Az 1989-ben megjelent Prince of Persia egy csodálatos kis játék, amiben a Közel-Kelet misztikuma keveredik a kalandregények izgalmaival, egy olyan csomagot alkotva, ami nemcsak az érdekes koncepciójával és a kemény harcrendszerével hívta fel magára a figyelmet, hanem újszerű technológiai megvalósításaival is. Az első részt nem véletlenül emlegetjük máig a klasszikusok között, akárcsak az előd sikereire építkező, minden téren javult folytatást, ám a lendület a 90-es évek közepére megtört, a sorozat sorsát pedig a későn érkező és egyébként is katasztrofális harmadik rész pecsételte meg, ami után évekig esély sem volt arra, hogy egy újabb folytatás készüljön – egészen addig, amíg a Ubisoft kezébe nem került a játék. A franciák meglátták az alapötletben rejlő potenciált, és új elképzelésekkel kiegészítve 2003-ban feltámasztották a franchise-t – a többi pedig, ahogy mondani szokás, már történelem: a modern kori Prince of Persia jött, látott és győzött, legalább akkora, ha nem nagyobb sikereket aratva, mint az eredeti játék. A Sands of Time, illetve annak két folytatása, a Warrior Within és a Two Thrones rengeteg ember kedvence, amikhez kellemes emlékek egész sora társul, így nagy örömünkre szolgál azt mondani, hogy az e havi teljes játék a The Forgotten Sands, ami ebbe a közkedvelt vonulatba illeszkedik be.

ÚJRA AKCIÓBAN

A 2008-as reboot után a Ubisoft visszatért az eredeti formulához: a játék a Sands of Time és a Warrior Within eseményei közé ékelődik be, amikor hősünket a rettentő Dahaka még nem kergette a világ végére, de azért a sors manifesztálódott szörnyének fenyegetése nélkül sem unalmas a herceg élete, lévén egy szunnyadó erő ébred fel éppen. Az történt ugyanis, hogy a herceg apjának királyságát megtámadták az ellenfelei, annak reményében, hogy szert tegyenek a mesés gazdagságot ígérő kincstárának tartalmára. Minden eddiginél nagyobb offenzíva indult meg a birodalom ellen, az utolsó mentsvár pedig a főszereplő testvére, Malik irányítása alatt álló erődítmény, ahol ha nem sikerül megálljt parancsolni a támadóknak, akkor oda minden – és a kezdő képsorok alapján bizony nagyon úgy áll a helyzet, hogy a túlerővel szemben nem tudnak mit kezdeni a védők. Maliknak azonban van még egy kártyája, amit nem játszott ki, egy rizikós lépés: feltámasztani Salamon király seregét, hogy ezzel szerezze vissza a fölényt – az viszont már túl későn derült ki, hogy a legendát félreértelmezte, és nem a híres uralkodó katonáit ébresztette fel több ezer éves szunnyadásukból, hanem az ellenségeit. 

Szörnyű teremtmények másznak elő a föld mélyéből, melyek groteszk, oszladozó hullára emlékeztető külsejükkel már ránézésre is félelmet keltenek a halandókban, az érintésükre pedig minden élő személy homokbálvánnyá változik. Ezenfelül egy óriási szörny is megjelenik a színen, mint a sereg irányítója, és e megállíthatatlannak látszó, démoni lény egyetlen célja, hogy az egész világot meghódítsa. A helyzet tehát finoman szólva is katasztrofális, de a hercegnek már van tapasztalata hasonló krízisek megoldásában, és tétlenkedés nélkül el is indul megmenteni apja királyságát és egyúttal a világot, mielőtt a homokszörnyek mindent bekebeleznének. Hogy ezt megtegye, elsősorban az ügyességére és harci tudására kell hagyatkoznia, ennyi azonban nem elég a több ezernyi rém ellen. Szerencsére egy felsőbb létsík segítségere siet egy kifejezetten tetszetős dzsinn hölgy, Razia személyében, aki különleges erőkkel vértezi fel hősünket, esélyt adva ezáltal arra, hogy győzedelmeskedjen.

AKADÁLYPÁLYA

A játék tökéletesen megidézi a Sands of Time hangulatát, mind kinézetben, mind a játékmenet terén. A kalandjaink helyszínét adó erődítmény és kastély egy hatalmas, a közel-keleti, egész pontosan perzsa kultúrára jellemző stílusjegyeket magában hordozó, változatos és pompás helyszín, amely az előző generációs technológiai korlátok ellenére is egészen szép tálalásban rajzolódik ki a képernyőinkre. Csodálatos fürdők, aranyban úszó termek, lelakott udvarok és nyirkos katakombák váltják egymást a történet teljesítése során – az itt ránk váró feladatok pedig hasonlóképpen jól sikerültek.

