Merthogy ideáig tényleg arról szólt a sorozat, hogy az alkotók leszerződtek valami licencre, legyen az mozifilm, képregényuniverzum, rajzfilmsorozat vagy videojáték – aztán jöttek a jobbnál jobb, látványosabbnál látványosabb asztalok, amiknél a tervezők mindenféle finomságot kitalálhattak, amennyiben ragaszkodtak a rendelkezésre álló világképhez. Tavaly szeptemberben a külsőt alapos ráncfelvarrás érte, az FX3 minden szempontból többet nyújtott megöregedett ősénél, ám az már látszódott, hogy egyszer-egyszer nehéz élni azzal az alkotói szabadsággal, ami rendelkezésre állt. Ezen segíthet most a Williams Pinball-sorozat, ami visszarepíti a játékosokat a flipperek hőskorába, ráadásul a tervezőknek sem kell néhány havonta azon agyalniuk, mégis mi a szöszt lehet még bedobni a már összevissza kavart receptbe.

A régmúlt nyomában

Az arcade kabinetekkel és szerencsejátékkal foglalkozó Williams a hetvenes évek legvégétől a kilencvenes évekig rengeteg klasszikus flippert bocsátott piacra, ezek közül pedig sok eljutott hazánkba is, elég csak a Terminator 2-re gondolni. Igen, legendás masinákról van szó, a Zen fantasztikus munkájának hála pedig ezek a gépek most már az otthonunkban is életre kelhetnek, bármilyen kasztnival rendelkezünk, ami azért mindenképpen hely- és költséghatékony megoldás. A Volume 1 egyébiránt összesen négy asztalt tartalmaz, a ’92-es Fish Talest, a szintén ugyanebben az évben debütált The Getaway: High Speed 2-t, a ’96-os Junk Yardot, valamint a ’97-es Medieval Madnesst. Ami különösen jó ebben az egészben, hogy egyrészt nemcsak a masinák landolnak a könyvtárunkban, hanem azokat nézegetve egy kisebb történelmi tanagyagban is részesülünk: például többet tudunk meg az eredeti alkotókról, a megjelenést követő bevételekről, vagy éppen az asztalok népszerűségéről, emellett pedig, még ha a mechanika ismerős is, azért a megvalósításban vannak eltérések. Gondolok itt arra, hogy a Medieval Madness sárkánya immáron valóban tűzokádó szörnyetegként kel életre, a várat pedig ténylegesen lehet rombolni, miközben a Fish Tales horgásza rendre ott pecázik az orrunk előtt. Mindez, ha nem is csoda, de jópofa kis extra a már ismert legendák társaságában.

Játékterem, otthon

De! A legjobb az egészben, hogy a csomag nem kizárólag ennyiről szól. Mert amellett, hogy érdekességként megtudunk olyasmiket, mint az, hogy a The Getaway dizájnjáért az a Steve Ritchie felelős, aki a Black Knightot és a Judgement Dayt is készítette, vagy hogy a Medieval Madness Brian Eddy legsikeresebb asztala lett, megelőzve olyanokat, mint az Attack From Mars csak plusz, ráadás. Ahogyan a versengés is az ismerősökkel és a regisztrált pontszámokkal, rekordokkal, a fejlesztgetés és a megnyitható képességek használata. Érdemes mindezek mellett betérni a Classic módba is, ahol ott az Arcade és a Tournament beállítás is. És akkor itt jönnek képbe az apró változtatások, a csiszolgatás, a modernizálás, persze közben mindenben hűen képviselve ezeket a legendás gépeket. És hát ki ne akarná tényleg hazavinni őket? A kérdés természetesen költői, pláne ennyiért, avagy kevesebbért, mint 10 euró. Szóval, várjuk a többit is a sorban, mert ugye bőven van még mit feldolgozni.