Kutatók egy csoportja különös anomáliát fedezett fel az óceán alatt, az egy mérföld mélyen húzódó barlangrendszerben. Oda is mentek kutakodni, ám majdnem két évvel később minden kapcsolat megszakadt a csapattal. Ekkor kivezénylik Murphy-t, egy barlangi kutató-mentőt, hogy nézzen utána a tudósoknak, és mentse ki a túlélőket. A mélyben azonban nem várt meglepetés éri a megmentőt: a kutatóbázis romokban, a személyzet sehol, ráadásul mindenhol emberevő szörnyek garázdálkodnak. Murphy nehéz helyzetbe kerül. Egyrészt teljesítenie kell a feladatát, másrészt túl is kéne élnie a mentőexpedíciót.

Halálos alagutak

A Hidden Deep egy oldalnézetes, 2D-s akció-kalandjáték, rengeteg puzzle elemmel. Hősünket irányítva a szörnyek ritkítása mellett főleg fizikai alapú fejtörőket kell megoldanunk. És az egyszemélyes fejlesztőcsapat, a Cogwheel Software bizony nagyon odatette magát a reális fizikával kapcsolatban. Például, amíg más játékokban a főhős akár három emelet magasból is leugorhat, és legfeljebb pár életerőpontot veszít, addig itt Murphy ripityára törik, és nem marad után más, csak egy véres massza, emlékeztetőül, hogy mit ne csináljunk a respawn után.

Ahogy haladunk előre, alapfelszerelésünk (csáklyavető és pisztoly) fokozatosan bővül. Murphy mindenféle szkennert használhat, például olyan felderítő gömböket, amiket a Prometheus című filmben láthattunk. Illetve a megkerült tudósok is hozzácsapódnak, és eme emberek képességeit is igénybe veheti. A megmentetteknek hála idővel már nemcsak bombákkal tud újabb utat nyitni magának, hanem például alagútfúró nehézgépeket is használatba vehet.

Ami a szörnyeket illeti, hát azokból akad szép számmal. Van itt repülő, kúszó-mászó, falból kinyúló és köpködő is. Dizájnjukat imádni fogja mindenki, aki él-hal a ’80-as és ’90-es évek horrorfilmjeiért. Hogy A Dolog inspirációul szolgált, azt a Hidden Deep le sem tagadhatná. Az, hogy mennyire veszedelmesek ezek a mumusok, nagyban függ a nehézségi fokozattól.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Expedition szinten lényegében laza ujjgyakorlat a játék. A program megbocsátóbb a hibákkal szemben, az ellenfelek nem olyan kemények. A normál nehézségi fokozatnak számító Deep Exploration már keményebb dió, bőven tartogat kihívást, ugyanakkor még oda lehet figyelni a történetre is, és nem fogjuk csomókban kitépni a hajunkat sem. Az Intense Exploration pedig azoknak ajánlott, akik szeretnek szenvedni.

A nagyjából 20 órát lefedő, 10 szintből álló kampány mellett kaptunk egy challenge módot is, amelyben rengeteg mindent testre szabhatunk, így beállítva magunknak a random generált pályákon ránk váró kihívásokat. Ezt ráadásul kooperatív módban is játszhatjuk, lokálisan osztott képernyőn vagy a Steam Remote Play segítségével. Viszont egyelőre csak négy feladat közül válogathatunk: adatlemez felkutatása, reaktor karbantartása, menekülés és szörnyirtás vár ránk.

A mélységben vár a halál

Zárásul azt kell, hogy mondjam, a Hidden Deep már most egy nagyon szórakoztató, stílusos és hangulatos akció-kalandjáték. A készítők viszont még dolgoznak rajta, egyebek mellett szeretnének egy teljes értékű többjátékos módot elkészíteni hozzá, amibe akár PvP-t is raknának. Illetve bővítenék a sztori és a challenge módot. Aztán, hogy ebből mi valósul meg, az még a jövő kérdése, de az már most biztos, hogy érdemes figyelmet fordítani a Hidden Deepre.