Először lássuk a leg szembetűnőbb dolgot, a harcot. Kezdjük ott hogy fegyvereink immár valóban tárakat használnak, ki tudnak fogyni. ezzel semmi baj, a válóságban is így van, nekem tetszett. viszont a képességhasználat már kifejezetten boldoggá tett. Az első részben ellőhettük sorozatban az összes képességünket és várhattunk jó esetben 20-30 mp-et, rosszabb körülmények között ez a szám 40-50 mp is lehetett. A 2-ben ellövünk egy képességet, akkor nem használhatunk kapásből másikat, hanem megvárjuk a max 10 mp-es (átlag 4-6 mp) lecsengési időt, és mehet a következő. Ez nagyon tetszett. Ami viszont már nem tetszett, az a fegyverek listájának jelentős megrövidítése. Sajnos kb. a két kezemen meg tudom számolni hogy hány zúzásra alkalmas eszköz van. Na jó, lehet hogy több mint tíz, de hogy húsznál nem az biztos. Viszont maguk a harcok sokkalta intenzívebbek lettek, pörgősebbek és mindhez még jön a végre értelmes fedezék rendszer. Úgy mindent összevetve azt kell mondja a harc jobb mint az 1-ben, de keserű szájízzel mondom hogy jó, mert azzal hogy elvettek egy halom fegyvert, valahogy nekem nem az igazi.
Akkor fedezzük fel a galaxist. Ez viszont mindenképpen egy nagy pozitívum. Úgy az első 10 bolygóig. Itt ugyanis a Mékó-zás (angol verzióban Mako) helyett betettek egy ilyen... instant anomália jelző rendszert. Ha szkennelünk egy bolygót nyersanyagok után kutatva, néha előjön az anomália érzékelő rendszer, ilyenkor lehet landolni a bolygón és helyre tenni az ellenfelet az esetek 90%-ban. A sok bolygó letapogatás kissé illúzió romboló olyan értelemben hogy tudom, amíg itt szkennelgetek, addig máshol apríthatnám a zsoldosokat például. Az első részben a Mékóban ülve legalább két cél között tudtam ugratgatni, vagy spontán lövöldözni a semmire. Kisebb odafigyeléssel szerintem lehetett volna ezt jobbra is csinálni, de ez szerintem vérszegényebb mint az elsőrészben. Örülök hogy észlelték a problémát és át akarták variálni ezt a részt, de ez sajnos nem igazán jött be.
Mi is nagyon rossz ebben a részben? Sajnos van ilyen, még pedig ott ahol nem lenne szabad lennie. A harc. Az a mérhetetlen mennyiségű harc, amit ebbe belezsúfltak néha már igen frusztráló tud lenni. Elvették azt az érzést amit az elsrő rész adott: kevesebb harc volt jóval, de ott legalább már vártam a következőt, volt értelme átverekedni magamat az ellenségen. De itt nincs, itt minden csak szabotálni próbál, néha már az járt a fejemben hogy kilépek (de szerencsére egyszer sem tettem meg :) ) csak hogy ne kelljen még egyet lövöldözni. Igen, a harc nincs a toppon, de mi nincs még? A karakter fejlődés. Kérem, amikor megláttam a képességlistámat, és azt hittem rosszul látok. Kerestem a lefelé görgetést, de nem találtam. Nem tudtam és nem tudom mire vélni a dolgot mind a mai napig (Köszi EA Games). Egyszerűen a látvány maga olyan siralmas, és elkeserítő, hogy nem is ragozom tovább.
Na de csak van valami jó. Bizony hogy van. Mégpedig az hogy mégiscsak a Mass Effect 2-ről beszélek. A világ ami az első részben beszippantott itt is megvan, ebből a hangulatből fakadó erő volt az, ami végig ott tartott a székben és adott erőt hogy a 30. értelmetlen vérontás után is kitartóan haladjak a sztorival. De mégis mi volt az ami miatt azt mondom hogy mindenki aki egy kicsit is rajongott az első részért az szerezze be, és játtsza ki újra és újra? Az utolsó jelenet. Nem fogom lelőni a lényeget, de annyit elmondok, hogy annyira epikus és monumentlis, mégis ijesztő látvány fog elénk tárulni, ami miatt várakozva, mégis rettegve instaláljuk a 3. részt.
Jó játékot!
The_Hun
Kattints a HD galéria megtekintéséhez!
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.
#2
The_Hun
2014. március. 12. 16:37
#1 :: kryszisz66 (2014. február. 28. 15:23)
Ez pedig a kedvenc részem a trilógiából, és nem a történet miatt, az nem olyan nagy szám az elsőhöz képest, na de a társak és a hozzájuk kapcsolódó küldetések, párbeszédek...már már Obsidian szint, így kell ezt csinálni kérem szépen. Itt már az akciórészek is teljesen rendben vannak, a grafika - az animációkat leszámítva - még ma is megállja a helyét, a hangulat pedig a toppon van. Lehet ekézni az idióta minijátékok vagy a temérdek egyszerűsítés miatt, de nem érdemes. A lényegi részek ugyanis kárpótolnak mindenért, és maradandó élménnyé teszi a ME 2-t!
Amúgy tényleg. Ahányszor elindítom mindig az az érzésem hogy ez ilyen kis ... gagyi lett az 1-hez képest, de a végén viszont mindig konstatálom, hogy ez messze jobb mint az 1...
#1
kryszisz66
2014. február. 28. 15:23
Ez pedig a kedvenc részem a trilógiából, és nem a történet miatt, az nem olyan nagy szám az elsőhöz képest, na de a társak és a hozzájuk kapcsolódó küldetések, párbeszédek...már már Obsidian szint, így kell ezt csinálni kérem szépen. Itt már az akciórészek is teljesen rendben vannak, a grafika - az animációkat leszámítva - még ma is megállja a helyét, a hangulat pedig a toppon van. Lehet ekézni az idióta minijátékok vagy a temérdek egyszerűsítés miatt, de nem érdemes. A lényegi részek ugyanis kárpótolnak mindenért, és maradandó élménnyé teszi a ME 2-t!