A kávéházakban vagy kocsmákban szalvétára firkantott versrészletek vagy rajz vázlatok romantikája máig él, de azt nem gondoltuk volna, hogy épp Todd Howard, a Bethesda Game Studios direktora a műfaj egyik nagy űzője! Márpedig ez a helyzet, legalábbis a PC Gameren megjelent vicces anekdota szerint, ami egészen a The Elder Scrolls 5: Skyrim tervezési szakaszáig nyúl vissza. A stúdió egykori dizájn direktora, Bruce Nesmith adott interjút a magazinnak, amely során elárulta, hogy hogyan jött létre a Skyrim NPC-it vezérlő Radiant AI, melynek köszönhetően a játékbeli karakterek rendszeresen reagálnak a játékos közvetlen és múltbéli tetteire.

Nesmith elmondása szerint az egész egy olyan vázlatrajzból született, amit Todd Howard szó szerint egy szalvétára jegyzetelt fel, majd ezt adta tovább a fejlesztőcsapatának. Howard a szalvéta közepére firkantotta a főszereplő játékoskaraktert, majd különféle nyilakkal és apró jelrajzokkal összekötötte őt szörnyekkel, helyszínekkel, NPC-kkel és számos egyéb játékelemmel vagy történéssel.

infjqvtpsyf5d3fzgdnlyb.jpg

"Todd elmagyarázta, hogy a játékos ezekkel a dolgokkal lép interakcióba, de jelen állás szerint ezek nem interaktálnak visszafelé a játékossal. Ez volt a Morrowindben. Az Oblivionban már volt némi interakció oda-vissza, de a Skyrimnál az a cél, hogy a világ mindig visszamutasson a játékosra és önmagára is. Ez tehát a feladat." – mesélte Nesmith.

"Ez után tehát nekivágtunk a munkának és elkezdtünk erre prototípusokat készíteni. Ez volt a legkreatívabb időszakom a játékiparban töltött éveim során. Az volt tehát a terv, hogy legyen minél több esemény, tárgy és karakter a játékban, amivel a játékos interaktál, a kód pedig ezt mindvégig figyeli és jegyzi."

A végeredmény pedig a Skyrim interaktív világa, reaktív NPC-i és a Radiant AI működése lett. Ennek köszönhetjük azt, hogy a Skyrim NPC-i akár többszáz óra után is képesek akár csak egy-egy említés szintjén visszajelzést adni a korábbi cselekedeteinkről vagy a világ történéseiről. Ez teszi a mai napig igazán élővé a Bethesda játékát, és reméljük, hogy ennek az újgenerációs következő iterációja szintén elveszi majd a lélegzetünket a The Elder Scrolls 6 érkezésével – ha megéljük addig.

Borítókép forrása: GamingBible, Bethesda Softworks