• A Sony CEO-ja szerint számos probléma van még a felhőalapú videójátékozással
  • Josida Kenicsiro leginkább a késleltetést, valamint a nem egységes játékosszámot emelte ki
  • De igyekeznek túllendülni az akadályokon
  • A mobilitás ugyanis egyre fontosabbá válik a játékosok életében

A felhőalapú technológiák mostanra megkerülhetetlen részévé váltak az életünknek, köszönhetően az ilyen-olyan streaming szolgáltatásoknak, amelyekből már egy kicsivel talán több is van a kelleténél. Videójátékos fronton azonban még mindig csak a felszínt kapargatjuk ezen a téren, mert ugyan ott az Xbox Cloud Gaming, a Geforce NOW és a mostanra már a PS Plus részét képező PlayStation Now, a felhasználók zöme még mindig eléggé szkeptikusan áll a dologhoz – és nem ők az egyetlenek, akik szerint van hova fejlődni. 

A Sony vezérigazgatója, Josida Kenicsiro ugyanis a Financial Times-nak beszélt arról, hogy ugyan számos lehetőség rejlik a felhőalapú videójátékozásban, ugyanakkor vannak még problémák ezzel a technológiával. "A felhő szerintem egy remek üzleti modell, de amikor a videójátékokról van szó, már akadnak gondok." – mondta a CEO. Szerinte a késleltetés az, ami leginkább befolyásolni tudja az élményt, de emellett arra is felhívta a figyelmet, hogy pénzügyi szempontból sem mindig éri meg, mivel vannak olyan időszakok, amikor szinte senki nem játszik, míg munka után például annyian próbálnak meg belépni egyszerre, hogy az okoz fennakadásokat. Josida tehát tisztában van vele, hogy vannak/lesznek kihívások a technológiával kapcsolatban, ugyanakkor biztos benne, hogy sikerrel fogják venni az akadályokat. Ezzel pedig a PlayStation vezetője, Jim Ryan is egyetért, korábban ugyanis azt hangoztatta, hogy a vállalat "agresszív" módszerekkel próbál majd kivágni egy szeletet a streaming-tortából (lehetőleg persze minél nagyobbat), melynek részleteit az elkövetkezendő hónapokban fogják megosztani a nagyközönséggel. A felhőben rejlő hatalmas lehetőségeket mi sem mutatja jobban, mint az, hogy még az Egyesült Királyság versenyhivatali szerve, a CMA is emiatt mondott nemet az Activision Blizzard felvásárlására, mondván, hogy az rossz hatással lenne a versenyre.