Pikmin 3

A Wii U tavalyi premieréjét kicsit elsiette a Nintendo, hisz a gép online rendszere köszönőviszonyban sem volt a „kész” szó fogalmával, a hardver sem biztos, hogy jó lesz így hosszú távon, és a játékfelhozatal sem mozgatta meg a rajongókat igazán. Ugyanakkor, ha van cég, ami mindig mindent túlél a maga módján, az a nagy N, szóval ahelyett, hogy aggodalmaskodnánk, inkább csak csikorgassuk a fogunkat, amiért még mindig nem kapható a Pikmin 3. Mijamotó Sigeru, a Mario- és a Zelda-sorozatok atyja, még a tavalyi E3-on mutatta be a programot, mint a konzol legnagyobb, hivatalosan is létező exkluzív címét. A játék már akkor remekül nézett ki, ami nem csoda, hisz a munka Mijamotó szerint 2008 óta tart. Ugyanakkor megjelenési dátumot nem kaptunk, csak halványan utaltak rá japánok, hogy a cuki kis pikminek tutujgatására többet kell várnunk a kelleténél. Később a Nintendo megerősítette, hogy a játék „valamikor tavasszal” jelenik meg, azóta pedig finomítottak ezen az állításon, kiemelve, hogy csak Japánra érvényes, az Egyesült Államok és Európa majd a felkelő nap országa után kapja meg a Pikmin 3-at. Mijamotó nemrég elismerte, hogy ők barmolták el a dolgokat, és a játéknak már rég kész kellene lennie. Mi azonban ezzel nem vagyunk kisegítve, hisz a Wii U-nk lassan megporosodik a tévé alatt.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

DayZ

Tavaly atombombaként robbant be a köztudatba egy fiatal Bohemia Interactive-fejlesztő, Dean Hall modja, a DayZ. A játék az ArmA II-höz készült, és nem csinált mást, mint lecserélte az ellenséges alakulatokat agyevő zombikra. A végeredmény olyan szintű siker lett, ami Hallt és a csapatot is meglepte, a nagy kiadók sorra kopogtattak az ajtón a licencért. Végül Dean a vállára vette a munkát, kapott egy saját brigádot a Bohemián belül, és nekiesett, hogy elkészítse a teljes értékű DayZ-t. A játékot eredetileg karácsonyra szánták, ám ebből nem lett semmi. Januárban Hall azt nyilatkozta, hogy a munka azért csúszik, mert túl nagy falat a stábnak, és állandó, hosszú tesztelésre van szükség a rengeteg programhiba kiküszöböléséhez. Ennek érdekében már kiküldtek egy halom alfatesztelői meghívót a leghűségesebb DayZ-fanatikusoknak, ám júniusig nem várható újabb frissítés. Ez van, a nyuszi még a rothadó hullákat is sajnálja PC-sektől – kárpótolja ugyanakkor a konzolos olvasókat, hogy Dean Hall szerint biztos a DayZ játékgépes portjainak megjelenése, persze csak ha a számítógépes változat már kapható.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Grand Theft Auto V

Tudom-tudom, biztosak voltatok benne, hogy a legnagyobb tavaszi késővel zárjuk a cikket, de mégis mi mást tehetnénk, ha egyszer egész évben nem várható nagyobb üzleti durranás a Rockstar Games üdvöskéjénél? A GTA V készítése gyakorlatilag nyílt titok volt, így a 2011 őszi bejelentés, és a vele együtt érkező videó csak olaj volt az amúgy is erős lánggal lobogó tűzre. Ezt követően csend támadt a játék körül, és bár láthattunk néhány képet, a következő mozgóképes anyag kerek egy évvel követte a bemutatkozó trailert. Csakhogy ekkor kaptunk egy hivatalos dátumot is: a GTA V 2013 tavaszán kerül boltokba (májust rebesgettek), PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra! A bejelentés lavinaként hatott, egy sor kiadó menekítette át játékait őszre vagy nyárra. Mikor pedig már dörzsöltük a tenyerünket, hogy Los Santosban töltjük az egész nyarat, a Rockstar fejesei közölték, hogy az új dátum szeptember 17., kénytelenek leszünk tehát kimozdulni a kánikulában. A húzás legalább annyira zseniális, mint amennyire aljas, hisz jól példázza a Rockstar játékipari hozzáállását: ezt a céget nem érdeklik a trendek, sem az elemzők okoskodása, csak a saját fejük után hajlandók menni. Ezzel pedig nincs is semmi baj, de a PC-s GTA V bejelentést igencsak megsürgethetnék…

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

És ti melyik notórius késő miatt főznétek pörköltet a húsvéti nyusziból? Osszátok meg velünk véleményeteket a kommentek között!

1 2