Az élet és halál közti fátyol elpusztult. Sylvanas Windrunner darabokra törte Bolvar Fordragon, azaz a jelenlegi Lich King koronáját, amivel alaposan belenyúlt az élet és halál természetes körforgásába. A túlvilágon tett látogatásunk után rájövünk, hogy egy péntek esti horrorfilm csak tündérmese ahhoz képest, ami Azerothra vár. Üdvözöljük a World of Warcraft 8. kiegészítőjének, Shadowlandsnek a főgonoszát, „The Jailer-t”, hétköznapi nevén, Zovaal-t!

Bétás élményeinkről már beszámoltunk nektek, így az előzetes történetmesélést most átugorjuk. Na, de ki is ez a Jailer névre hallgató lény és Sylvanas mi okból kötött vele szövetséget?

The Jailer

Shadowlandsről igazából nem tudjuk hogyan jött létre és hogy kik osztották fel a birodalmat a különböző területekre. Jelenleg „Jailer” bácsiról sem tudunk sokat. Még a titánok előtti időkben léteztek az úgynevezett Elsők (First Ones), akik létrehozták a világegyetemet, és Jailer valamilyen kapcsolatban állt velük. A küldetésekben többször találkozunk Zovaal nevével, aki egy titánszerű lény, de még náluk is hatalmasabb. Egyesek viszont csak Száműzöttnek (The Banished One) hívják. 

A legenda szerint Zovaal valami szörnyűséges dolgot tett, amiért örökre bezárták a Maw-ba, bár neki ez a hely már nem nagyon tetszik, így ki akar törni onnan. Icecrown Citadel fagyos trónján, Arthas halála után Bolvar Fordragon fejére került a korona, a Helm of Domination, ami csak egy eszköz volt Zovaalnak, akárcsak Lich King kardja, a Frostmourne. Zovaal nagyon nehéz helyzetbe került, amikor legyőztük Arthast, mivel Bolvar szöges ellentéte a hajdani hercegnek. Bolvar pontosan tudta, hogy Jailer mit akar elérni, és minden erejével ellenállt neki, mikor az folyamatosan suttogott a fülébe, rá akarta ereszteni a Scourge sereget Azerothra, hogy milliók halálával, Jailer a saját seregének nagyságát növelhesse. Elképzelése nem egyezett Bolváréval, így más csatlós után kellett néznie, a választott pedig nem lehetett más, mint Sylvanas.

Mit rejt a holtak birodalma?

Új kiegészítő révén számos újdonságot és változtatást is kapunk, ilyen az új főváros, Oribos is, avagy az Örök Város (Oribos, the Eternal City), amit más néven még Halhatatlan Városként is neveznek. A város Shadowlands szívében helyezkedik el és a gyakran emlegetett, Arbiter otthona. Arbiter, tulajdonképpen egy ősi, titokzatos lény, aki Oribos városának tetején lakik, és minden halandó lelket elítél, aki belép Shadowlandsre. Mikor egy lélek megérkezik elé, megfosztja mindentől, amivel eddig rendelkezett (tettei, gondolatai, sikerei, kudarcai… stb.), ezután pedig, az alapján, amilyen a jelleme volt előző életében, Arbiter elküldi a lelket Shadowlands egyik végtelen birodalmába. A lelkek öt helyre kerülhetnek: Maw, Bastion, Maldraxxus, Ardenweald, Revendreth.

The Maw

A Maw egy nagyon veszélyes hely. Lelkek és élőhalottak tarkítják a tájat a maga hátborzongató hangulatával karöltve. A lelkek folyója végig szeli az egész zónát, közelébe érve a képernyőnk is fehéredni kezd. A Maw egy epikus és sötét hely, ahol halandó még nem járt. Shadowlandsen minden lélek rendelkezik úgynevezett animával, aminek a szintje attól függ, hogy előző életében milyen személyiség volt az illető. A gyűjtögetésekkel pedig hozzáférhetünk Torghast, az Átkozottak Tornyához. Maw hűvös, sötét grafikai effektusaival ugyanakkor arra sarkall minket, hogy folyamatosan nézzünk a hátunk mögé, ugyanis minden egyes cselekedetünk felkeltheti Jailer figyelmét, és további csatlósokat küldhet ránk. 

