A tegnapi N7 Day után egyre több, kisebb-nagyobb érdekesség és információ derül ki a játékról. Például már azt is tudni lehet, hogy a karakterosztályok helyét egy rugalmasabb és kevésbé kötött, képességfákat alkalmazó rendszer veszi át. Ebből kifolyólag a játék kezdetén nem választhatunk karakterosztályt, de ha akarunk, akkor későbbiekben specializálódhatunk az eredeti trilógiából ismert osztályok (Adept, Vanguard, Sentinel, Soldier, Engineer) egyikének itteni megfelelőjére, csupán ennek megfelelően kell elosztanunk a képességre szánható pontokat. A specializálódás különböző bónuszokkal is jár majd, továbbá képességeinket akár újra el is oszthatjuk majd a játék folyamán, így kedvünkre válogathatunk a nekünk tetsző specializációk/osztályok között.

Továbbá nagy újdonság lesz a közelharci fegyverek előtérbe kerülése is. Élesen metsző kardok és halálos erővel lesújtó kalapácsok érkezésére is számíthatunk, az viszont még rejtély, hogy pontosan milyen formában. Az kérdéses, hogy ezek a Mass Effect 3-ban látott, omni-blade-hez hasonlóan lesznek-e kivitelezve, vagy külön felszerelhető, az omni-tooltól teljesen független, hagyományosabb eszközökként használhatjuk majd őket. Szerintem ez a sci-fi téma ellenére is remek húzás lesz, mivel a Bioware egyik régebbi alkotásában, a Star Wars: Knights of the Old Republicban is egyszere kapott hasonlóan hangsúlyos szerepet a hagyományos pengék forgatása, és a tudományos-fantasztikumok kedvelt lőfegyvereinek használata.

A Mass Effect: Andromeda a fedezékek használatán is változtat/fejleszt - erről túl sok dolog még nem derült ki, de valami olyasmire számíthatunk, mint amit a The Last of Usban láthattunk korábban. Taktikai lehetőségeinket és a kényelmes utazás kelléktárát a jetpack rendszeres használata fogja bővíteni. A háti rakéta által kínált előnyt akár arra is használhatjuk, hogy a fedezék mögött kuporogva imádkozó ellenszenves életformákat a magasból lepjük meg néhány jól leadott lövéssel.

A trilógiában megismert Shepard beszédére és karakterére jellemző paragon/renegade opciókat itt elfelejthetjük, mivel az adható válaszok nem lesznek így megkülönböztetve, mostantól rajtunk áll, hogy mit tartunk jónak vagy rossznak, emiatt természetesen ezeket a nem létező pontokat nem is fogja mérni a játék, így ez sem befolyásolhat minket a döntéshozatalok során. A válaszok szándékára viszont néhány szimbólum fog utalni.

A sorozat új epizódjában több lehetőségünk lesz párkapcsolatok terén is, mint a BioWare bármelyik eddigi programjában. A szerelmek ezúttal többről fognak szólni, mint a korábbi epizódokban, jóval mélyebb, hitelesebb kapcsolatot alakíthatunk ki egyes szereplőkkel, mint ahogy azt a trilógia során tapasztaltuk. Egyes jellemek komolyabb szerepet kapnak majd ilyen téren, míg mások kicsit háttérbe szorulnak. Főhősünk testvérét is megismerhetjük majd, de ő nem lesz az állandó társunk. A saját karakterünk mellett akár a testvérünk és apánk fizimiskáját is személyre szabhatjuk, viszont nem olyan aprólékosan, mint magát a főhőst.

Sajnos egyelőre még nem tudni, hogy konkrétan hány társ szegődik mellénk, hogy velünk karöltve fedezze fel az Androméda-galaxis rejtelmeit, de kettőt már név szerint ismerünk közülük. Egyikük egy emberi férfi, akit Liamnek hívnak, míg a másik társunk egy fiatal asari, akit Peebee-nek becéznek. Elvileg egy Drack nevezetű krogan, és egy Cora nevet viselő emberi hölgyemény támogatására is számíthatunk majd, ha baj van. 

Tudomásunk szerint ezúttal hőseinkre a Kett nevű idegen faj jelenti majd a legnagyobb veszélyt, őket már a legutóbbi előzetesben is láthattuk, és remélhetőleg a különbségek ellenére is Reaperekhez méltó ellenfelet tisztelhetünk bennük. A fejlesztők elmondása szerint egy olyan oldalukat is megismerhetjük, amivel együtt tudnunk érezni. Valószínűleg láthatjuk majd, hogy nem feltétlenül ők a gonoszak, mert csupán az emberiség erőszakos betolakodásától szeretnék megóvni a népüket.

Az első részből ismert Mako is visszatér, remélhetőleg már valamivel vállalhatóbb formában. Ez a hasznos kis járgány még egy saját nevet is kapott, Nomad ND1-nek hívják. A bejárható bolygók egyszerre adnak helyszínt a felfedezendő történeteknek, feladványoknak és a harccal végződő szituációknak. A távoli és ismeretlen galaxis peremére még az Arkok előtt megérkező Nexus elnevezésű (valószínűleg tágas méretekkel rendelkező) hajó gyakorlatilag az előző részekben látott Citadel funkcióit fogja betölteni.

Még fontos megemlíteni, hogy a Mass Effect 3-ban látott, sokak által kedvelt kooperatív játékra kihegyezett multiplayer mód itt is visszatér, amelyben továbbra is véletlenszerű jutalmakat tartalmazó ládákkal javíthatjuk a saját helyzetünket. Erről a játékmódról fontos tudni, hogy most nem lesz akkora befolyása az egyjátékos kampányra (és annak végére), mint a régen, a Mass Effect 3 idején.