Bármennyire is lélegzetelállító a Ubisoft open world címeinek grafikája, egy idő után sajnos mindegyikben felüti a fejét az unalom, függetlenül attól, hogy Far Cry-ról vagy Assassin's Creedről beszélünk. Ennek legfőbb oka, hogy néhány jól sikerült küldetéstől és minijátéktól eltekintve a cég egyszerűen képtelen felölteni ezeket a világokat érdemi tartalommal, a tizedik elfoglalt tábor és a huszadik megtalált gyűjtögetnivaló után pedig már az atmoszféra sem elég ahhoz, hogy fennmaradjon az érdeklődés.
Sajnos a 2014-ben megjelent Far Cry 4 esetében sem volt ez másként, mert bár kaptunk egy kiváló antagonistát Pagan Min személyében, a Himalája ölelésében található Kyrat pedig roppant hangulatos játszótérnek bizonyult, játékmenet terén nem sokban különbözött a paradigmaváltó harmadik résztől, ami még a legnagyobb rajongóknak is feltűnt úgy a 15. óra környékén. Nem sok kellett volna azonban ahhoz, hogy igazán emlékezetes legyen ez az egyébként remekül sikerült FPS, erről maga a program kreatívigazgatója beszélt néhány nappal ezelőtt.
Alex Hutchinson az Edge magazin 413. számában rántotta le a leplet egy forradalminak hangzó ötletről (via GamesRadar+), amely árnyalta volna picit a főhős és a főellenfél közti viszonyt – amit ugyebár rögtön a kezdés után rövidre zárhatunk, amennyiben eleget teszünk Pagan Min kérésének. Az alkotó felfedte, hogy egy végül a kukában landolt mechanika segítségével visszaadhattuk volna Minnek a korábban elfoglalt táborokat, ami már így leírva is kimondottan izgalmasan hangzik, szóval kár, hogy nem lett belőle semmi.
„Mi van akkor, ha szimpatizálsz a gonosztevővel? Mi van, ha azt mondod: »Igazából nem hiszem, hogy olyan rossz volt, mint mondták, éppen ezért nem kedvelem azokat az embereket, akikkel összeálltam«? Ez a fajta szabadság, hogy visszatérhetsz és meggondolhatod magad, szerintem nagyon-nagyon érdekes lehet” – magyarázta. „Úgy vélem, ez fűszerezhetné csak meg igazán a műfajt” – tette hozzá. Kissé ugyan furcsa lett volna, ha a helyi ellenállás (Golden Path) helyett inkább a puccsal hatalmat szerző Pagan Min malmára hajtjuk a vizet, ám pont ilyen unortodox megoldások kellenének ahhoz, hogy a Far Cry-széria kiléphessen a harmadik rész árnyékából, így aztán szívből reméljük, hogy a hetedik számozott (?) felvonásban már valódi újításokat kapunk finomhangolás helyett.
A borítóképek forrása: Steam