A bevezetőben említett független francia csapat első játéka fekszik most előttünk a boncasztalon, mely már 2016 óta készült, és amivel az volt az alkotók szándéka, hogy leróják tiszteletüket a ’80-as, ’90-es évek hasonló titánjai (SimCity) felé.

Csak lazán!

Mivel a műfaj adta korlátok elég merevek, így maga a játékmenet nem sok meglepetést tartogat. Adott tehát egy település, amit a mi polgármesterkedésünk segedelmével kell építeni, szépíteni, fejlesztgetni. Ehhez persze a lehető legszélesebb perspektívát kapjuk: törődnünk kell így az adókkal, városlakóink (akiket a program silizeneknek nevez) igényeivel, de említhetném az energiaellátást (mely meglepően zöld) vagy a közlekedést (ami egyébként realisztikusan működik) is. Egyébiránt olyan huncutságok is belekerültek, mint a teljesen egyedi személyiséggel rendelkező polgárok, akik a játékon belüli közösségi hálón mindenről véleményt nyilvánítanak. Ténykedésünk ráadásul nem marad következmények nélkül, és ha a választások során esetleg nem kapunk elegendő szavazatot, akkor bizony véget ér a regnálásunk – természetesen a játékkal együtt. A fejlesztők hatékonyságát dicséri, hogy a gyakorló módot összekötötték egy sztorimóddal, ahol más polgármestereknek besegítve tanulhatjuk ki az irányítás mikéntjét. Akik pedig tényleg mindent a saját szájízük szerint akarnak megvalósítani, azoknak ott a pályaszerkesztő. Mindez így leírva elég száraznak és komolynak tűnhet, ám a valóságban egyáltalán nem az. Egyrészt minden kézreálló (bár azért néha picit matatni kell), másrészt a grafika is sokat old a komorságon.

De azért ne ennyire!

Ha már a grafikáról esett szó, ez talán a játék legnagyobb erénye (a sokrétű menedzselhetőség mellett). A korábbi változatokban silizenjeink csak kicsi fekete téglatestek voltak a „terepasztalon”, melyek ott mókásnak tűntek, viszont az adatlapjaikon már normál emberi fizimiskákat lehetett látni. A fejlesztők viszont gondoltak egy merészet, és mára már mindenütt ezek a sötét vonalak köszönnek vissza. Becsülendő az a bátorság, amivel beleálltak ebbe, és így legalább egyedi ízt kap a program, ami mindenképpen a javára válik. Ráadásul az elődök iránti tisztelet jeleként elérhetőek olyan kameranézetek, melyek pontosan azon játékokat idézik, ami azért szép dolog, ismerjük be. A hangszekcióról nem sok mondandóm van: a főmenühöz kapunk egy darab, nem túl emlékezetes dallamot, aztán kész, kifújt, pár effekten kívül nem marad semmi.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Most pedig jöjjön eddigi pályafutásom talán legfeketébb levese. Ahogy korábban írtam, minden jól átlátható, ami igaz is, ám időnként elég érdekesen fogalmazódnak meg a feladatok. Például, ha a feladat szerint valamit a képernyő alján kellene keresnem, akkor tuti, hogy nem a tetején fogok nézelődni, akkor sem, ha egyébként ott kellene. Hogy ez most a fejlesztők angoltudása vagy csak sima elgépelés, azt mindenkinek a saját megítélésére bízom. Ami viszont a legnagyobb fejfájást okozta számomra, az a program stabilitása. Minimális grafikai értékek mellett is szinte állandóak az összeomlások, és bár a felbontás lejjebb tekerése némileg javított a helyzeten (azért is olyanok a képek, amilyenek), ám így is többször zuhant össze (sokszor vitte magával a Steamet is), mint ahányszor Buster Keaton pofára esett bármelyik filmjében. Persze meglehet, hogy megint nálam van a hiba, de akkor viszont korrektebben vázolt gépigényt kérnék, mielőtt belevágnék a nagy kalandba.

Monnyon le!(?)

Összességében véve a Silicon City (aminek elkészültét érdekes módon Auvergne-Rhône-Alpes régió is támogatta) azért nem egy vonatszerencsétlenség, mivel okosan felépített játékmenete és egyedien sármos grafikája üde színfolttá tehetik a menedzsmentjátékok palettáján – feltéve, ha sikerül minden hibáját kijavítani. Az alkotók helyében az állandó bővítgetés helyett inkább igyekeznék elérni, hogy minél szélesebb közönség minél problémamentesebben élvezhesse eme produktumot, mert egyébként lenne rajta mit szeretni.