Hosszú éveken keresztül úgy tűnt, hogy a Star Wars név használatával lehetetlenség mellélőni, a Disney „hatalomátvétele” azonban bebizonyította, hogy még a messzi-messzi galaxis sem garantálja a pénzügyi sikert. Minden bizonnyal a csalódást keltő filmeknek és sorozatoknak tudható be (legalábbis részben), hogy a tavaly augusztusban megjelent Star Wars Outlaws alulmúlta a Ubisoft várakozásait (méghozzá nem is akárhogy), holott a nyílt világ ötvözése George Lucas univerzumával bombabiztos ötletnek tűnt – mondjuk tegyük hozzá, hogy egy évvel ezelőtt már a cég megítélése sem volt a csúcson. 

A kudarcos teljesítményben persze az is közrejátszott, hogy a Massive Entertainment akció-kalandjátéka némiképp messze állt a befejezettől, és bár időközben sikerült kikalapálni Kay Vess kalandját, eső után csak ritkán jön be a köpönyeg – a Cyberpunk 2077 tekinthető a szabályt erősítő kivételnek. Nem meglepó módon az Outlaws is szóba került a Ubisoft nemrég tartott pénzügyi megbeszélésén (via Insider Gaming), a vállalat CEO-ja, Yves Guillemot pedig meg is nevezte a bukás okát, pontosabban okait.

„A Star Wars Outlaws esetében nem értük el a kitűzött eladási célokat” – válaszolta a vezérigazgató egy befektetői kérdésre. „A játékot több tényező is hátráltatta. Első körben az, hogy akkor jelent meg, amikor a márka egy kissé viharos időszakot élt át. Emellett volt néhány olyan elem, amin még finomítani kellett, és bár a premiert követően számos hibajavítás történt, az indulás hatással volt az eladási mutatókra” – tette hozzá, kiemelve, hogy az új masinák (példaként a Switch 2-t hozta fel) tulajdonosai már egy teljesen más játékot kapnak, hála a fejlesztők törekvéseinek.  Guillemot is egyetért tehát azzal, hogy a Disney esernyője alatt kissé megcsappant a Star Wars népszerűsége, bár a Battlefront 2 másodvirágzása alapján nem valószínű, hogy csakis emiatt siklott ki az Outlaws. Szerintetek is ez áll a háttérben, vagy az emberek szimplán beleuntak az ezerszer látott Ubisoft formulába?

A borítóképek forrása: Ubisoft