Penny Arcade: gőzös, kalandosA Jerry Holkins és Mike Krahulik munkája alapján 1998 végén debütáló webes képregény – és blog – akkora siker lett, hogy nehéz lenne róla elfogulatlanul beszélni. A pofátlanul őszinte, mégis kétségbeejtően szürreális, olykor-olykor nagyon abszurd – néha pedig nagyon is valóságos – rajzolt képsorok sokunk szürke hétköznapjait tették elviselhetőbbé, a két srác digitális „valósága” (Jonathan Gabriel és Tycho Brahe) pedig legendává vált. A fiúk szépen csendesen vállalkozássá váltak, megkerülhetetlen tényezővé a játékiparban, és olyan szoftverekbe segítettek be, mint a Brothers in Arms, a Heroes of Might and Magic V, vagy éppenséggel a Painkiller. Várható volt, hogy egy fejlesztő, illetve kiadó ráteszi majd mancsát a vállalkozásra, azonban olyan egyezség született, ami senkit sem bánthat: a PA megmarad önálló egységként, éppen csak a STEAM-en is olvashatjuk majd (ingyen!) a szórakoztató képsorokat, ráadásul exkluzív, csak a Valve rendszerén látható gegek is debütálnak majd. Remekül hangzik!

 Eközben gőzerővel dübörög a Penny Arcade Adventures fejlesztése is. A látványos grafikával PC-re, Macre és Linuxra is debütáló szoftverben a webes képregény szinte összes szereplőjével - Gabe, Tycho, Annarchy, The Fruit F*cker 2000 - és új karakterekkel is összefuthatunk, amelyeket természetesen Mike Krahulik tervez. A New Arcadia kifacsart világában játszódó cuccban részletesen testre szabható hősükkel klasszikus kalandjátékokból ismerős feladatokat oldunk meg, és RPG-rendszerű harcokban veszünk Penny Arcade: gőzös, kalandosrészt. A cucc szövegkönyvét és a dialógusokat szintén értelemszerűen az eredeti szerző, Jerry Holkins írja, így a fetrengés garantált, ráadásul a készítők 1920-ba helyezték a történetet, így próbálva meg a képregény kissé torz világát egyfajta lovecraftos köntösbe tömni: a végeredmény szinte garantáltan pazar lesz majd. Hogy tovább fokozzuk az így is kiváló csomag erényeit: a srácok profi segítséget kértek a program elkészítéséhez, és ezt meg is kapták: Ron Gilbert, az egykori lucasartsos „kalandpápa”, a Maniac Mansion és az első két Monkey Island tervezője, a SCUMM-technológia készítője szoros együttműködésben dolgozik a Hothead Games csapatatával a projekten. A játék a Telltale Games receptjét követi, azaz epizódos formában kerül a játékosok elé, így az első rész címe gyönyörűre sikeredett: „Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness: Episode One". A megjelenítésről a Garage Games Torgue-motorja gondoskodik, mely eddig ugyan kiemelkedő játékok alatt nem muzsikált, de a képeket és a videót elnézve lehet, hogy ez már nem sokáig lesz így... Az említett anyagokat természetesen megtaláljátok a galériában és a letöltések között. Kíváncsian várjuk a cuccot!