pontján igyekeztek finomítani, hasznosítva az elmúlt időben szerzett tapasztalatokat. Technikai szempontból az egyik fontos újítás, hogy a grafikusmotort alaposan átírták, ami így már képes óriási, akár ezer katonát felvonultató csaták bemutatására is, de ugyanakkor kidolgozott arcokat jelenít meg közelről, valamint a több ezer új animáció összefűzése sem jelent problémát.

A Ubisoft szinte semmit nem tartott meg a korábbi játékokból, ami azt jelenti, hogy a főhősünk repertoárját a nulláról építették fel, de erre szükség is volt a játék helyszínéből kiindulva. Ezúttal már nem csak városi környezetben kell elintéznünk a célpontjainkat, hanem a Bostont és New Yorkot körülvevő vadonban is, így alkalomadtán fákat és hegyszirteket megmászva kell eljutnunk a célunkhoz, valamint ugyanitt mellékküldetéseket is felvehetünk a specializálódott csoportok vezetőitől, és vadászhatunk, hogy nyersanyagokhoz vagy felszerelésekhez jussunk. A vadregényes Frontier másfélszer nagyobb, mint a Brotherhoodban bejárható terület, s a játék mintegy 33 százalékát tartalmazza, ráadásul az évszakokkal a terepviszonyok is változnak majd.



Indián vér

Új főhősünket Connornak, indián nevén Ratohnhake:tonnak (Ra-doon-ha-gay-doo) hívják, az apja angol származású, míg édesanyja amerikai őslakos. A játék során láthatjuk majd fiatalabb éveit, amit a mohawk törzzsel töltött -- a békés, valószínűleg a kezelés megismertetésére szánt időt azonban egy tragédia szakítja meg: a törzs összetűzésbe keveredik a telepesekkel, akik válaszcsapásként felégetik a táborukat. Connor életében ez egy sorsfordító pillanat, hiszen megesküszik, hogy az igazságtalanság és az elnyomás ellen fog küzdeni.

Connor személyes története mellett természetesen fontos szerepet játszik majd az amerikai függetlenségi háború is, melynek hátterében a templomosok és az assassinok állnak. A fejlesztők igyekeznek úgy bemutatni a két felet, hogy távol maradjanak a jó és gonosz végletektől, s valahol a kettő közötti szürke sávban ábrázolják a két szemben álló frakciót és érdekeiket. Egyszóval nem minden angol vérszomjas gyilkos, és nem minden telepes békés teremtmény.

A történet az 1753-tól 1783-ig terjedő időszakot mutatja be, melynek során a háború minden fontosabb eseményét első kézből élhetjük át. Láthatjuk majd például a nagy New York-i tűzvészt, meglátogatjuk Washington Valley Forge-ban állomásozó seregét, számos csatában vehetünk részt, illetve találkozhatunk majd több híres személyiséggel is, köztük George Washingtonnal, Benjamin Franklinnel és Charles Lee-vel, de hogy ők pontosan milyen szerepet játszanak, azt még nem tudni -- ami viszont biztos, hogy Desmondról most sem feledkeztek meg. Noha a fejlesztők azt egyelőre nem árulták le, hogy min dolgozik az egykori csapos, azt megtudtuk, hogy már a 3.0-s verziószámot viselő Animus-adatbázist használja, illetve több puzzle-szekciót kell teljesítenünk, hogy előregörgessük a történet ezen részét.

A Ubisoft 2,5 órányi átvezető videót készített, amit valódi színészek közreműködésével rögzítettek, a játékban megjelenő helyszínekhez hasonló díszletek között, hogy maximális legyen a beleélés, s még jobbak az alakítások, sőt amerikai őslakosokat is felkértek az indián szövegek megalkotása során, hogy ezen a téren is a lehető leghitelesebb legyen a program.



Fegyverbe!

Az animációk mellett a Ubisoft a harcrendszer nagy részét is kidobta, a céljuk ugyanis az, hogy az egyik pontból a másikba való eljutás során tapasztalt légies könnyedség és gyorsaság érzése az összecsapások során is jelen legyen. A harc így az eddigieknél tempósabb, folyamatosan mozgásra kényszerítve a játékosokat, valamint nem a védekezés, majd az ellencsapás rutinját kell követünk, hanem most már a mi kezünkben van az irányítás, s elvárt, hogy inkább támadjunk.

Connornak két állandó fegyvere van, az egyik a sorozat védjegyének számító rejtett penge, a másik pedig a fejszéje. Ezeket használva látványos kombókat tud bemutatni, és egyszerre két támadást is háríthat, ha pedig még halálosabbak akarunk lenni, bevethetjük a többi felszerelésünket is, például a pisztolyunkat (a célzás automatikus), illetve ha úgy adódik, emberi pajzzsal védekezhetünk, s valamilyen formában társaink is lesznek.

A Ubisoft azt szeretné, hogy nem csak a felfedezésre koncentráló szekciókban, hanem a csatákban is folyamatosan mozgásban legyünk, így már lehetőség van arra, hogy futás közben végezzünk a menekülő ellenfelünkkel, sőt, egy levegőből érkező támadás után lendületünket megtartva futhatunk tovább, ugyanakkor fordított esetben, mikor nekünk kell nyúlcipőt húzni, könnyebben tudunk navigálni a helyszíneken, könnyűszerrel kerülgetve akár a mozgó objektumokat is, azok fölött átugorva, vagy alattuk átcsusszanva.

A küldetésekkel egyébként szakaszosan lettek kialakítva, checkpoint rendszerrel ellátva, az egész pedig a szinkronizációhoz kapcsolódik. Minél hatékonyabban végezzük el az adott feladatot, a képernyő sarkán található sáv annál jobban telik meg, aminek egyenes következménye, hogy több tapasztalati pontot kapunk. Egy-egy küldetés során megszabott mennyiségű XP-t szerezhetünk, s ha nem sikerülne mindet összegyűjteni, később újra próbálkozhatunk. Továbbá fontos még az is, hogy nyugodtabban közlekedhetünk, hiszen az ismertségi mutatónak már nincs olyan nagy hatása arra, miként reagálnak a jelenlétünkre az NPC-k, de persze ha sok bajt okozunk, üldözőbe fognak venni.



Assassin’s Creed 3,5

A fejlesztők feltett célja, hogy minél több tartalommal pakolják tele a játékot, miközben a minőségre is ügyelnek. Az első rész óta ennek a fejlesztésével töltötték a legtöbb időt, s hamarosan elkészülnek az első stabil változattal, amit a megjelenéséig már csak csiszolgatni fognak, hogy a rajongók a lehető legjobb játékban részesülhessenek.

A jelenlegi tervek szerint október 30-án fog megjelenni a program, mégpedig PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra egyszerre -- azonban nem lennék meglepődve, ha becsúszna egy kis késés, hiszen rengeteg minden változott az eddigi részekhez képest, és akkor még multiplayer módról nem is hallottunk semmit, ami várhatóan szintén átalakult.