A gamesindustry.biz oldalán megjelent exkluzív interjúban Guillaume de Fondaumiere, a Quantic Dream társalapítója kifejtette ellenérzéseit a használt játékok adásvételével kapcsolatban. Szerinte a jelenséget a gazdasági válság futtatta fel, a vásárlók a túlárazott AAA-piacon olcsó megoldást kerestek, hiszen nem tudták kifizetni a magas árakat. A PS3-exkluzív Heavy Rainből például megközelítőleg kétmillió példány kelt el, ám a trófearendszer tanúsága szerint több mint hárommillió játékosnak van meg ez a cím. Ez a plusz egymillió ember tehát úgy játszik a termékkel, hogy egy centet sem fizetett ebből a készítőknek, ezért ők a jogdíjakat tekintve körülbelül 5-10 millió eurótól estek el. „Bár szimpatizálunk a vásárlókkal, akik drága játékokkal találják szembe magukat, a probléma az, hogy ha a fejlesztők nem tudnak profitot termelni, le kell húzniuk a rolót, ami hosszú távon a gazdaság minden területére kihatással lesz.” -- tette hozzá.

„Ismerem az érveket, mármint hogy a másodkézből vásárlók kevesebb játékot vesznek, mert megvesznek párat teljes áron, majd ezekkel kereskednek. Nem biztos, hogy ez a jó megközelítés, de az biztos, hogy a kiadóknak és a forgalmazóknak le kell ülniük és megoldást találni a problémára, mert tulajdonképpen most semmi mást nem teszünk, mint lábon lőjük saját magunkat. A fejlesztők és a kiadók előbb-utóbb felismerik, hogy nem tudnak megélni a hagyományos csatornákon terjesztett játékokból a használtcikk-piac miatt, ezért leállnak ezzel, és áttérnek az online és direkt értékesítésre, ami a bolti terjesztés végét jelentheti.” - folytatta.

Fondaumiere persze az alapproblémára is reflektált: „Hogy a játékok túl drágák? Én mindig azt mondtam, hogy így van, ezért ez a dolog jó indok arra, hogy együtt megvitassuk a kérdést, és megtaláljuk azt a közös nevezőt, ami kielégíti a vásárlók elvárásait az értékesítők, a kiadók és a fejlesztők elvárásaival együtt, akik természetesen szeretnének ebből az üzletből megélni.”

Érdekes gondolatok ezek, bár a trendek már jól kirajzolódtak eddig is, gondoljunk csak a GAME bolthálózatának jelentős megkurtítására (lásd a kapcsolódó híreket), a piacból egyre nagyobb szeletet kihasító digitális terjesztésre, vagy akár a bevezetőben is említett EA-féle Online Pass rendszerre. Az árak tekintetében viszont tényleg el kellene gondolkodnia az érintetteknek...