Amit eddig is tudtunk: Al Khali városában kell megkeresnünk a gonoszt és szembeszállni vele a Jericho csapattal. A kormány paranormális esetekkel foglalkozó titkos kommandójaként nem kell pusztán a fegyvereinkre hagyatkoznunk, vannak különleges képességeink is, és bármikor választhatunk embereink közt. A játék most eleve Clive Barker fejében született meg, minden egyes porcikáján magán viseli a Mester keze nyomát. Mindhárom platformon egyforma lesz, nincs multiplayer.

Jericho: újabb hátborzongató részletekA történet Ádám és Éva ideje előtt kezdődik, Isten ugyanis megpróbált előttük megalkotni egy embert, de ez katasztrofálisan sikerült. Az elsőszülöttet egy párhuzamos dimenzióba űzte, amire csak "a dobozként" hivatkoznak. Ez természetesen nem tetszett neki, és rendszeresen megpróbál visszatérni a Földre hogy elfoglalja az "őt megillető" helyet. Azonban minden alkalommal ott van egy Jericho alakulat, ami megpróbálja őt megállítani, de minden alkalommal fel kell áldoznia magát az osztagnak, hogy visszazárhassák a dobozba az elsőszülöttet - itt jövünk mi a képbe. De nem vagyunk egyedül, Al Khali labirintusában. A Dark Rapture nevű szekta is szeretné elérni a város központját, de ők teljesen más céllal, ugyanis az ő kezük is benne van abban, hogy most újra felbukkant a város. A vezetőjükkel, Arnold Leach-el fogunk versenyt futni, hogy megfejtsük a város titkát.
 
Al Khali városában hat idősík található, sorrendben:

  • a modern Al Khali
  • a II. világháború, romokban heverő várossal
  • a keresztes hadjáratok időszaka
  • a Római Birodalom kora
  • a sumérok ideje
  • az utolsó egyelőre hétpecsétes titok, de valószínűleg ez már az emberi civilizáció előtti időkbe nyúlik majd vissza

A Jerichot a II. világháborúban alapították, hogy kinyomozzák, miért érdekli a nácikat annyira az okkult tudomány. A csapat két egységre van osztva, alfára és gammára. Szinte minden embernek két fegyvere van, és két természetfeletti képessége, a fizikai erejük és a gyengéik mellett.

Jericho: újabb hátborzongató részletekDevin Ross parancsnok csak szellemformában lesz jelen, ő teszi lehetővé, hogy szabadon váltogassuk a karaktereket. A gondos és alapos kiképzésnek köszönhetően képes két emberének kombinálni a hatalmát, és tud gyógyítani illetve feltámasztani.

Abigail Black hadnagy egy leszbikus mesterlövész, aki képes irányítani a kilőtt golyókat és tárgyakat is tud mozgatni, majd azokat lángra gyújtani telekinetikus erejével. Ennek viszont ára van, mert ha használja az erejét, akor gyengül, veszít az életerejéből.

A nagy darab Frank Delgado őrmester, a tűzgyújtó, már fizikai erejével kitűnik a többiek közül (több ellenfelet is hatástalanítani tud csak puszta kezeire hagyatkozva), nem is beszélve a gépágyúról, ami a bal kezében van. Jobb kezében egy Coltot hord magával, de mégis ezzel a karjával tud nagyobb pusztítást véghezvinni, ugyanis korábban egyezséget kötött Ababanilivel, a tűzszellemmel. Felajánlotta neki áldozatként a jobb karját, amit az el is fogadott, szolgálataiért cserébe. Ha Delgado előhívja, szinte a pokol szabadul el, de védekezésre is használhatja, tűzalapú támadások ellen.

Xavier Jones százados, amellett, hogy látnok és olyan dolgokat is lát, melyeket más nem (a múltba és a jövőbe is betekintést nyer), képes átvenni az ellenfelek irányítását is egy rövid időre.

Simone Cole tizedes nem rendelkezik különleges képességekkel, ő csak hihetetlenül intelligens. A ruhája egy viselhető számítógép, mozgás alapú interfésszel és beépített HUD-dal, ezen saját készítésű, nagyon bonyolult és rejtélyes számításokat futtat, melyek befolyással vannak a fizikai környezetre, ő egy amolyan "reality hacker". Így tudja lelassítani vagy felgyorsítani az időt, és képes létrehozni biztonságos pontokat a téridőben, ahol tudunk játékállást menteni. Van fegyvere is, egy 900 lövés/perc tűzgyorsaságú gépfegyver. Ha meg kell valamit javítani, akkor majd őt kell választanunk.

Billie Church őrmester (ő látható fent a képen) vérmágiát használ a szamurájkardja mellett, mivel nem hisz a lőfegyverekben, ám mivel a hadseregben kötelező valamilyen tűzszerszámot viselnie, egy kicsi, de nagyon hatékony géppisztoly van még nála. A vérmágia látványosabb fizikai sérülés árán hívható elő, ugyanis, ha Billie ezt akarja használni, elővesz egy tőrt, mellyel rúnákat karcol a karjába, hogy nagy erejű varázslatokat szabadítson rá a pokolfajzatokra. A támadásokat gyors mozgásának köszönhetően jobban el tudja kerülni, mint a többiek, illetve az ellenfelek mellett is el tud lopakodni.

