A játékfejlesztők kifejezetten kedvelik a különböző univerzumok crossovereit, még akkor is, ha azok tematikában első pillantásra eléggé elütnek egymástól: elég csak a Marvel és Capcom összecsapásaira, a Disney-t és Final Fantasy-t kombináló Kingdom Hearts-ra, a Mortal Kombat vs DC Universe-re, vagy a számtalan franchise-t összegyúró Disney Infinity-re gondolni. Vannak azonban kombinációk, amelyek szinte tálcán kínálták magukat, ilyen volt a 2010-es évek elején az akkori két legnagyobb verekedős szériának számító Street Fighter és Tekken epikus összecsapása is.

Ryu kontra Jin

A Bandai Namco és a Capcom nem először működött együtt egy saját karaktereiket összeeresztő játékon, így bár azt nehéz pontosan meghatározni, hogy a Street Fighter és Tekken közötti rangadó pontosan melyik félnek jutott eszébe előbb, a koncepció kidolgozása és a fejlesztés viszonylag zökkenőmentesen zajlott. A felállás szerint két játéknak kellett elkészülnie, ebből előbb a Capcom készítette el a Street Fighter X Tekken-t, mely a Street Fighter 4 játékmenetére és mechanikáira épül, fejlesztésében a Namco pedig csak produceri, tanácsadói pozíciót töltött be, hogy a karaktereik ábrázolását és felhasználását felügyeljék.

A hivatalos bejelentést némi poénosra vett nyilvános szurkálódás előzte meg a Street Fighter producere, Ono Josinori és a Tekken-ért felelős Harada Kacuhiro között, miután utóbbi számos alkalommal betrollkodott különböző Street Fighter-eventekre és közönségtalálkozókra. Majd a 2010-es Comic-Con során, miután Harada a Street Fighter-rajongók soraiban ingyen Tekken 6 lemezeket osztogatva felvonult Ono mellé a színpadra, bejelentették, hogy a sokak által új Darkstalkers-résznek tippelt játék valójában a két ikonikus széria összecsapása lesz.

A játék 2012-ben jelent meg, összesen 38 játszható karakterrel, illetve az alap Street Fighterhöz képest három jelentős újdonsággal. Az egyik a Tag Team Battle-re fektetett hangsúly, mely a Tekken Tag Tournamentből átemelve a fő játékmóddá avanzsált. A Gem System révén a játékosok gyűjtögethettek, majd minden karakterükre felrakhattak három-három ékkövet, amelyek módosíthatták bizonyos alaptulajdonságaikat. A Pandora Mode nevű új mechanika révén pedig, ha a játékos duójának egyik karaktere már 25% életerő alatt volt, feláldozhatta, hogy másik harcosa ideiglenesen bónusz sebzéssel és végtelen Cross Gauge-dzsal ugorhasson be a helyére. A karakterek közötti egyensúly meglehetősen jól sikerült, a sztori-mód során bizonyos párosok exkluzív átvezető jeleneteket is kaphattak, melyek nagyban növelték az újrajátszhatósági faktort. Természetesen nem maradhatott el a kötelező, kifejezetten erős multiplayer sem, a játék fogadtatása pedig meglehetősen pozitív lett, többnyire 80-90% körüli értékelésekkel.

Kapzsi Capcom

Az összképen azonban egy igen emlékezetes baki rontott, mégpedig a Capcom akkoriban kifejezetten visszataszító DLC-stratégiája, melyről már megemlékeztünk az Asura’s Wrath-múltidézőben is. A játék már eleve számos extra karaktert tartalmazott a lemezen, melyek feloldása speciális feltételek teljesítése helyett DLC-k megvásárlásához volt kötve. Ez a rajongók körében eleve nem volt túl népszerű húzás, ám még kevésbé jól viselték azt, hogy a megjelenést követően a Capcom milyen mértékben támogatta a PlayStation 3-as verziót az Xbox 360-assal szemben. A PS3 kapott egy rakat exkluzív karaktert, mint például az Infamous-ből Cole-t, illetve olyan ikonikus harcosokat, mint Mega Man és Pac-Man. Xbox 360-on viszont nemhogy ezek az extra karakterek maradtak ki helyettesítők nélkül, de még az online tag harcok sem működtek, annak ellenére, hogy azok még a játék kézikönyvében is szerepeltek. A Capcom pedig nem igazán mutatott hajlandóságot arra, hogy ezt a hiányosságot orvosolja.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ezek a problémák talán együttes erővel járultak hozzá, hogy a Street Fighter X Tekken a pozitív fogadtatás ellenére az összes platformot egybevéve közel 40%-al múlta alul a Capcom eladásokkal kapcsolatos elvárásait, a helyzeten pedig a fél évvel később megjelent PlayStation Vita-port sem lendített sokat. Ez pedig valószínűleg erősen befolyásolta azt, hogy a Namco azóta sem siet a visszavágó, a Tekken X Street Fighter elkészítésével: a legfrissebb információk szerint 2016-ban teljesen félbeszakították fejlesztését, mely a cégen belül addig sem élvezett kiemelt prioritást.

Pedig a játék közel sem sikerült rosszul, és főleg, mivel a Street Fighter számára nem is volt már újdonság a 3D-s küzdőtér (az EX alcímű trilógia ezt a rendszert használta), kifejezetten érdekes lett volna az ikonikus karaktereket ebben a stílusban látni. A Capcom és a Namco azóta is kifejezetten jó kapcsolatot ápol – Akuma például vendégkarakterként ellátogatott a Tekken 7-be –, mindkét széria jól teljesít napjainkban is, így mind egy modern rendszerekre készített remaster, mind az elmaradt folytatás bejelentése kellemes születésnapi ajándék lenne.