Sietni, sietni, sietni...



Ritka az olyan elsőszülött DLC ami rögtön az alapjáték befejezésénél veszi fel a fonalat, jelen esetben viszont pont ez a helyzet áll fenn, mert noha a Dead Space 3 endingje nem tűnik épp folytathatónak, ha végignézzük a stáblistát az utána levő röpke 5 másodpercből kiderül, hogy Isaac és Carver nagyon is életben vannak. A kezdő képsorok vízióiból megtudhatjuk, hogy valami továbbra sem stimmel derék mérnökünk fejében, de nincs idő a megbolondulásra, hisz a Volantis lassan szétesik, így nem ártana egy használható űrhajó után nézni, majd szépen eltiplizni a Földre. Egyszerű tervnek hangzik, hisz a necromorph inváziónak látszólag annyi, az unitárius katonáknak meg pont van jobb dolga a hőseinkkel való konfrontációnál. No de ha nem lenne ki ellen küzdeni akkor miről is szólna az Awekened ugye, kapunk hát egy új ellenlábast Prophet (nem, nincs termék-összekapcsolás a Crysis - al ) képében, aki a necromorph holdak hírnökének tekinthető, és nem éppen az a pacsizós fajta. S, hogy miként kerülnek képbe a maradék holdak? Nos, a 3. rész fináléjában legyőzött organikus égitestnek valahogy sikerült küldeni egy vészüzenetet, ők pedig ezt hiper sebességgel meg is kapták...hát igen, érezhetően elgurult az írók gyógyszere, mikor kigondolták a sorozat további irányát, mert ez még sci - fi vonatkozásban is túlzás és bagatell, de hát a franchise - nak dübörögni kell tovább, nincs mese. Szóval a nyakunkba kapjuk derék szónokukat és annak díszes kompániáját, de persze a necromorph - ok is jelen vannak a teljesség kedvéért. Nagyobb baj, hogy az ellen egyenesen a Földet célozza be, így nemcsak a körülmények, az idő is ellenünk dolgozik, így nagyon kell iparkodnunk, ha előttük oda akarunk érni.


Minden egybe



Dicséret illeti a fejlesztőket, mert a vérmérséklettől függően 2-3 óra alatt végigtolható kiegészítőbe sikerült beletenni az alapjáték összes fontosabb elemét. Fogunk kommondírozni a nem túl összeszedett Volantis felszínén, ahol a már ismert ellenfelek széles tárháza felvonul, repkedhetünk az űrben értékes nyersanyagok és komponensek után kutatva, kipucolunk egy nem is annyira elhagyatott űrhajót, oldunk meg logikai feladványt, de persze a cséphadarás sem marad el, ami már nem annyira örvendetes.
Ami viszont igen az az, hogy a megjelenés előtti ígéretek végre nem üres szóbeszédek voltak, mondták ugyanis, hogy immáron megkapjuk azt, amit szinte mindenki hiányolt a 3. részből: a parát. Bizony, az Awekened - ben meg fogunk ijedni nem egyszer, és úgy alapjában véve a hangulat is emlékeztet a korábban átéltekre. Kapunk jól időzített jumpscare jeleneteket, beteges látomásokat, félelmetes hanghatásokat, és persze Prophet is tiszteletét teszi párszor, aki egyrészt golyóálló, másrészt nagyot tud ütni...neki nagyon, nekünk kevésbé nyerő párosítás. Mindemellett lesz tömény akció is, de érezhetően kevesebb, és sokkal kevésbé frusztráló, mint pár hónappal ezelőtt.
Ami a fejlesztéseket illeti szerezhetünk pár új cuccot flintáinkhoz, de egyszer már kifejeztem nemtetszésemet az összerakós rendszerrel kapcsolatban, így ez a szegmens nem is nagyon érdekelt, a már meglévő bökőkkel is könnyedén végig lehet vinni a játékot. Új ellenfelekként üdvözölhetjük Prophet hű csatlósait, akik bár emberek, jellemző rájuk a fejre húzott zsák, és hogy végtagjaik helyén különböző fémtárgyak vannak, ezt az áldozatot kell ugyanis hozni a szekta tagjainak. Hogy ők miként kerültek fel a hajóra nem igazán derül ki sajnos, de tudjuk ezt be balladai homálynak, és akkor kevésbé lesz zavaró. A helyszínek sem különböznek a korábban látottaktól, lévén mind a bolygón, mind a hajón voltunk már egyszer, utóbbinál viszont a design sokkal betegebb és sejtelmesebb lett, (megcsonkított testek, gyertyák, vérrel írt szavak a falakon...) ez pedig sokat dob a hangulaton.
Ami a technikai oldalt illeti nem történt érdemi változás, de DLC - k esetén ez nem is elvárás. Van pár új hanghatás és zene, horror vonalat erősítendő, és a stáblista alatt hallható muzsikák is nagyon el lettek találva, de hát a Dead Space 3 amúgy is elég jól teljesített audióvizualitás terén, így most sem kell csalódnunk sem látvány sem optimalizáció szempontjából.


Hálás köszönet



Nagyon jó DLC lett tehát az Awekened, mely szinte az alapjáték összes hibáját kijavítja, és hozza a pár évvel ezelőtti atmoszférát. Öröm volt látni, hogy az EA meghallgatta a rajongók panaszait, és bár továbbra sem fog a kedvenc kiadóim közé tartozni, azért kapnak egy kövér pirospontot. A kaland persze óriási cliffhangerrel zárul, így a folytatás borítékolható, ahogy annak monumentalitása is. Pár hónappal ezelőtt még ódzkodtam volna a 4. rész puszta gondolatától is, de most, hogy visszatért a szériába vetett hitem alig várom a gonosz bolygók támadását...

Grafika: 85%

Hang/zene: 90%

Játékélmény: 88%

Újrajátszás: Még az is megeshet


86%