Általános tippek



  • Unreal Tournament 2003A menüben mindenképpen állítsuk be, hogy melyik fegyvereket preferáljuk. Így elkerülhetjük azt a kínos élményt, hogy a rakétavető helyett előkapjuk az épp felvett lightning gunt (ez az alapbeállítás).
  • Szűk utak lezárásához nem szükségesek a legjobb fegyverek: akár a shock rifle kombóval (a gömböt kell eltalálni a sugárral), akár a biorifle lövedékeivel, de akár a kezdő fegyverünk gránátjaival is végrehajthatjuk ezt. 
  • Használjuk ki, hogy a rakétavető célkövetős rakétákat lő ki, ha pár másodpercig rajta tudjuk tartani a célkeresztet az ellenfelünkön. Ez persze nem jelent biztos találatot, de ha nem ugrándozik, illetve nem bújik el, akkor a frag majdnem biztos. 
  • Ha az adott játékban nem használható a translocator, akkor a shield gunnal is ugorhatunk nagyokat. Igaz, kicsit sebződünk tőle, de legalább elérhetünk olyan helyekre is, ahol a többiek nem is keresnek minket. 
  • Ha lifttel utazunk felfelé, a cél elérése előtt ugorjunk egyet: ilyenkor a lendület a magasba lök minket. 
  • Ha összegyűlik a 100 adrenaline, próbáljuk meg minél hamarabb felhasználni – de ne mindenáron azonnal! –, hogy ne menjenek veszendőbe a feltankolva felszedett kapszulák, és az így szerzett fragek. 
  • A többjátékos-módok kipróbálása előtt lehetőleg végezzük ki az egyjátékos-módot. Nem csak azért, mert ez már önmagában is élvezetes, hanem sokkal inkább azért, hogy kitanuljuk a fegyverek gyengéit és erősségeit, valamint hogy megismerjük a pályákat. 
  • Bármelyik játékmódban is vagyunk, igen fontos, hogy a lehető legkisebb esélyt adjuk arra, hogy eltalálhassanak minket. Ezért mindig ugráljunk, használjuk a vetődéseket (dodge – a menüben ki is kapcsolhatnánk ezeket, de semmiképpen ne tegyük), esetleg a walljumpot. Ez akkor is fontos, ha biztonságban érezzük magunkat: sosem tudhatjuk, hogy honnan lesnek ránk. 
  • Ne szégyelljünk trükköket ellesni a nálunk jobb, vagy egyszerűen csak a pályát jobban ismerő játékosoktól. Ha már a harmadik alkalommal jelenik meg valaki egy olyan helyen, ahová mi nem tudunk feljutni, ne disconnecteljünk dühödten, hanem próbáljunk rájönni, hogy hogyan került oda. 
  • Érdemes a leggyakrabban használt fegyvereket – rakétavető, flak cannon, esetleg a lightning gun – könnyen elérhető gombokra konfigurálni (nálunk például az „e” a rakétavető, az „r” pedig a flak). 
  • Az alábbiakban az egyes játékmódokhoz, illetve a csapatjátékokhoz tartozó kedvenc pályáinkhoz adunk tanácsokat. Bár minden tanács igen hasznos lehet, mégiscsak a következő két dolog a legfontosabb: célozz jól és ismerd a pályákat!

