Al Khali városában hat idősík található, sorrendben:
- a modern Al Khali
- a II. világháború, romokban heverő várossal
- a keresztes hadjáratok időszaka
- a Római Birodalom kora
- a sumérok ideje
- az utolsó egyelőre hétpecsétes titok, de valószínűleg ez már az emberi civilizáció előtti időkbe nyúlik majd vissza
A Jerichot a II. világháborúban alapították, hogy kinyomozzák, miért érdekli a nácikat annyira az okkult tudomány. A csapat két egységre van osztva, alfára és gammára. Szinte minden embernek két fegyvere van, és két természetfeletti képessége, a fizikai erejük és a gyengéik mellett.
Abigail Black hadnagy egy leszbikus mesterlövész, aki képes irányítani a kilőtt golyókat és tárgyakat is tud mozgatni, majd azokat lángra gyújtani telekinetikus erejével. Ennek viszont ára van, mert ha használja az erejét, akor gyengül, veszít az életerejéből.
A nagy darab Frank Delgado őrmester, a tűzgyújtó, már fizikai erejével kitűnik a többiek közül (több ellenfelet is hatástalanítani tud csak puszta kezeire hagyatkozva), nem is beszélve a gépágyúról, ami a bal kezében van. Jobb kezében egy Coltot hord magával, de mégis ezzel a karjával tud nagyobb pusztítást véghezvinni, ugyanis korábban egyezséget kötött Ababanilivel, a tűzszellemmel. Felajánlotta neki áldozatként a jobb karját, amit az el is fogadott, szolgálataiért cserébe. Ha Delgado előhívja, szinte a pokol szabadul el, de védekezésre is használhatja, tűzalapú támadások ellen.
Xavier Jones százados, amellett, hogy látnok és olyan dolgokat is lát, melyeket más nem (a múltba és a jövőbe is betekintést nyer), képes átvenni az ellenfelek irányítását is egy rövid időre.
Simone Cole tizedes nem rendelkezik különleges képességekkel, ő csak hihetetlenül intelligens. A ruhája egy viselhető számítógép, mozgás alapú interfésszel és beépített HUD-dal, ezen saját készítésű, nagyon bonyolult és rejtélyes számításokat futtat, melyek befolyással vannak a fizikai környezetre, ő egy amolyan "reality hacker". Így tudja lelassítani vagy felgyorsítani az időt, és képes létrehozni biztonságos pontokat a téridőben, ahol tudunk játékállást menteni. Van fegyvere is, egy 900 lövés/perc tűzgyorsaságú gépfegyver. Ha meg kell valamit javítani, akkor majd őt kell választanunk.
Billie Church őrmester (ő látható fent a képen) vérmágiát használ a szamurájkardja mellett, mivel nem hisz a lőfegyverekben, ám mivel a hadseregben kötelező valamilyen tűzszerszámot viselnie, egy kicsi, de nagyon hatékony géppisztoly van még nála. A vérmágia látványosabb fizikai sérülés árán hívható elő, ugyanis, ha Billie ezt akarja használni, elővesz egy tőrt, mellyel rúnákat karcol a karjába, hogy nagy erejű varázslatokat szabadítson rá a pokolfajzatokra. A támadásokat gyors mozgásának köszönhetően jobban el tudja kerülni, mint a többiek, illetve az ellenfelek mellett is el tud lopakodni.
Paul Rawlings atya tapasztalt veterán, megjárta Vietnámot és Irakot is. Ő a hadsereg speciális osztagainak a fegyverzetét részesíti előnyben, melyeket saját amulettjeivel, talizmánjaival szerel fel. Hatalma a mágiák beható ismeretéből és tiszta hitéből fakad, különösen a megszentelésben és az ördögűzésben jártas. Valóságos két lábon járó lexikon a természetfeletti témában. Ő is képes meggyógyítani és feltámasztani is elesett társait.
A csapat két egységre oszlik, alfára és gammára. Az irányítás könnyűnek tűnik: úgy választhatunk a tagok közt, hogy egyszerűen ránézünk valakire és megnyomunk egy gombot. A csapattagoknak mondhatjuk, hogy tartsák a pozíciót vagy nyomuljanak előre; az MI elég okos, hogy a többiek automatikusan segítséget nyújtsanak nekünk, ha bajba kerülünk vagy fedezék mögé bújjanak, ha tűz alá kerülnek. Ha valami oknál fogva meghalnánk, akkor a játék a legközelebbi, legbiztonságosabb pozícióban lévő ember irányítását adja át. Nem minden pályán irányíthatjuk mind a hét karaktert, vagy mindkét egységet, lesz hogy csak az egyiket, vagy egyedül Ross parancsnok felett lesz kontrollunk
A játékmenetről:
- Minden karakter külön lőszert használ, utánpótlást úgy szerezhetünk, hogy megkeressük azokat a helyeket, ahol a való világ és az a dimenzió érintkezik, ahol mi vagyunk.
- Az ellenfelektől vagy a csapdáktól elszenvedett sérüléseink nem maradandóak, ugyanis regenerálódunk egy kis idő múlva, de ha mégis meghalunk, akkor a már fentebb említett Ross parancsnok vagy Rawlings tiszteletes tud minket feltámasztani. Előbbinek hozzá kell érnie ahhoz, akit vissza akar hozni az élők sorába, utóbbi egy varázslattal éri el ugyanezt.
- Több gombnyomkodós interaktív jelenet lesz, ahol az ellenfelek támadását kell kivédekezni. Erre példa a következő jelenet: egy szűk, nyirkos kúton ereszkedünk lefelé. A gombokat nyomkodva jutunk egyre lejjebb. Hirtelen felkapja a fejét a karakter és egy vérrel borított csontvázat pillantunk meg, ahogy leugrik a kútba, egyenesen utánunk. Ekkor gyorsabban kell a gombokat nyomkodni, hogy sebesen leérjünk a kút aljába és megpróbáljunk elmenekülni. De a bestia rajtunk landol és két támadását is hárítanunk kell, megpróbálja felszabdalni a képünket, majd egy halálos csapást mérünk az állkapcsára. Az egész jelenet nagyon intenzív, telepumpál adrenalinnal és még a karaktered zihálását is hallani.
- A logikai feladványok a játékban akörül mozognak, hogy a megfelelő embert válasszuk ki a feladatra. Például Jones kényszeríthet egy ellenfelet, hogy meghúzzon egy kart, amit mi nem érünk el, vagy Abigail elmozdít egy sziklát, ami elzárja az utat.
- Végig FPS-nézetben játszunk, akkor is ha épp sziklára mászunk fel, vagy egy szoros átjárón haladunk át. A kamera élethűen rezeg és mozog minden cselekedetünknél.
Akik látták mozgásban a játékot, azok mind el voltak tőle ájulva, és nem csak a grafikától. A játékmenet nagyon brutális, rémisztő, a hangulat az egekben, lehet taktikázni, a történet magába szippant - azt hiszem, az Undying után újra remekművet alkot Clive Barker. A Jericho sínen van az őszi megjelenésre, nincs jele, hogy késne.