Paul Rawlings atya tapasztalt veterán, megjárta Vietnámot és Irakot is. Ő a hadsereg speciális osztagainak a fegyverzetét részesíti előnyben, melyeket saját amulettjeivel, talizmánjaival szerel fel. Hatalma a mágiák beható ismeretéből és tiszta hitéből fakad, különösen a megszentelésben és az ördögűzésben jártas. Valóságos két lábon járó lexikon a természetfeletti témában. Ő is képes meggyógyítani és feltámasztani is elesett társait.

A csapat két egységre oszlik, alfára és gammára. Az irányítás könnyűnek tűnik: úgy választhatunk a tagok közt, hogy egyszerűen ránézünk valakire és megnyomunk egy gombot. A csapattagoknak mondhatjuk, hogy tartsák a pozíciót vagy nyomuljanak előre; az MI elég okos, hogy a többiek automatikusan segítséget nyújtsanak nekünk, ha bajba kerülünk vagy fedezék mögé bújjanak, ha tűz alá kerülnek. Ha valami oknál fogva meghalnánk, akkor a játék a legközelebbi, legbiztonságosabb pozícióban lévő ember irányítását adja át. Nem minden pályán irányíthatjuk mind a hét karaktert, vagy mindkét egységet, lesz hogy csak az egyiket, vagy egyedül Ross parancsnok felett lesz kontrollunk


A játékmenetről:
  • Minden karakter külön lőszert használ, utánpótlást úgy szerezhetünk, hogy megkeressük azokat a helyeket, ahol a való világ és az a dimenzió érintkezik, ahol mi vagyunk.
  • Az ellenfelektől vagy a csapdáktól elszenvedett sérüléseink nem maradandóak, ugyanis regenerálódunk egy kis idő múlva, de ha mégis meghalunk, akkor a már fentebb említett Ross parancsnok vagy Rawlings tiszteletes tud minket feltámasztani. Előbbinek hozzá kell érnie ahhoz, akit vissza akar hozni az élők sorába, utóbbi egy varázslattal éri el ugyanezt.
  • Több gombnyomkodós interaktív jelenet lesz, ahol az ellenfelek támadását kell kivédekezni. Erre példa a következő jelenet: egy szűk, nyirkos kúton ereszkedünk lefelé. A gombokat nyomkodva jutunk egyre lejjebb. Hirtelen felkapja a fejét a karakter és egy vérrel borított csontvázat pillantunk meg, ahogy leugrik a kútba, egyenesen utánunk. Ekkor gyorsabban kell a gombokat nyomkodni, hogy sebesen leérjünk a kút aljába és megpróbáljunk elmenekülni. De a bestia rajtunk landol és két támadását is hárítanunk kell, megpróbálja felszabdalni a képünket, majd egy halálos csapást mérünk az állkapcsára. Az egész jelenet nagyon intenzív, telepumpál adrenalinnal és még a karaktered zihálását is hallani.
  • A logikai feladványok a játékban akörül mozognak, hogy a megfelelő embert válasszuk ki a feladatra. Például Jones kényszeríthet egy ellenfelet, hogy meghúzzon egy kart, amit mi nem érünk el, vagy Abigail elmozdít egy sziklát, ami elzárja az utat.
  • Végig FPS-nézetben játszunk, akkor is ha épp sziklára mászunk fel, vagy egy szoros átjárón haladunk át. A kamera élethűen rezeg és mozog minden cselekedetünknél.

Jericho: újabb hátborzongató részletekA Jericho grafikája nagyon hatásos és szép. A fény-árnyék játék lenyűgöző, az atmoszférát nagyszerűen befolyásolják vele, minden lövés és varázslat megvilágítja a terepet és az ellenfelek is árnyékot vetnek a falra, sokszor még azelőtt, hogy meglátnánk őket. A folyadékok megjelenítése is elsőosztályú, gondolok itt főleg a vérre, illetve egyéb testnedvekre. Az ellenfelek groteszk módon eltorzultak, sokukban morbid módon vannak elhelyezve fémszerkezetek, melyek nyomán vér szivárog a sebeikből. A játék motorjának, a Mercurynak köszönhetően nagyon élethűen kidolgozhatták a vért és a húst. Nem csak sebekből csordogáló vérre kell számítani, lesz vérfelhő is nagy robbanásoknál például, ha pedig egy közel álló démonfajzatot kaszabolunk, akkor a vér ráfröccsen a kamerára és megfelelően torzítja a teret, csakúgy, mint az eső, a köd és más nedvesség. A magas felbontású textúrákat valós fényképek alapján készítették, hogy minél meggyőzőbbek legyenek a rémségek. Olyan kis apróságokra is figyelnek, mint például a hőtől rezegő levegő Delgadó gépágyújának csöve felett, a poros kriptába beszűrődő fény, vagy a falról csepegő vér. Hátborzongató szépségű lesz, az egyszer már biztos...

Akik látták mozgásban a játékot, azok mind el voltak tőle ájulva, és nem csak a grafikától. A játékmenet nagyon brutális, rémisztő, a hangulat az egekben, lehet taktikázni, a történet magába szippant - azt hiszem, az Undying után újra remekművet alkot Clive Barker. A Jericho sínen van az őszi megjelenésre, nincs jele, hogy késne.