Bár az első előzeteseket látva mindenki azt gondolta, hogy az augusztus 8-án érkező Mafia: The Old Country lesz a nyár (és talán az egész év) egyik legnagyobb durranása, az egy héttel ezelőtt közzétett gameplay-videó után rengetegen megkongatták a vészharangot, mondván, hogy a játék sokkal rosszabbul fest, mint a korábbi kedvcsinálókban. A látványos, túlzás nélkül a Watch Dogs első részét idéző downgrade mellett a sablonos játékmeneten sem mindenki tudott túllendülni, így ami eddig egy kényelmes lejtő volt a csapat számára, az most meredek emelkedővé változott. Ettől függetlenül persze senki se temesse Enzo Favara Szicíliába kalauzoló kalandját (bár a szériát ismerve inkább tragédiáját), hiszen ha sikerül eltalálni a történetet és az atmoszférát (eddig úgy fest, hogy ezen a két fronton rendben van a produkció), a játékosok zöme valószínűleg kellemesen fog csalódni a programban.

A The Old County már csak azért is előnyből indul a rajongók kegyeiért folytatott küzdelemben, mert a Mafia 3-mal ellentétben ezúttal lineáris mederben folydogál majd a cselekmény, ami egyrészt garantálja, hogy a sztori kapja a reflektorfényt, másrészt nem kell bíbelődnünk a hamar unalomba fulladó mellékes tevékenységekkel. Tekintve, hogy manapság már azok a franchise-ok is a nyílt (vagy félig nyílt) világok felé kacsintgatnak, melyek esetében teljesen idegen ez a koncepció (lásd Halo Infinite), kimondottan meglepő lépés ez a Hangar 13 részéről, az IGN exkluzív élménybeszámolójának hála pedig most kiderült, hogy pontosan az áll a döntés hátterében, amit mindig is sejtettünk.

„A Hangar 13 elnöke, Nick Baynes többször is aláhúzta, hogy csapata szeretné, ha a játékosok befejeznék az előzmény történetét” – magyarázta az IGN (via Insider Gaming). „Ezt a célt szem előtt tartva a legújabb Mafia-játék időben és a játéktervezésében is visszatekeri az órát.” A portál hozzátette, hogy a készítők jól láthatóan egyetértenek a közösséggel a Mafia 3-at illetően, avagy belátták végre, hogy az open world egyáltalán nem illik ehhez a sorozathoz, így aztán bele is hajították a kukába. Lincoln Clay-nek köszönhetjük tehát, hogy a Mafia: The Old Country munkálatai során nem a trendeket követték a fejlesztők, bár nagy valószínűséggel az első rész nagy sikert aratott remake-je is közrejátszott abban, hogy a stúdió rátenyereljen az újratervezés gombra. Ti örültök, hogy nem fogjátok tudni szabadon felfedezni az 1900-as évek Szicíliájának idilli lankáit?

A borítóképek forrása: Steam