Biztosan veletek is előfordult már korábban, hogy valamiért tovább kellett bent maradnotok a suliban. Lehet, hogy épp valami rendezvény volt, matekverseny, vagy épp teljesen önszántatokból döntöttetek úgy, hogy ráhúztok még egy kicsit a délutánra, és maradtok tanulni. Nem tudom, ki hogy van vele, de engem ezekben az időszakokban rendre elkapott egyfajta zsigeri, bőr alá kúszó lidércnyomás, mikor a lenyugvó nap fényében egyre hosszabbra nyúltak az árnyékok a tanteremben, és hirtelen azon kaptam magam, hogy minden külső zaj elhalkult, elült a gyereknevetés, és csak én, egyes egyedül én ülök a padban, a könyveim fölé görnyedve. Mondanom sem kell, az ilyen extra bent tanulós óráim után úgy rohantam kifelé, mint akit puskából lőttek ki!

Horrorfilmekből tudhatjuk már, hogy az ódon temetők, az elhagyatott kísértetházak és a vértől mocskos kórházak mellett az iskolák is előszeretettel szerepelnek azon helyek listáján, melyek az éjszaka közepén képesek a frászt hozni a gyanútlan betévedőkre. Pontosan ez a helyzet a The Coma 2 esetében is, ahol egy Mina Park nevű leányzó dönt úgy, hogy kicsit tovább marad tanulni, ám egyszer csak hirtelen elájul, és mire magához tér, szeretett sulija (Sehwa High School) egészen másképp fest: konkrétan, mintha maga a pokol egyik bugyrában épült volna. Szegény Minának felocsúdni sincs ideje, máris az életére tör valaki (vagy inkább valami?), és jó túlélőhorrorhoz méltón menekülnie kell. Az azonban már ekkor feltűnik neki, hogy a nyomában koslató rémség kísértetiesen emlékeztet egyik tanárára.

Ez a suli egy kicsit más

A The Coma-sorozat még a Cutting Classzal indult 2015-ben, majd 2017-ben PC-re és XOne-ra, később pedig Switchre ezt követte a kvázi felújított verzióként is felfogható The Coma: Recut. A játék leginkább a Detentionre hajazott, azaz szintén 2D-s túlélőhorrorral álltunk szemben, csak épp itt jóval inkább érvényesült a koreai horrorfilmekből átemelt stílus. A Vicious Sisters, bár sequel, a játékmeneten szerencsére a fejlesztéseken túl nem sokat változtattak: ugyanúgy menekülnünk és elbújnunk kell a ránk vadászó gyilkos elől, miközben tárgyakat gyűjtünk, kombinálunk, craftolunk és puzzle feladványokon rágjuk át magunkat.

Örvendetes, hogy a sulin kívül több helyszínt is bejárhatunk, ha pedig nagyon eltévednénk (lesz rá alkalom bőven), akkor egy igen jól használható, részletes térkép segít bennünket az eligazodásban. Feladataink a klasszikus túlélőhorror zsánerből táplálkoznak, azaz kulcsokért és kulcskártyákért fogunk ide-oda rohangálni, miközben bármikor lecsaphat ránk a gyilkos, aki elől érdemes azonnal elmenekülni, majd meghúzni magunkat valahol, és egy minimális QTE-szekvenciát letudva (vissza kell tartanunk lélegzetünket, míg a közelünkben ólálkodik) folytathatjuk tovább utunkat. A rémséget – csak úgy, mint a Recutban – itt sem túl nehéz kicselezni, sőt akkor sincs minden veszve, ha elkap, hiszen a birtokunkban lévő önvédelmi cuccokkal simán kiszabadulhatunk nem túl baráti öleléséből.

Staminánkra érdemes odafigyelni, mert ha futnunk kell, akkor életbevágóan fontos, másrészt rejtőzködés közben is jól jön, ha maxon van, máskülönben nehezebben tudjuk visszatartani a levegőt. Bár a játék alatt egyetlen főkolompos koslat utánunk rendületlenül (kb. mint Scissorman a Clock Towerben), azért egyéb kárhozott lelkekkel is össze fog hozni a balsors, így érdemes életerőnkre is ügyelni. Ha nagyon lecsökkenne, találhatunk, sőt craftolhatunk HP-t visszatöltő cuccokat, de legalább ennyire lényegesek a különféle világító alkalmatosságok, mert bizony a teljes sötétség itt sincs pozitív hatással egészségünkre.

A Vicious Sisters jókora előrelépés a Cutting Classhoz képest. Nagyjából minden olyan elemét továbbfejlesztették, ami már ott is működött, a felesleget kigyomlálták, az új lehetőségek pedig csak hozzáadnak az élményhez. A grafikai megoldások és a hangok például sokkal jobbak lettek, és a készítőket dicséri, hogy bár a sztori eleinte igen nagy katyvasznak tűnhet, nagyon szépen vezetik be az új játékosokat is a The Coma világába. A túlélőhorror hangulat abszolút működik, a nyomasztó képi világ és a jól elhelyezett ijesztgetések képesek bárkit kiugrasztani a székéből, ám egyeseknek talán negatívum lehet, hogy a játékban szinte minden sarkon van egy Save Point, azaz a Vicious Sisters nehézsége a hardcore fanok helyett sokkal inkább a casual réteget szolgálja ki. Efölött mondjuk, én nagyon hamar szemet tudtam hunyni, hiszen az élmény mindenért kárpótolt. A The Coma 2 tökéletes választás azoknak, akik kedvelik a koreai horrorfilmek (Gonjiam: Haunted Asylum, Suttogó folyosók-széria stb.) hangulatát és nem ódzkodnak a 2D-s, kalandjátékokra hajazó stílustól. Mi pedig szeretettel várjuk a folytatást, hiszen van még mit elmesélni a Sehwa High School sötét történelméből!