A Far Cry 4 helyszíne tehát Kyrat, a Himalája hegycsúcsai között elterülő ország, amely a tradíció és az erőszak hálójában vergődik, Pagan Min, egy narcisztikus, istenkomplexusos kiskirály uralma alatt. Az általunk terelt főhős Ajay Ghale, aki haldokló édesanyja utolsó kívánságát teljesítendő érkezik meg Kyratba, ám egy polgárháború közepébe csöppen, ahol is nagyon úgy néz ki, hogy az őt régi jó barátként üdvözlő Min áll nyerésre; kínai katonák ezrei lesik a parancsait, annak ellenére, hogy Pagan szemmel láthatólag a saját emberi életét sem tiszteli. Ez persze megszokott dolog a Far Cry-sorozat világában: Pagan Mint direkt úgy „tervezték meg” a Ubisoftnál, hogy méltó utódja lehessen a Far Cry 3-ban legendává vált Vaasnak. Min is őrült, de sokkal tisztább célok vezérlik, mint a drogfüggő pszichopata Vaast; Min a hatalom és a kontroll megszállottja, aki egy militáns ország felett akar uralkodni, sőt, komplett dinasztiára vágyik. Hát csoda, hogy ennek Ajay végül is annyira nem örül, látva, hogy mi történik ősei szeretett hazájában?

A Far Cry 4 az előző rész alapjaira épül, azaz most is egy nagy, szabadon bejárható területet kapunk – sőt, az eddig legnagyobbat, amely a termőföldektől, kis falvaktól a dús lombú erdőkön át a havas sziklákig terjed, és számtalan veszélyt rejt: leopárdokat, fekete sasokat, rinocéroszokat, méhészborzokat, amelyekre persze megint vadászhatunk. Utazhatunk girokopterben, szelhetjük az eget szárnyas repülőruhába bújva, és harcolhatunk hatalmas elefántok hátán ülve, változatos fegyverekkel. A játékmenet természetesen nem távolodik el a Far Cry 3-tól, igaz, ez nem is baj; hősünk a helyiek kegyeiért versengve igyekszik felszabadítani Min helyőrségeit, miközben a helyi kultúra ősi hagyományaiba is fejest ugrik, és megismeri azt az alternatív síkot, amit a legendák csak Sangrillaként emlegetnek. A mitikus démonok és harcosok által benépesített világ hallucinogén szerek használatával érhető el, Ajay viszont sokkal fontosabb dolgokat tesz arrafelé, mintsem jól betép. A Far Cry 4 egyik erőssége ugyanis a mítoszok és a valóság tökéletes összehangolása lehet.

A Far Cry 4 a harmadik rész grafikus motorját használja, de persze alaposan feltuningolva, elvégre a program PC, Xbox 360 és PS3 mellett Xbox One-ra és PS4-re is elkészült. A hatalmas területről már volt szó, a frissített animációkról és a minden eddiginél részletesebb textúrákról azonban nem – hiába, a Ubisoft tudja, mitől döglik a légy. A megfelelő technikai színvonal azonban mit sem érne a tibeti kultúra vizuális értékei és a változatos helyszínek nélkül, melyek a Far Cry 4 játékmenetét sokkal jobban feldobják az elődöknél.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!