MySim, az én polgárom az én városomban
Újabb nagyszerű fejlesztés a The Sims és a SimCity összekapcsolása. A játékhoz kapunk jó pár neves Simet, de egy gombnyomásra a játék is végigfésüli gépünket, és ha talál egy emberkét, beilleszti ide, így az emberszimulátorban nevelgetett kedvenceinket beköltöztethetjük városunkba. (Ez nincs visszahatással a The Sims-re!)
Mire jó mindez? Először is jó móka, és sokkal személyesebbé teszi a játékot. A fő szerepe mégsem ez, hanem hogy első kézből értesüljünk a városban zajló eseményekből, nem egy, a saját szakterületét globálisan szemlélő tanácsadó, hanem a hétköznapok polgára által. Például, ha látjuk, hogy egy adott városrész kezd elnéptelenedni, vagy leáll a fejlődésben, és sehogy sem tudunk rájönni, hogy mi a baj, költöztessünk be egy Simet valamelyik házba, és hamarosan megkapjuk a jelentést a bajokról – orvosi ellátás hiánya, rossz közlekedési helyzet, lepusztult környék, stb..
Simjeink folyamatosan jelentik életük alakulását, ha például a városon belül dolgoznak, reggel 6 körül láthatjuk, hogy beülnek autójukba, és akár „elkísérhetjük” őket munkahelyükre is. Öröm látni, ahogy a korrekt oktatásnak és művelődésnek hála egyre képzettebbek lesznek, egyre feljebb kerülnek a ranglétrán, vagyonuk gyarapszik, majd nyugdíjba vonulnak. Természetesen senki nem él örökké, így eljön a gyászjelentés ideje is, amelyben az elhunyt Simünk nemének megfelelő utódja, azaz fia vagy lánya közli, hogy átveszi apja/anyja örökét, így generációról generációra végigkísérhetjük egy család életét városunkban. (Ha sikerül elkapni a pillanatot, amikor Simed meghal, láthatod a házából/lakásából kiröppenő szellemét (lelkét?)!)
A fent leírt módszer nálam bevált, és csak ajánlani tudom nektek is. A lényeg persze az, hogy egy saját arcodra épített város nőjön ki a semmiből, hiszen az adja ennek a játéknak a szépségét, ezért szeretjük. A SimCity 4 a régiókkal, az új ötletekkel rendkívül élvezetes, de mint a fentiekből is kiderülhetett, nem túl könnyű. Jó játékot, sikeres és gazdag polgármesteri évtizedeket kívánok!

Csalások
Nyomogasd addig az ESC gombot, míg megkapod az alapkurzort (kis fehér karika). Ekkor nyomd le a CTR+X gombokat, és a bal felső sarokban megjelenik a konzol beviteli ablaka. Gépeld be az alábbi kódokat, ha sikeres volt a művelet, eltűnik az ablak.
|
WeaknessPays |
1000 Simoleon |
|
FightThePower |
Nem kell több áram |
|
HowDryIAm |
Nem kell több víz |
|
You don't deserve it |
Minden jutalomépület elnyerése |
|
Stopwatch |
Az óra megállítása |
|
WhatTimeIzIt (szám) |
Az óra adott időpontra állítása |
|
WhereRUFrom (név) |
A város nevének megváltoztatása |
|
HelloMyNameIs (név) |
A polgármester nevének megváltoztatása |
|
SizeOf (szám) |
Nagyítás |
|
TastyZots |
Cellafigyelmeztetések kikapcsolása |
|
Zoneria |
Üres zónák elrejtése |
|
Recorder |
Felvétel indítása |
Ha a CTRL+ALT+SHIFT nyomva tartása mellett klikkelsz az „Isten mód” ikonjára, a teljes tájrendező eszköztárat megkapod! Persze ezzel legyél óvatos, könnyen romba döntheted városodat!
Munkahelyek
Az alábbi táblázatban láthatod, egy-egy épület mennyi lakosodat foglalkoztatja.
| Megnevezés | R-$ | R-$$ | R-$$$ |
| Bus Stop | 2 | 0 | 0 |
| City College | 80 | 120 | 20 |
| City Jail | 40 | 15 | 0 |
| City Museum | 3 | 15 | 7 |
| Coal Power Plant | 30 | 16 | 2 |
| Elementary School | 12 | 4 | 0 |
| Freight Train Station | 4 | 0 | 0 |
| High School | 90 | 10 | 0 |
| Hydrogen Power Plant | 10 | 23 | 15 |
| Large Fire Station | 20 | 8 | 0 |
| Large Medical Center | 35 | 53 | 11 |
| Large Police Station | 80 | 10 | 0 |
| Local Branch Library | 3 | 7 | 0 |
| Medical Clinic | 1 | 6 | 1 |
| Natural Gas Power Plant | 28 | 15 | 5 |
| Nuclear Power Plant | 20 | 20 | 8 |
| Oil Power Plant | 28 | 15 | 5 |
| Passenger Train Station | 4 | 0 | 0 |
| Recycling Center | 18 | 0 | 0 |
| Small Fire Station | 7 | 0 | 0 |
| Small Police Station | 10 | 12 | 0 |
| Solar Power Plant | 10 | 12 | 10 |
| Subway Station | 2 | 0 | 0 |
| Waste to Energy Plant | 28 | 15 | 5 |
| Water Treatment Plant | 2 | 10 | 4 |
