Nyugodtan ugorjatok egy bekezdést, ha egyedül vagyok ezzel, de be kell vallanom, van egy kis Mandela-effektusos élményem az eredeti Far Cry kapcsán. Egészen tavaly őszig, a játék friss újrajátszásáig úgy emlékeztem a Crytek több szempontból is mérföldkőnek tekinthető alkotására, mint egy kellemes, nagy nyílt pályákkal operáló trópusi kalandra, amiben partra vetett ügynökként kifejezett óvatossággal kellett megküzdenünk egy komplett szigetvilág zsoldoshadseregével. Ez nagyjából helyben is van, körülbelül a negyedik pályáig, amit követően előkerülnek a genetikai kísérletekből született mutánsok, a zárt biolaborok és szűk bunkerek, a játék pedig kvázi horrorba váltva totális tónusváltáson esik át. Ez pedig nem igazán szolgál a javára.
Nos, ha ti sem szerettétek az eredeti Far Cry szörnyetegeit, sőt talán ti is inkább jótékonyan kitöröltétek őket az emlékezetetekből, akkor van egy izgalmas hírünk: hamarosan egy rakás "új" mutánssal is újrajátszhatjátok a Far Cry-t. Hogy hangzanak a mutáns páviánok, az arcunkba ugráló gilisztaszerzetek vagy a gázgránátvetős monstrumok? Tiszta rémálom, ezt csekkoljátok!
A Project Beta munkacímmel készülő mod tartalmai pedig nem az azt készítő modderek fejéből pattantak ki. Valójában az összes újonnan restaurált tartalom a Far Cry roppant korai buildjéből származik – abból a demóból, amit a 2003-as E3-ra vitt a Crytek és a Ubisoft, egy évvel a játék megjelenése előtt. A kivágott tartalmak közt pedig nemcsak a förtelmes mutánsvariánsok, de új pályaszakaszok és komplett be nem fejezett pályák, illetve törölt fegyverek és járművek is találhatók. A tervek szerint ezek teljes felújításával és visszaállításával érkezik majd a Project Beta, ami nyilvánvalóan egy impozáns és megsüvegelendő ötlet, de én, mint a Far Cry mutánsainak nagy ellenszurkolója, köszi szépen, de inkább kihagyom ezt a kalandot.
Borítókép forrása: Crytek, Ubisoft
soha nem értettem ezt a mutáns utálatot az elmúlt 20 ÉVBEN! szerintem meg rohadt unalmas lett volna a játék ha mindig ugyanarra a 3 vagy 4 zsoldos kellet volna gyilkolászni tizenvalahány pályán keresztül, a játék meg nem váltott át teljes egészében horror stílusra, továbra is voltak zsoldosokkal tömött trópusi pályák, vagy mutánsokkal vegyítve.
kellet a változatosság ahogy előre haladt a játék, máskülönben nem lett volna több egy túlméretezett tech demonál, ideje lenne ezt már belátni két évtized után.