DeathMach, Team DeathMach


  • Itt talán a többi játékmódnál is fontosabb, hogy folyamatosan mozgásban legyünk. Míg máshol megeshet, hogy a pálya közepén kolbászolva, az ellenséggel összetalálkozva nem tör ki élethalál-harc, mert mindenki fontosabbnak ítéli épp aktuális céljait, deathmach-ben ez nem fog előfordulni.
  • Ha valaki sokkal erősebb fegyverekkel – esetleg páncéllal is – rendelkezik, akkor fussunk el előle; ez nem szégyen, hanem okos taktika. Gyűjtögessünk mi is egy kicsit, és megerősödve menjünk vissza bosszút állni. 
  • Mindenképpen igyekezzünk megszerezni vagy a rakétavetőt, vagy a flak cannont, ezek a deathmatch királyai. Persze más fegyverrel is lehet frageket szerezni, de közel sem ilyen hatékonyan. 
  • TDM-ben nagyon fontos, hogy ne egyedül vándoroljunk a pályán, hanem a csapattársainkkal. Ezért ha meglátunk egy szövetségest, azonnal csatlakozzunk hozzá, és menjünk együtt vele. Ne legyünk mohók, nem kell mindent feltétlenül nekünk összeharácsolnunk – ha csak pár HP-nk hiányzik, akkor ne vegyük fel a 25-öt gyógyító csomagokat, lehet, hogy a társunknak nagyobb szüksége van rá. 
  • Bár az optimális az, ha töviről-hegyire ismerjük a pályát, de amíg ez nem következik be, legalább a fontosabb fegyverek, a páncélok, illetve az esetleges bónuszok (a dupla sebzést adó lila ikon, illetve a 100 HP-t gyógyító Big Keg O’Health) helyét memorizáljuk. 
  • Bár minden hasonló játékban fontosak a hangok, azért most is leszögeznénk: nem véletlenül van minden fegyver felvételének más és más hangja, a hallgatózással nagy előnyre tehetünk szert. Ha halljuk a lift beindulását, akkor megszórhatjuk a célállomást rakétákkal. Ha megüti a fülünket a rakétavető felvételének jellegzetes kattanása, nagyjából már be is tudjuk tájolni az ellenfelet. A sort hosszan lehetne folytatni, de a lényeg nyilvánvaló: a hangok is segítenek a harcban. (Persze ez főként a kevés – kettő-négy – résztvevős küzdelmekre vonatkozik: tízemberes, kaotikus öldöklésben erre nyilván nincs sem szükség, sem lehetőség.) 
  • A rakétákat viszonylag könnyedén kikerülhetjük a vetődéssel (dodge: gyors egymásutánban nyomjuk le valamelyik iránybillentyűt kétszer). Igaz, a hátulról érkező áldás ellen még így sincs menekvés. 
  • Ha használhatjuk a translocatort, akkor azt helyezzük el valami biztonságos ponton (például egy pajzs mellett, vagy gyógyító csomagok gyűrűjében), és ha nagy a gáz, akkor teleportáljunk oda.

Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003

Double Domination

  • Ne felejtsük, hogy az UT óta a szabályok megváltoztak: akkor kapunk pontot, ha a két (és mindenhol kettő) kontrollálandó helyszínt tíz másodpercig tudjuk az uralmunk alatt tartani. -    A DD-pályák általában teljesen szimmetrikusak, így a helyismerettel nem lesz sok gondunk. Eleinte sokat segíthet a képernyő tetején levő kis radar, ahol a sárga pötty jelzi a kontrollpontok hozzánk viszonyított helyzetét.
  • Nagyon fontos, hogy hiába foglalunk egy kontrollpontot, ha azt rögvest magára is hagyjuk, és azonnal rohanunk át a másikhoz, hogy „majd én egyedül megnyerem a meccset”. Ez sosem fog bejönni, nem szabad védelem nélkül hagyni a kontrollpontokat. 
  • Ha az ellenfél közel jár a pontszerzéshez, akkor dobjunk el kapát-kaszát, és ugorjunk neki a pörgő ikonnak. Kit érdekel, ha sikerül elintéznünk pár ellenfelet, de ettől függetlenül pontot szereznek – sokszor fel kell majd áldoznunk magunkat a csapatért. 
  • A legtöbb kontrollpont úgy van kialakítva, hogy fentről is rá lehet ugrani, ezt egyrészt mi is használjuk ki, másrészt pedig védekezés közben legyünk résen, onnan is jöhet támadás. 
  • A pályán levő monitorok mindig jelzik, hogy az adott kontrollpont kinek az irányítása alatt van, így mindig tudjuk, hogy merre kell mennünk. 
  • Ha valaki pontot szerzett, akkor tíz másodperc múlva kezdődik az új menet. Ám a Bombing Runtól eltérően ezúttal a játékosok maradnak ott, ahol voltak: így akár már a legelső pillanatban átvehetjük egy kontrollpont felett az irányítást.

