A játék első végigjátszását követően bizton állíthatom: ez a játék nincs befejezve. Persze korántsem olyan silány munka, mint amilyen például az Alone in the Dark, de azért van benne néhány olyan elem, ami bizony az őrületbe kergeti az embert. A harcrendszer ostobaságát meg lehet szokni, ez már a LEGO Star Warsban is így volt, nincs rendes irányítás erre az esetre és tíz esetből ötször a saját pajtásunkat csapjuk agyon. Tényleg ez a legkisebb gond, ezt megszokja az ember, nem múlik rajta semmi. Az ugrabugrálás már az SW-ben is érdekes volt, de az Indiana Jones kalandban ezt a részt nem tesztelték le rendesen: hiába mereszti az ember a szemét, hiába koncentrál, a platformok közötti átkelés abszolút nem az ügyességen, hanem a szerencsén múlik: vagy sikerül vagy nem. Néha nem is látjuk, hogy hova kell ugrani és az is bosszantó, hogy nincs rendes térérzékelése a játéknak, így hiába hisszük, hogy jó irányba ugrunk, az esetek több, mint felében szakadékba zuhanunk vagy elvétjük a szükséges platformot.

A másik nagyon bosszantó eset szintén a pályaszélekhez köthető, itt sem lehet 100%-osan tudni, hogy hol van egy-egy kiszögelés vége, így miközben a LEGO pénzérméket gyűjtjük, igen könnyedén ismét a mélyben találhatjuk magunkat, anélkül, hogy valóban elrontottunk volna valamit. Az egymás után bekövetkező ötödik-hatodik alkalommal igen bosszantóvá válik az ilyesfajta esemény. Ahogy az is, mikor a program egy ilyen pályaszélre helyez vissza minket és folyamatosan meghalunk, ha nem tudunk egy jó időben kivitelezett ugrást végrehajtani. Ha ez még nem lenne elég, az AI által irányított karakter is béna (az emlegetett hibákból fakadóan), folyton meghal, s bár ez nem számít, az már eléggé fusztráló, mikor a saját barátunk taszít minket egy szakadékba, csak azért mert nem írtak egy ilyen eseteket kiküszöbölését elősegítő rutint.

Apró bosszúságok ezek, amelyek elsőre nem tűnnek túl bosszantónak, de a sokadik alkalommal már képesek kiverni a biztosítékot. És sajnos ezekből a kis dolgokból egy egész seregnyi van a játékban, legutóbb a Pursuit the Ark című pályán adtam fel a dolgot, mikor igyekeztem begyűjteni minden ereklyét és megcsinálni a postaládás "küldetést". Itt nagyon eldobtam a hajam, ugyanis egy kövekből felépülő lépcsőn kell felvinni a csomagot a ládához, ám a ládával nem lehet nagyot ugrani, a platformok viszont magasak és csak egy bizonyos szögből lehet eltalálni a dolgot. Ezzel nem is lenne baj, ha az egész nem időre menne, az embernek van egy perce, de a rosszul belőtt magasság miatt ennyi idő alatt csak a második lépcsőig jutottam el, még a tizenötödik próbálkozásra is (ekkor persze bedühödtem és ki is kapcsoltam az egészet...). Ismét egy olyan apróság, ahol nem a játékos ügyességén, hanem a szerencsén és a program szeszélyén múlik a siker. A LEGO Star Wars sorozatban azért ilyen nem volt...

Mindezt figyelmen kívül hagyva a LEGO Indy azért nagyszerű program, jó szórakozás, de a hosszú távú játék során előjönnek a problémák keményen. Gondolom a film miatt sietni kellett a kiadással, ezért maradtak benne a bosszantó hibák - kár érte, ezek kiküszöbölésével ugyanis egy sokkal jobb program születhetett volna. Nem csoda, hogy mindenhol 70%-os értékeléseket kap. Remélem a LEGO Batman ilyen szempontból nem lesz összecsapva...

A játékról egyébként giga tesztet olvashattok a július 3-án érkező Guruban, a bejegyzéstől eltérően ott nem csak a negatívumokról olvashattok majd.