Rengeteg ambiciózus kollaborációt láthattunk a videójáték-ipar történetében, melyek közül az egyik legemlékezetesebb kétségtelenül az volt, mikor a képregényóriás Marvel, és a japán kiadó, a Capcom, szövetségre lépett, hogy együtt, egy közös küzdőtéren eresszék össze legismertebb karaktereiket. Az 1996-os X-Men vs. Street Fighter sikerét követően természetesen nem maradtak el a folytatások sem, a sorozat harmadik felvonásaként pedig 1998. január 23-án, immáron két és fél évtizede lépett színre a Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes, első körben az amerikai és japán játéktermekben, nem sokkal később pedig SEGA Dreamcastre és PlayStationre is megjelent.

1.png

A játékban elődjeihez hasonlóan a rajongók a Marvel olyan hősei közül válogathatnak, mint Hulk, Amerika kapitány, Venom és Rozsomák, valamint a Capcom olyan közkedvelt sorozatai kerültek be a felhozatalba, mint például a Mega Man, a Street Fighter, a Darkstalkers, a Strider, a Ghosts 'n Goblins, a Legendary Wings és a Forgotten Worlds, hogy főbb szereplőik a szuperhősökkel csapjanak össze a ringben. Az összesen 15 választható harcos mellett hat, kódokkal feloldható titkos karakter is helyet kapott a játékban, köztük kvázi Chun-Li módosított verziójaként Shadow Lady, valamint Roll a Mega Manből.

5.png

Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes keretében a korábbiak mintájára nemcsak 1-1 elleni csatákat játszhatunk le, hanem akár páros küzdelmeket is vívhatunk, meccs közben a két karakter között váltogatva, valószínűtlen és igazi álomcsapatokat hozva össze. A széria harmadik felvonásának egyik nagy változtatásaként a fejlesztők alaposan átalakították az assziszt rendszert, mellyel már nem a képernyőn kívül várakozó társunkat, hanem a meccs kezdetén, véletlenszerűen kiosztott, 20 vendégkarakter egyikét hívhatjuk segítségül. Utóbbiak között olyan hősök csatlakozhatnak hozzánk a bunyóban, mint például Thor, Juggernaut, Cyclops, Arthur vagy épp Michelle Heart.

4.png

A játék másik újdonsága a Variable Cross névre keresztelt technika, mellyel egy rövid ideig egyszerre irányíthatjuk mindkét karakterünket, ez alatt ráadásul Hyper Combo sávunk is végig maximumra töltve marad, így korlátok nélkül szabadíthatjuk rá ellenfelünkre különleges csapásainkat. Japán megjelenésekor a Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes a hónap második legsikeresebb játéktermi címe lett, az Egyesült Államokban pedig körülbelül 3000 kabinet kelt el belőle, mellyel még a Street Fighter 3 teljesítményét is túlszárnyalta, ezzel a Capcom legsikeresebb amerikai játéktermi játékává lépve elő. A játék promótálására a Toy Biz figurákat is készített, melyek egy Capcom és egy Marvel karaktert tartalmazó csomagban voltak kaphatók, Amerika Kapitány-Morrigan, Hadigép-Mega Man, Pókember-Strider Hiryu és Venom-Captain Commando párosításban.

A játék remekül szerepelt a rajongóknál és a kritikusoknál egyaránt, legtöbben kiváló minőségű animációit és pörgős játékmenetét dicsérték. Sikerére való tekintettel a Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes az átiratok után, a Marvel vs. Capcom Origins című gyűjtemény részeként egy HD-verziót is kapott, ami2012-ben az eredeti élményt megőrizve, de új funkciókkal – online multi, kihívások, visszajátszások – kibővítve hozta el a közkedvelt klasszikust PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra is.