Bastion – Kyrian Covenant

Bastion egész Shadowlands legszebb, leggyönyörűbb zónája. Hihetetlen színekben pompázik, nehéz szavakat találni rá. Nem egyszer fordult elő velem, hogy félbe kellett hagynom a küldetést, és csak gyönyörködtem a tájban, miközben hallgattam a zóna jellegzetes zenéjét. Bastion a Kyrianok fennhatósága alá tartozik, akik nagyon fontos feladatot látnak el. Ők ugyanis a Spirit Healerek, akiknek döntést kell hozniuk, hogy a halál peremén az illető visszakerülhet-e az életbe vagy irány egyből Shadowlands. A legfontosabb az ide érkező lelkeknek, hogy addigi „életükből” mindent maguk mögött kell hagyniuk. Gátlásaikat, aggodalmaikat, hiányérzetüket teljesen le kell vetkőzniük.

Maldraxxus – Necrolord Covenant

Maldraxxus a hely, ahonnan a jól ismert Scourge származik. Nem is várható itt más, mint csontok és mindenféle rusnya lények tömkelege. Maldraxxus impozáns és szintén hátborzongató esztétikával rendelkezik. Gigantikus koponya alakú épületek tornyosulnak a zóna felett. A nekromantikus varázslat egyébként Maldraxxustól származik, a zóna pedig a hatalomra és a nyers erőre összpontosít. A nekromancia művészetét elsajátító lények ambiciózus lelkeket emelnek fel a halálból. Ezek a lelkek a jó és a rossz keverékei, ők alkotják a maldraxxi sereg sorait. Aki imádta a Wrath of The Lich King című kiegészítőt, annak e zóna igazi csemege lesz.

Ardenweald – Night Fae Covenant

Ardenweald pedig Shadowlands azon birodalma, amely felett a Winter Queen, azaz a Télirálynő uralkodik. Egy titokzatos, elvarázsolt erdő, amit átjár egy mágikus erő, megfűszerezve a nyugodtsággal, harmóniával. Hatalmas álomfák borítják a zónát, melyeknek a termése az anima. Az anima segítségével azokat a lelkeket, akik úgynevezett magvakban (wildseed) nyugszanak, újjá lehet éleszteni, hogy utána újra az élők között járhassanak. A Winter Queen feladata, hogy fenntartsa az újjászületés ciklusát, hogy minden olyan természeti lény, aki ide kerül egyszer, újra élő legyen. Shadowlands megszokott menetének a felborulása Ardenweald zónáját sem kímélte, ugyanis a királynő már nem tud minden élőlényt újra feléleszteni, ezért mindig súlyos döntést kell hoznia, hogy ki az, akit mindenképp „meg kell menteni”.

Revendreth – Venthyr Covenant

Azok a lelkek akik megérkeznek ide, kivétel nélkül kapnak egy Sinstone-t, ami egy sírkőnek is felfogható. Az ide érkező szellemeknek három választási lehetőségük van: visszatérni Oribosra, hogy újra ítéletet mondjanak felettük és kikerüljenek Revendreth-ből. Második opció, hogy a szellemek is Venthyrek legyenek. Végül az utolsó lehetőség, hogy a lélek örökre száműzve legyen a Maw-ba. Revendreth területét ismételten a sötét, hátborzongató hangulat övezi. A horrorfilmek kedvelőinek és azoknak, akik szeretik a Drakula-filmek hangulatát, nem fog csalódást okozni, és gyanítom, hogy szövetségesként is nagyon sokan fogják őket választani. A vizuális effektek gyönyörűek, a vérző gyertyák, a ködben eltűnő kastélyok tornyai, a szürkeség mind-mind olyan, ami rányomja a bélyegét a zóna hangulatára. A Blizzardnál a fejlesztők alaposan kitettek magukért, az egész terület tele van „élettel”, a hangulat pedig “hullajó”.

Régen minden jobb volt?

A World of Warcraft maximális szintjéhez vezető út hosszú és fáradtságos. De most, a szintkorlát drámai csökkentésével (120-ról 50-re) a szintezés gyorsabb lett, és ami még fontosabb, hogy szórakoztatóbb is. A küldetések teljesítése során az XP-sáv sokkal gyorsabban telik meg, ami azt jelenti, hogy egyre gyorsabban jutunk új képességekhez. A Battle for Azeroth kiegészítőben debütált pre-patchben már megkaptuk Azeroth új zónáját, ami az Exile Reach névre hallgat. Ebbe most nem is nagyon mennénk bele újra, hiszen a bétatesztes cikkünkben már kiveséztük, helyette térjünk inkább ki a játék következő nagy újítására, a szintezésre.