A Forgotten Sands a sorozattól megszokott módon egy rakás platformfeladványt tartalmaz, amik egyre bonyolultabbak, nehezebbek, ahogy haladunk előre és bővül a repertoárunk. Az elején még csak egyszerű ugrásokat és falon futásokat kell bemutatnunk, ám egy idő után jönnek a mozgó csapdák, többek között körfűrészek és tüskés padlólapok formájában, majd az összetett, többlépcsős mechanizmusok is megjelennek, amiket mozgásba kell hoznunk, hogy tovább tudjunk lépni. Mindezen a különleges képességeink csavarnak egyet, amiket az ugrálással kombinálva kell használnunk. Az egyikkel megfagyaszthatjuk a vizeket az időben, hogy így készítsünk magunknak platformokat, a másikkal óriási szakadékokat hidalhatunk át egyetlen ugrással, vagy épp a múlt már rég elenyészett építményeit hívhatjuk vissza a jelenbe kapaszkodónak. Természetesen van idő-visszatekerés is, ha valahol fatális hibát vétenénk.

A játék azonban nemcsak a falak megmászásából áll, harcok is akadnak bőven. Ezek során jellemzően nagy túlerővel találjuk szemben magunkat, akár 20-30 szörny is lehet egyszerre a képernyőn, akik között mezei katonákat, pajzsos ellenfeleket és nagyobb behemótokat is találunk, így nem elég, ha csak hadonászunk a kardunkkal. Alapvető kombinációkat és lökéseket kell bevetnünk a fifikásabb ellenfelekkel szemben, és ott vannak a már említett, természetfeletti képességek is, amik a húzósabb helyzetekben jöhetnek jól. Ezekből négy, gyorsbillentyűkkel elérhető, az elemi erőket reprezentáló opciónk van, úgymint a föld ereje, ami kőpáncélt húz körénk, a víz, ami jégcsapások formájában van jelen, a szél, amivel tömegeket oszlató tornádót kelthetünk, és a tűz, amivel lángba boríthatjuk a támadókat. E változatos erők és az ellenfelek sokasága egy érdekes és végső soron szórakoztató harcrendszert eredményeznek, ám ennek ellenére is azt kell mondanom, hogy ez a játék leggyengébb pontja, ugyanis túlságosan is könnyű leverni az ellenünk küldött, kifejezetten buta katonákból álló hadat. Sajnos alapjáraton kevés a kihívás, bár ezen javít a magasabb nehézségi szint, amit bármikor választhatunk, sőt érdemes rögtön ezen kezdeni.

Mindezen felül a játék tartalmaz még egy teljesen mellékes Challenge módot is, amit a történet teljesítésével oldhatunk fel. Ebben az a feladatunk, hogy minél gyorsabban leszámoljunk a hullámokban támadó és egyre nagyobb erőkkel érkező ellenfelekkel (összesen nyolc menet van), vagy a megadott idő lejárta előtt likvidáljuk mindet.

NOSZTALGIA

A jelenlegi állás szerint a Forgotten Sands a sorozat az utolsó darabja, a Ubisoft ugyanis pihenőt rendelt el, és nem tudni, hogy mikor lesz a nagy, már várt visszatérés. Addig be kell érnünk az eddigi epizódokkal, de szerencsére amit kaptunk, az minden esetben megállja a helyét. A fejlesztőcsapat maximálisan hű tudott maradni ahhoz, amiért szeretni lehet ezt a sorozatot, és nemcsak a jól ismert ötleteket melegítették fel újra, hanem új dolgokat is adtak a formulához, amik színesítették az élményt. A játék persze messze van attól, hogy tökéletesnek nevezzem, de kétségtelenül szórakoztató volt ennyi év elteltével újra annak a bizonyos hercegnek a bőrébe bújni és még egy utolsó kalandra indulni – bármit is hozzon ugyanis a jövő, biztosra vehetjük, hogy radikális változások várnak ránk a sorozatban. A Forgotten Sands ebből a szempontból tehát tényleg az utolsó, „igazi” Prince of Persia, és éppen ezért hiba lenne kihagyni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

KÓDBEVÁLTÁS

A DVD-tasakra nyomtatott kódsort nem a Uplayen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni a DVD tasakjára nyomtatott kódsort, az eredmény pedig egy Uplay-kód lesz, amit már beválthattok a Ubisoft áruházában.

A DVD-tasakon található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csak óvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!

001pcguru1505.jpg

116pcguru1505.jpg

A MÁJUSI PC GURUT MÁJUS 7-TŐL KERESD AZ ÚJSÁGOSOKNÁL!

FONTOS: A májusi PC GURU mellé ezúttal nem jár DVD, a teljes játékot a magazin 5. oldalán található matricán lévő PC Guru kód beváltásával, majd az így kapott Uplay-kód Uplayen való beváltásával töltheted le.