• Már befutott néhány teszt a Baldur's Gate 3-hoz
  • Az eddigi pontszámok alapján pedig magasabban áll, mint a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • Ez persze még könnyedén megváltozhat, ha már több cikk is elérhetővé válik
  • Ám az már most biztos, hogy a CRPG komoly esélyekkel indul az Év játéka címért

A The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom érkezésekor nagyjából biztosak lehettünk abban, hogy Link grandiózus kalandja fogja behúzni az Év játéka címet, hiszen a Nintendo ismét megmutatta, hogy nem véletlenül tartozik a játékipar éllovasai közé. A nyílt világú kalandra valósággal záporoztak a maximum (vagy ahhoz közelítő) pontszámok, aminek az lett az eredménye, hogy 145 írás összesítésével 96 ponton áll a játék Metacritic-en. Igen ám, csakhogy időközben a Larian Studios által jegyzett Baldur's Gate 3 is kilépett az Early Access státuszból, hogy aztán pillanatok alatt letarolja a Steamet, és szobafogságra "kényszerítse" a CRPG-rajongókat. Mivel egy elképesztően hosszú és komplex alkotásról beszélünk, a megszokottnál valamivel lassabban szállingóznak a nagyobb portálok cikkei, ám mostanra született annyi teszt, hogy képet kapjunk a Dungeons & Dragons alapokon nyugvó szerepjáték minőségéről.

baldursgatescoreg.jpg

A minőségről, ami a jelek szerint nagyjából tökéletesnek mondható, jelenleg ugyanis 97 (!) ponton áll a Baldur's Gate 3, amivel még az imént említett opuszt is sikerült leköröznie. Hozzá kell persze tennünk, hogy 18 teszt néz farkasszemet 145 kritikával, tehát benne van a pakliban, hogy a későbbiekben lejjebb megy ez az összeg (bár még ez sem biztos, mert először "csak" 94 ponton állt a mutató, így azóta emelkedést tapasztalhatunk), de kötve hisszük, hogy érdemben romlana a megítélés, így már most bátran kijelenthető, hogy új kobakra került a CRPG-k koronája. Emellett pedig a felhasználói értékelésre is érdemes vetni egy pillantást, ami a hír írásának pillanatában 9.4 pontot mutat, mintegy 3600 értékeléssel. A review bombingok korában ez bizony csúcsteljesítménynek nevezhető, ráadásul remekül szemlélteti, hogy a játékosok sokkal inkább vevők a minőségre, mint a nagyobb kiadók által erőltetett modern dolgokra (mikrotranzakciók, első napon megjelenő DLC-k, live-service jelleg, satöbbi). Kár, hogy valószínűleg egyetlen AAA vállalat sem fog okulni ebből a sikerből.