Tegnap adtuk hírül, hogy november 16-án öt játék is búcsút int az alaposan megdrágult Xbox Game Pass-nek, köztük azzal a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl-lal, ami valószínűleg nem tudott volna elkészülni a Microsoft segítsége nélkül. Ebből a tényből kiindulva sokakat meglepett, hogy a GSC Game World posztapokaliptikus FPS-e kevesebb mint egy évvel a megjelenése után kikerül az előfizetéses szolgáltatás könyvtárából, többen pedig hangot is adtak a nemtetszésüknek. Az IGN számolt be arról, hogy mostanra rengeteg Reddit bejegyzés született a témával kapcsolatban, a felhozott érvek alapján pedig azt kell mondanom, bőven van alapja az elégedetlenkedésnek.
Talán a JBishie nevű felhasználó foglalta össze a legjobban, hogy mi a probléma a S.T.A.L.K.E.R. 2 búcsújával, ő ugyanis felvetette, hogy mivel a Microsoft anyagilag is támogatta a stúdiót, illett volna jobb üzletet kötni ennél – egy évig azok a third party alkotások is benne szoktak lenni Game Pass-ben, amikhez semmi köze a techóriásnak. Ennél valamivel fontosabb, hogy a Heart of Chornobyl a számos halasztás ellenére is félkész állapotban gurult ki a GSC műhelyéből, és hónapok kellettek ahhoz, hogy játszható legyen az opusz, szóval átverve érezhetik magukat azok, akik a frissítésekre, javításokra várva csak később kezdtek bele a kalandba, vagy még el sem jutottak a telepítésig.
Ha mindez esetleg nem lenne elég, a PS5-ös verzió november 20-i megjelenése miatt is szerencsétlennek mondható az időzítés, hiszen nem túl fair (legalábbis egyesek szerint), hogy épp az exkluzivitás végén zárul be az ajtó az előfizetők előtt. A lényeg tehát, hogy a felhasználók cseppet sem örülnek a döntésnek, ám mivel van még néhány nap a búcsúig, most érdemes kivenni a megmaradt szabikat, hogy a Zóna felé vegyétek az irányt.
A borítóképek forrása: GSC Game World, Stalker 2


