Tíz évvel ezelőtt indult útjára a The Witcher-széria, ami ez idő alatt trilógiává nőtte ki magát, míg a fejlesztői és kiadói munkákat ellátó CD Projekt korunk egyik legnépszerűbb csapatává vált, hála annak, hogy munkájuk mindig magas minőséget képvisel, a legtöbb DLC-t ingyen adják, a játékaikat a kiadás után is folyamatosan csiszolják, s ha fizetős kiegészítőt adnak ki, az tartalmában kenterbe ver sok teljes értékű játékot.

Nem csoda hát, hogy a – költői túlzással élve – varsói piacról indult kiadó a 2016-os üzleti évet is sikerrel zárta. 584 millió zloty (kb. 42,5 milliárd forint) bevételre tettek szert, ebből 251 millió zloty (kb. 18 milliárd forint) a tiszta haszon. A jelentésből továbbá kiderült, hogy a Witcher 3 a két kiegészítőjével együtt másfél év alatt 1 milliárd zloty-t termelt, de még érdekesebb, hogy a teljes trilógiából immár 25 millió példányt adtak el.

Hogy melyik játékból mennyi fogyott, azt sajnos nem lehet pontosan megmondani, mert csak időről időre közölt számadataink vannak, és egyik sem éppen friss. A Wikipedia alapján a The Witcherből az eredetivel és az Enhanced Editionnal együtt 2 millió példány ment el, de egy 2008-as cikkre hivatkozik. A The Witcher 2: Assassins of Kings című folytatásból a CD Projekt 2013-as nyilatkozata szerint addigra 6 millió fogyott. A The Witcher 3: Wild Huntból a 2015-ös megjelenését követő egy hónapban kelt el 4 millió darab. Végül 2016 márciusában jelentette be a kiadó, hogy a trilógia együttvéve átlépte a 20 milliós határt, viszont ekkor még nem jelent meg a Blood and Wine.

Egy biztos, a trilógiából a Witcher 3 teljesített a legjobban, bár ehhez valószínűleg nagyban hozzájárult a Hearts of Stone és a Blood and Wine is – na meg az, hogy ez a legjobb az egész sorozatban. És bár a CD Projekt idén 25%-os visszaesést produkált 2015-höz képest, ez azért nem csoda, hiszen teljes játékot azóta nem adtak ki. De valószínűleg, ha eljön a Cyberpunk 2077 ideje, a bevételeik megint rekordokat fognak döntögetni.