A Blizzard gondolt az új játékosokra, így akik most csöppennek bele Azeroth világába, azoknak kezdésképpen az Exile Reach ajánlott, ahol az alapoktól tanulhatnak meg mindent. A veterán, tapasztalt játékosoknak pedig ott van a régi, fajhoz tartozó kezdőzóna. 10-es szint után a Battle For Azeroth történésébe csöppenünk bele, hogy az új játékosok se maradjanak le a történetről. Ha elértük az 50-es szintet, Bolvar Fordragon magához hívat, amivel elkezdődik Shadowlands története. Azok a játékosok, akik végigtolták az előző kiegészítőt, Chromie felajánlja, hogy 10-es szinten válasszanak egy régi kiegészítőt, így fejlődhetünk akár Pandáriában vagy akár Draenoron is.

A szingliség nem menő 

Ha sikeresen megismertük minden terület történetét, akkor Oribosban választanunk kell a négy szövetséges frakció közül, hogy kihez szeretnénk csatlakozni. A szövetségesre lépés természetesen további előnyökkel is jár. Minden szövetséges frakciótól két speciális képességet kapunk. Egyet, amit mindenki megkap, majd még egyet, ami az adott specializációhoz tartozik. Fontos, hogy a döntés előtt, nagyon alaposan gondoljuk meg, hogy kihez szeretnénk csatlakozni, ugyanis innentől kezdve nagyon hosszú út áll előttünk, hogy fel tudjuk fejleszteni a választott szövetségesünk „bázisát”. Ha időközben meggondoljuk magunkat, vagy a választás mégsem volt annyira okos döntés, akkor van lehetőségünk a váltásra. 

Mert az élet 60-nál kezdődik. V2.0

Azok a játékosok, akik korábban (2005/2006-ban) 60-as szintre húzták a karakterüket, pontosan tudták, hogy a játék nem ért véget, istenigazából akkor kezdődött igazán. Most sincs ez másképp a mostani 60-as szinten. Shadowlands kezdetben 8 dungeonbe és 1 raidre csalogat minket, hogy legyűrjük az ottani bossokat és elvegyük tőlük a zsíros felszereléseket. Castle Nathria indulására azonban kicsit várni kell, csak később kerül élesítésre A raid egy gótikus stílusú kastély, amely Revendreth zónában található.

A szintezés után Torghast, az Átkozottak Tornyát is sokat fogjuk látogatni. Csapatban (1-5 fő) és magányos farkasként is tudjuk teljesíteni. Ahogy említettük, a hely a Maw-ban található, Jailer itt tartja legbecsesebb bebörtönzött lelkeit. Minden alkalommal, amikor betesszük a lábunkat, újabbnál újabb kihívások várnak ránk. Torghast tornyában a kihívások egyre nehezebbé válnak, ahogy haladunk felfelé a szinteken. Minden emelet végén kapunk további képességet, amik jól jönnek a továbbjutáshoz. Innen szerezhető be az egyik legfontosabb erőforrás (Soul Ash), ami kell a legendary felszerelések legyártásához. Egy kis apróság: Torghastban található Runecarver is, aki olyan cuccok létrehozásában játszott szerepet, mint Lich King sisakja (Helm of Domination) és kardja (Frostmourne). 

A halál nem a vég… csak egy új kezdet

Lássuk be, a Blizzardon elég nagy a nyomás. A csúfos buktával záruló Battle For Azeroth kiegészítő során a játékosbázis nagyon megcsappant. Úgy tűnik, hogy a Blizzard a Shadowlandsnél hallgatott a játékosokra, fejlesztői visszanyúltak egy olyan recepthez, ami korábban tökéletesen működött. Próbálták megtalálni az egyensúlyt, hogy minden típusú játékos (casual, hardcore) megtalálja a számára tökéletes tempót. A napi több órás „kötelező farmolás” is eltűnt, így a casual játékosok pár nap kihagyás után sem érzik azt, hogy mérföldekkel le lennének maradva a többiekhez képest. A dolog hátulütője, hogy a másik oldal viszont könnyen elvesztheti az érdeklődését a játék iránt, ha nem jönnek viszonylag sűrűn a tartalmak. A szintezésének megújítása véleményem szerint az egyik legjobb dolog, ami mostanában történt a játékkal. Egy szó, mint száz, a Blizzard egy hihetetlenül élő, lélegző, magával ragadó, gyönyörű világot hozott össze egy olyan történettel és olyan újításokkal, amiknél a játékosok minden bizonnyal már most tűkön ülve várják, hogy mi fog ebből az egészből kibontakozni. Mi végig kísérjük az eseményeket, és ti? 

Ha pedig további WoW-os videókra vagytok kíváncsiak, látogassatok el a következő csatornára: DibuckTV