DOM-Core

Szűk járatok jellemzők erre a helyre, így érdemes rögtön felvenni a rakétát (a pálya közepén, a két zsákutca felett nyílik hozzá a járat, a shield gunnal pattanhatunk be). E nélkül nagyon nehéz megvédeni a pontokat, ugyanis azok környékén csak egy link gun van. A két kontrollpont között egyrészt az alsó úton közlekedhetünk, másrészt viszont a hatalmas csöveken is (utóbbi rövidebb), ahová a liftekkel juthatunk el.

DOM-Outrigger

Nagyon nehezen kiismerhető pálya, hiszen tele van tűzdelve olyan platformokkal, amelyek különböző helyekre lőnek ki minket. A legjobb, amikor ott éledünk újra, ahol közvetlenül előttünk két ilyen van: ugorjuk a bal oldaliba, és máris miénk a rakétavető. Innen hatalmas táblák jelzik, hogy melyik kontrollpont merre van, ráadásul így felülről tudunk támadni. Persze másképp is el lehet keveredni a pontokhoz, de ezt a támadást a legnehezebb visszaverni, hiszen így azonnal a kívánt helyre érkezhetünk. A védők munkáját egy flak cannon segíti, amelyet szintén egy kilövő platform segítségével vehetünk fel: mégpedig azzal, amelyik közvetlenül a kontrollpontok mögött helyezkedik el. A pályán alacsony a gravitáció, ezért egyrészt nagyobbakat lehet ugrani, másrészt meg magasról is leeshetünk, belehalni nem fogunk.

DOM-SunTemple

Gyönyörű pálya, ahol a meghódítani kívánt pontok az egymással szemben levő építményekben vannak. Vagy alulról hatolunk be, vagy a felső útról – utóbbi előnyösebb, mert itt rengeteg fegyvert vehetünk fel, ráadásul egy Big Keg is van a bázisok előtt. A négy szobor alatt egy ion painter helyezkedik el, ráadásul innen juthatunk fel a már említett felső szintre. A védőknek igen nehéz dolga lesz, talán akkor járnak a legjobban, ha ők is a felső szinten karéjban foglalják el állásaikat.

Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003

Bombing Run


  • Unreal Tournament 2003A BR szabályai nagyon egyszerűek: a pálya közepén feltűnő labdát az ellenfél kapujába kell hajítani, ezért három pontot kapunk. Most jön a trükk: rengetegen nem tudják, hogy ha a labdát fogva ugranak be a kapuba, akkor hét pont üti a csapat markát (az amerikai foci touchdownjának mintájára).
  • A Bombing Runban nagyon fontos a csapatmunka: miként az igazi csapatsportokban, ebben is több – nagyjából három – posztot lehet megkülönböztetni. Az nagyon rossz megoldás, ha mindenki egy csapatban, birkanyájként rohan, mindig csak a labda felé. 
  • Az egyik feladat a védelem, ugyanis a saját kapunkat mindenáron meg kell védeni. Mindig kell egy utolsó védővonal is, ha a többiek már kudarcot vallottak. Érdemes úgy beállni, hogy az összes bejáratot belássuk, és területre ható fegyverekkel (rakétavető, shock rifle, biorifle) várjuk a betolakodókat. Amikor a harc zaja közeledik, készüljünk fel. 
  • A második feladatkör a támadóké, akik távolabbról védik a labdát cipelőt: megpróbálják lezárni a tápos fegyverekhez vezető utat, és ami nagyon fontos, kifüstölik a bázis védelmét. Ha nincs nálunk a labda, akkor természetesen segítenek azt visszaszerezni 
  • A harmadik poszt pedig a labdacipelőt és az ő közvetlen segítőit jelenti, ők azok, akik majd gólt szereznek. Érdemes a legjobb játékosokat ide tenni, akik alkalmazni tudják az alant felsorolt taktikákat, és képesek megvédeni a labdacipelőt a mindenhonnan áramló ellenfelektől. 
  • A labdát szállító játékost viszonylag könnyű elpusztítani (12 adrenalin jár érte egyébként), ezért aztán neki rengeteg trükkre van szüksége. Kiválóan használható például az, ha a ránk támadónak átpasszoljuk a labdát – így ugye nem tud lőni – és aztán könnyedén megszabadulunk a tehetetlen és valószínűleg teljesen meglepett ellenféltől. 
  • Szintén nagyban megkönnyítheti a dolgunkat (főként a nyílt helyeken), ha translocatorral gyorsítjuk be magunkat: eldobjuk a labdát jó messzire, majd utánateleportálunk. Ha ezt a megfelelő ritmusban csináljuk, akkor egyrészt igen nehéz lesz minket leszedni, másrészt meg elképesztő sebességgel suhanhatunk át a pályán. 
  • Kevesen használják a labdakilövő fegyver másodlagos funkcióját, amellyel befoghatunk egy szövetségest, és így 99%-os pontossággal tudunk neki passzolni. 
  • Ha már nagyon csehül állunk, akkor mindig passzoljunk egy csapattársnak, vagy ha nincsenek társaink a közelben, akkor hajítsuk el az ellenfél kapuja felé, minél messzebbre, hogy több időnk legyen a felkészülésre. 
  • Bombing Runban szinte csak a Speed adrenaline-ra van szükség, hiszen így rendkívüli módon megkönnyíthetjük a gólszerzést. Még védekező pozícióból is érdemes előreszaladni, ha megvan a 100 adrenaline (persze szóljunk a többieknek, hogy valaki helyettesítsen minket), hogy megszerezzük a labdát, és berohanhassunk a kapuba.

BR-Anubis

Viszonylag kicsi, ám éppen ezért rendkívül jól játszható pálya. A labda a középső csarnokban van, amelyet négyfelől is meg lehet közelíteni. E középső teremtől balra, illetve jobbra van egy terem, ahol a rakétavetőt és a flak cannont vehetjük fel, valamint még tovább haladva kiérhetünk a sivatagba. Itt az egyik oldalon találjuk a redeemert, amelyet jókor használva az egész meccset eldönthetjük. Akkor kell ellőni, amikor a labdát cipelő játékos beront az ellenség térfelére, általában legalább négy-öt kiiktatandó személlyel a nyomában – ekkor vígan lehet gólt szerezni (vigyázzunk, itt igen nehéz touchdownt elérni!). A védekezés nagyon könnyű a pályán (már ha nem kapunk redeemert az arcunkba), ugyanis a gólhoz vezető folyosót a shock rifle kombójával könnyedén le tudjuk zárni

BR-Bifrost

Itt a két kapu egy hatalmas, dombokkal telitűzdelt havas területtel van elválasztva, amelyen átkelni még translocatorral is lassú dolog. A bázisból nyíló teleporttal vehetjük fel a rakétát, a flak cannont pedig közvetlenül a kapu előtt levő kis kör alakú téren. A legjobban működő taktika, ha valaki az ellenséges bázis tetejére teleportál, és várja, hogy a társak odapasszolják neki a bogyót. Ha ez megtörtént, akkor már csak le kell ugrani a bázisba, és fejest kell ugrani a kapuba. Ez ellen a védekezés nagyon egyszerű (legalábbis szóban, mert azért a taktika nagyon sokszor beválik): legalább egy embernek a tetőn kell rohangálnia, és elintéznie az ott lézengőket. A bázison keresztül történő frontális támadás nagyon elvetélt ötlet, még akkor is, ha az ion painterrel (az egyik párkányon van) megtisztítjuk a terepet: az elhunytak ugyanis mindig a kapu közvetlen közelében élednek fel.

BR-TwinTombs

Meglehetősen kicsi pálya, ahol a védőknek igen nehéz dolguk lesz, hiszen a kapuhoz három úton is el lehet jutni. A bázisból bal oldalon kiérve egy rakétát vehetünk föl, a nyílt terület két ellentétes sarkában pedig egy-egy flak cannon vár ránk. Érdemes a tetőre is ellátogatni, mert rengeteg töltény, illetve egy lightning gun is található ott (bár ez a pálya nem kedvez a campereknek). Nagyon vigyázzunk a kapu előtti harccal, ha ugyanis leesünk a vízesésbe, akkor elpusztulunk; igen sokszor fordul elő, hogy a labda is lezuhan, ilyenkor ismét lehet érte rohanni a „kezdőkörbe”.

Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003

Capture The Flag

  • A CTF igényli a legnagyobb fokú kooperációt (bár néhány BR-klán ezt biztos kétségbe vonná), ezért igen fontos, hogy kommunikáljunk a társakkal. A patch már lehetőséget ad arra, hogy különböző billentyűkhöz különböző szövegeket rendeljünk, érdemes az F1-F12-ig terjedő csíkra bindelni ezeket. A leghasznosabb mondatok a következők: „the base is under attack”, „I need some backup”, „the enemy flagcarrier is here”, „In Position!” és „Kiss my ass” :).
  • Mivel csapatjátékról van szó, viselkedjünk is úgy: ne támadjunk egyedül, ne kóboroljunk el félreeső helyekre, és ha elvitték a zászlónkat, akkor mindenáron próbáljuk meg visszaszerezni. Nagyon fontos a saját zászló védelme, ne tekintsük ezt unalmas feladatnak, hiszen így is rengeteg izgalomban lesz részünk. A csapatnak mindig körülbelül 30-40%-a vegyen részt a védekezésben. 
  • Ha nálunk van a zászló, de nem tudjuk pontra váltani, mert a miénket is elrabolták, akkor bújjunk el egy félreeső sarokba. Próbáljunk meg legalább egy társat megkérni arra, hogy védjen meg minket, így nagyon megnőnek az esélyeink. 
  • A zászlós szobát területre ható fegyverekkel védjük be; nem véletlenül vannak a lobogó környékén majdnem mindenhol biorifle-ok és shock rifle-ok elszórva, ezekkel kitűnően lehet a zászlóra koncentráló ellenfeleket kiiktatni. 
  • A campelés nagyon idegesíti az embereket, ezért csak akkor döntsünk e taktika mellett, ha bírjuk a durva sértéseket – esetleg akkor, ha nem tudunk angolul. 
  • A translocatort dobjuk el valahol a zászló környékén, így, ha vészhelyzet alakul ki, azonnal vissza tudunk térni, hogy üldözzük a tolvajt. Ez a taktika arra is jó, hogy a translocator kameraként használva (miután elővettük, válasszuk ki megint) megnézhetjük, hogy az ellenfél merre menekült. Esetleg támadás előtt is jól jöhet ez a kamerázás, hiszen így megtudhatjuk, hogy a védők miként helyezkednek el.

Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003

CTF-Chrome

Teljesen szimmetrikus pálya, ahol a zászló igen nehezen elérhető helyen van (vagy felmegyünk a kis folyosókon, vagy a zászlós terem legvégén levő lifttel megyünk fel hozzá). A támadók két úton közelíthetik meg a zászlós szobát, az egyikben rakétavetőt, a másikban pedig flak cannont vehetnek magukhoz – célszerű itt felállítani az első védelmi vonalat.

CTF-Citadel

Ez a pálya szerepelt a demóban is, így valószínűleg mindenki ismeri. Szintén szimmetrikus, ahol a zászlót három útvonalon is meg lehet közelíteni. A legtöbbször működő megoldás talán az, ha felülről, töltött rakétavetővel próbálkozunk, így jó eséllyel kiiktathatjuk a védők nagy részét (általában a teleport mellé állnak be – pont ezért mi ne ezt tegyük, hanem az ellentétes, a zászlóhoz közeli sarkokat válasszuk). Ha a zászlóval kell elbújnunk, ne a toronyba menjünk fel, ahol kiváló célpontot nyújthatunk a lightning gunnal campelőknek, hanem a teleporttól jobbra levő járatban keressünk menedéket, erre kevesen jönnek. Az egyik tüskés csillagon van egy 100 HP-t gyógyító Big Keg O’Health.

CTF-December

Az UT November című, igen népszerű pályájának felújított változata, amely az elődtől eltérően teljesen szimmetrikus. A bázis elsőre kicsit zavaró lehet, de hamar kiismerjük majd. A zászlós szobában van a flak, a jobb oldali ajtónál a rakétavető, a zászlótól felfelé vezető járatban pedig a Big Keg O’Health. A támadók vagy a két ajtón keresztül érkezhetnek, vagy fentről, egy kis csatornán át (ha bejutottunk a bázisra, akkor menjünk egyenesen, és itt lesz az első szobában, a plafonon – a translocatort használjuk). A pálya közepén levő hajón egy double damage van, illetve mindkét oldalon egy mesterlövész-állás. Ha a hajó alatt megyünk, akkor ne az első, hanem a második liftet használjuk: egyrészt védettebb helyen jövünk fel, másrészt útközben van egy rakétavető is.

CTF-Face3

Unreal Tournament 2003Az UT zseniális pályájának harmadik variációja alaposan megnőtt, talán túlságosan is. Még 16-an játszva is gyakori, hogy sokáig nem találkozunk ellenféllel. Ez persze nem igaz, ha a lightning gunokkal telepakolt torony sok szintjének egyikéből idegesítjük az ellenséget fejlövéseinkkel. A zászlót elvinni egyrészt a mesterlövészek miatt nehéz, másrészt meg azért, mert a zászlós szoba semmi fedezéket nem kínál, és a védők egy párkányon, rakétavetőkkel várakoznak. Ezért nagyon szemét taktikát ajánlok: a támadók egy híján berontanak a zászlóért (optimális esetben a középső piramisnál levő redeemerrel indítva), majd megpróbálják elvonszolni magukat egy, a torony tetejére vivő teleportig. Innen egyszerűen a halálba kell ugrani (vagy elteleportálni) – így a zászló leesik, remélhetőleg az épp ott várakozó csapattársunk kezébe. Az üldözők nem fognak leugrani, mert akkor meghalnának – ha ellenünk alkalmaznák a taktikát, akkor a translocatort mindig lőjük ki a középső platformra, így a rabló elé kerülhetünk. A bázisok hátulján találjuk meg a Big Keget.

CTF-Geothermal

Nagyszerű pálya, ahol a zászlót kétfelől lehet megközelíteni: egyrészt alulról, másrészt pedig a fenti folyosón, majd a csövön át. A legnagyobb küzdelmek itt a középső, jórészt nyílt téren zajlanak, ezért ha a zászlóval menekülünk, azt a fenti úton tegyük. Ezen a pályán sokat segíthet egy elterelő támadás: például ha fentről ketten rohamoznak, és ez leköti, elcsalja a védőket, akkor már simán be tud lopakodni egy felgyorsított karakter. A védők közül ezért mindig legyen valaki, aki a csövek közé rejtőzik el, és soha nem hagyja el a termet, illetve mindig legyen valaki, aki a csőre vigyáz.

CTF-Magma

A LavaGiant átdolgozott változata, ahol a rengeteg útvonal miatt az elszökött zászlórablót elég nehéz megállítani. Ezért igen fontos, hogy a középen levő falat (két-három translocator-dobásssal juthatunk fel ide) mi kontrolláljuk: innen rakétával vagy lightning gunnal leszedhetjük a menekülőket, ráadásul itt van egy ion painter is, amelyet támadás előtt érdemes elsütni. Mindkét bázis mögött van egy kis sziget, ahonnan egy redeemert vehetünk magunkhoz, ezt vagy támadáskor, vagy a menekülő rabló ellen használjuk.

Bonus Pack


Már készül az UT 2003-hoz az első bonus pack, amelyben legalább öt új térkép lesz (például a Junkyard és az Ice Tomb). Lesz egy új játékmód is, melynek neve Mutant lesz; ebben a láthatatlan és folyamatosan regenerálódó mutánst kell kergetni – aki lelövi, az rögtön a helyébe is lép. Aki az idő lejártakor a legtovább volt az áldozat szerepében, az nyert.

Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003Unreal Tournament 2003

Instagib

Az egyik legnépszerűbb mutator az UT2003-ban az Instagib, például az online CTF-szerverek legalább 50%-a használja. Ilyenkor mindössze egy fegyverünk lehet, mégpedig egy módosított shock rifle, amely azonnali halált okozó sugarat lő ki (ennek egy változata a Zoom Instagib, ahol a másodlagos lövéssel rá is nagyíthatunk az ellenfelekre). Itt tehát rendkívül nagy szerepe lesz a pontos célzásnak, az egerünket mindenképpen tisztítsuk meg! Nagyon fontos, hogy állandóan legyünk mozgásban, ugráljunk, és használjuk ki a pálya adta védelmi lehetőségeket. Ha elérjük a 100 adrenaline-t, akkor általában a Berserk a leghasznosabb képesség. CTF-ben és BR-ben a Speed is hasznos lehet, persze csak akkor, ha éppen támadunk.

Walljump

A walljump meglehetősen nehezen előhozható mozdulat, amelyet azonban érdemes begyakorolnunk, mert néhány pályán igen sokat segíthet. A legegyszerűbb formája, ha a fal mellé állunk, felugrunk, majd kétszer megnyomjuk a hátra-gombot. Ekkor karakterünk elrugaszkodik a faltól, és egy jókorát ugrik hátrafelé. Ha futás közben adjuk elő a mozdulatot, akkor az ugrás még hosszabb lesz, ám magasabb nem. Ahhoz, hogy ez is megtörténjen, a double walljump mozdulatot kell előadnunk. Az alaphelyzet itt is ugyanaz: nekifutunk a falnak, ugrunk egyet, majd hátrafelé vetődünk. Itt azonban az ugrás gombot továbbra is nyomnunk kell, ráadásul a levegőben megint csak meg kell nyomnunk a hátra-gombot, és így is kell tartanunk. Ha mindent jól csináltunk, akkor – ahogy a képen is látható – rendkívül nagyot szökkenhetünk.
A walljumppal igencsak meglephetjük ellenfeleinket – senki nem számít erre a mozdulatra. Akkor is igen hasznos, ha már nagyon rosszul állunk, és meg akarunk szökni szorongatott helyzetünkből. A mozdulatot egyébként nem csak hátrafelé adhatjuk elő, hanem oldalazva is. A walljumppal megtehető távolság attól függ, hogy milyen magasan találkozunk a fallal.

Konzolparancsok


Mint minden FPS-ben, így az UT2K3-ban is vannak igen hasznos konzolparancsok. A konzolt alapbeállítás szerint a „Tab” billentyűvel hozhatjuk elő. A felsorolt parancsok közel sem fedik le a teljes kínálatot, az extrábbakért a www.planetunrealtournament.com-ot tudjuk ajánlani.

(A cheateket csak egyjátékos-módban használhatjuk)

Loaded – minden fegyver, lőszer és 100 adrenalin
Ghost – át tudunk menni a falakon
God – sérthetetlenség
Fly – repülés (a Walk paranccsal kapcsolhatjuk ki)
Slomo [érték] – lelassíthatjuk, illetve felpörgethetjük a játék sebességét (az 1 a normális).
Setname [név] – megváltoztathatjuk a nevünket
Stat fps – a képfrissítés kijelzése
Stat all – minden statisztika kijelzése (Stat none az eltüntetésükhöz)
Fov [érték] – az általunk belátott szög átállítása [érték] fokra
Preferences – Igen részletes beállításokat engedő menüt kapunk

Demót felvenni a Demorec [név] paranccsal, a felvételt leállítani aStopdemo paranccsal, magát a felvett filmet pedig a Demoplay [név] paranccsal lehet.
Érdekességként ki lehet próbálni a Behindview 1 parancsot, amellyel külső nézetre kapcsolhatunk (a Behindview 0 állítja vissza a belső nézetet).
 

Modifikációk



Troopers: Rise of the Rebellion

www.ut2003troopers.co.uk

Talán a Troopers a leginkább várt UT2003 mod, és ha a képekre néztek, ti is megértitek, miért: a Star Wars-univerzumban játszódik (a LucasArtsszal már megegyeztek, a nagy kiadó ugyanis próbálkozott a project leállíttatásával). Az UT összes játékmódját kipróbálhatjuk, ezen felül több új találmányt is bevetnek (lesz például egy Bounty Hunter nevű játékmód). Kisebb járműveket is lehet majd vezetni, de – bár a képeken látszanak – sem a repülők, sem a lépegetők nem lesznek irányíthatók, mindössze látványosságként szolgálnak. A tervezett megjelenési idő jövő év nyara.

Terrorism: Fight for Freedom

www.planetunrealtournament.com/fightforfreedom

 A mostanában zajló világpolitikai események ihlették a T:FfF-et, ebben ugyanis a nyugati világ Speciális Erői harcolnak az Al-Kaidához tartozó milíciákkal. Realisztikus fegyverek és ezekhez passzoló sebzési rendszer vár majd ránk. A felszerelés és a fegyverek nem pénzbe kerülnek, hanem a bázisunkon levő polcokról emelhetjük le őket. Az első verzióban – 2003 első felében szándékoznak kiadni – még csak többjátékos-lehetőségek várnak ránk, de később az afganisztáni hadmozdulatokat is átélhetjük. Osama-skint nem terveznek.

Adrenalin

Amennyiben az adrenalinkapszuláknak és a sok öldöklésnek köszönhetően teljes izgalmi állapotba kerültünk, rövid gombkombinációkkal hozhatunk elő különböző bónuszokat. Ezek használatához szeretnénk egy kis segítséget nyújtani. Fontos, hogy ha az adrenalin hatása alatt újabb kapszulákat szedünk össze, vagy ilyenkor ölünk, ezzel kitolhatjuk az áldásos állapotot.

Regeneration (H, H, H, H)
Ezzel folyamatosan gyógyulunk, minden „szívverésre” 5 HP-t gyógyulunk, ha elértük a 199-et, akkor már a pajzsunkat tölthetjük vele. Bármelyik játékmódban hasznos, igazi joker: mindig jól jöhet, ha nem pusztulunk el egy lövéstől.

Speed (E, E, E, E)
A Speeddel hatalmas sebességre tehetünk szert, simán le tudjuk hagyni az ellenfeleket – sajnos az általuk kilőtt lövedékek azért még mindig gyorsabbak. Csak CTF-ben és BR-ben van értelme használni; mégpedig akkor, amikor nálunk van a zászló/labda, hogy mindenkit megelőzve juthassunk el a célunkig.

Berserk (E, E, H, H)
A tűzgyorsaságunk növekszik meg jelentősen, így szinte ledarálhatjuk az ellenünk törőket. Főként DM-ben és TDM-ben hasznos, hiszen így végigrohanva a pályán jó eséllyel tudunk mindenkit lemészárolni. Jól lehet használni minigunnal, flak cannonnal, esetleg rakétavetővel.

Invisibility (B, B, J, J)
Amíg a hatás tart, szinte láthatatlanokká válhatunk, így észrevétlenül juthatunk el bárhová a pályán. Használata főként a csapatjátékokban jöhet jól, DD-ben például igen hatékonyan védhetünk meg vele kontrollpontokat. CTF-ben és BR-ben is ajánlott, ám nem a támadáshoz! Hiszen ha magunkhoz ragadjuk a zászlót, vagy felvesszük a labdát, akkor mindenki tudja, hogy hol vagyunk – így semmi értelme nincs a dolognak. Sokkal inkább akkor, ha támogató szerepben vagyunk, hiszen így könnyűszerrel megvédhetjük a zászlóhordozót, vagy a „csatárt”.