Oké fiúk-lányok, azzal fogom kezdeni, hogy én IMÁDOM a Resident Evil sorozatot. Megvan majdnem hogy az összes része, és számos jó és rossz emlékem kötődik hozzájuk. A Resi 4 előtt különösen szerettem, hiszen vérbeli horrorjáték volt. A negyedik rész már inkább átment akciójátékba, és nem vette magát túl komolyan, ugyanakkor továbbra is hatalmas siker lett. Hogy miért? Mert változtatásra volt szüksége a bevált formulának. A szokásos, városban futkosós zombitúlélés már klisés és fárasztó volt, méghozzá a következő egyszerű okból. Az első, második, harmadik, és Outbreak részek mind Raccoon Cityben játszódtak, és értelemszerűen a készítőknek is elment már a kedve tőle. Túl erős rókabőr szaga lett, szóval a régi dolgokat a kukába dobták, és ehelyett összeraktak valami újat.

Amikor először bejelentették az Operation Raccoon Cityt, nem tudtam hogy mit gondoljak. Annyi nyilvánvaló volt, hogy ez is egy akciódús játék lesz, amit még a Resident Evil 6 előtt fognak kiadni unaloműzőnek. Az első infók annyiból álltak, hogy csapat alapú játék lesz. Utána jött az, hogy a sztori éles fordulatot vesz: ahelyett hogy a jófiúkkal lennénk, itt az Umbrella vállalat "takarító osztagát" (USS = Umbrella Security Service) irányítjuk, azzal a céllal, hogy eltüntessenek minden bizonyítékot, ami a vírusterjedés következtében rájuk mutathatna, mint felelősökre. Ebbe beletartozik a papírmunka eltüntetésétől kezdve a túlélők elcsendesítéséig minden piszkos munka. