A sorozat lemezenként négy epizódos elosztásban lát napvilágot, ami gyors fejszámolást követően arra utal, hogy a teljes szériát tizenhárom kiadvány formájában helyezhetjük majd fel a polcainkra. A kérdés már csak az: érdemes-e belevágni az Acél Alkimista kalandjaiba? Mi ugyan még csak az első négy részt láttuk, de ez alapján és a számos háttérinformáció fényében már nagyon várjuk a hátralévő negyvenhét felvonást.

Az alkímia mesterei

A történet egy olyan univerzumba kalauzol minket, ahol az alkímia teljesen elfogadott dolog, a mindennapok része, vannak általános és szigorúan tiltott vállfajai. Főhőseink Ed (Edward Elric) és Al (Alphonse Elric), egy testvérpár, akik majdhogynem mesteri szinten űzik az anyagátalakítás tudományát és egyetlen céljuk, hogy megtalálják a címben is helyet kapó Bölcsek Kövét. A cselekmény során ennek a kutatásnak lehetünk a tanúi, miközben feltárul előttünk a történetnek helyet adó Amestris és az alkímia világa.

A széria első epizódja in medias res vezet be minket a történetbe, rögtön a dolgok közepébe csöppenünk, ügyesen keltve fel a néző érdeklődését az egész kerettörténetet illetően. Hőseink múltjából kezdetben csak töredékeket csíphetünk el, csupán annyi derül ki számunkra, hogy missziójuk a Bölcsek Kövének megtalálása, amellyel egy régi hibájukat szeretnék kiküszöbölni. Az első két epizód szorosan kapcsolódik egymáshoz, a történet során az alkotók felfedik előttünk a két kis alkimista képességeit és azonnal össze is eresztik őket egy ellenféllel, ezzel adva meg az egész cselekmény alaphangulatát – rengeteg információ zúdul ránk, számos megválaszolatlan kérdéssel, a megfelelő mértékig fokozva ezzel a kiváncsiságunkat. Miközben figyeljük az aktuális eseményeket, a háttérben feldereng a múlt és néhány olyan esemény, amely arra enged következtetni, hogy igen sötét és komoly dolgok történnek a számunkra még homályos hátterében.

     

A Bölcsek Kövének nyomában
Miután a sorozat megtanítja velünk az alkímia alaptételét, az egyenértékűség elvét (ha kapni akarsz valamit, akkor ugyanannyit is kell adnod cserébe) és tanúi lehetünk az első gonosz bukásának, visszarepülünk az időben és elkezdődik a hagyományos történetmesélés, amely egészen pici koruktól kezdi el bemutatni nekünk Ed és Al tragédiáktól terhes életét. Fény derül a Bölcsek Kövéért indított „hajsza” mozgatórugójára és világossá válik az is, Ed miért rendelkezik mechanikus végtagokkal, továbbá, hogy Al miért él egy páncéltestbe zárva, arról nem is beszélve, hogy feltárul előttünk a cselekménynek helyszínt adó Amestris, amely korántsem olyan csodás hely, mint amilyennek elsőre látszik. A szériát innentől fogva áthatja egy meglehetősen drámai atmoszféra (amellett, hogy jókora adag humor is helyet kap az egyes epizódokban – olykor számunkra kissé infantilis, japán módra), amely még szimpatikusabbá teszi az életüket a kutatásnak és az alkímiának szentelő főszereplőket.

Az első négy epizód jól mutatja, hogy egy ügyesen felépített, nem a végtelenbe tartó sorozattal van dolgunk, hanem egy olyan szériával, amelynek eleje, közepe és vége van. A cselekmény megfelelő mértékben adagolja a drámai és akcióelemeket, és a már a sorozat hossza is azt sugallja, hogy az alkotók nem terhelnek majd minket felesleges filler epizódokkal (gondoljunk csak bele, a Lost például már túl van az hetvenedik epizódon, mégsem közelítjük még a végét...). A történet egyes részeinek mind-mind lesz jelentősége, minden egyes epizód hozzátesz valamit a történethez, elmesél valami újat és kiegészíti a nagy kirakóst egy-egy értékes darabbal.

Aki tehát érez némi vonzalmat a keleti rajzfilmek világa iránt, annak mindenképpen figyelemre érdemes darab, és az első négy epizód alapján bőven el tudjuk dönteni, hogy nekünk való sorozatról van-e szó. Véleményünk szerint egy jól kidolgozott, érdekes és izgalmas világba kalauzol minket a Fullmetal Alchemist, több órányi remek szórakozást nyújtva minden nézőjének.

     

A kiadványt a Mangafan Kiadó biztosította a számunkra, a DVD bárki számára beszerezhető a webboltjukból.

FULLMETAL ALCHEMIST (c) Hiromu Arakawa/Square Enix, MBS, ANX, BONES dentsu 2004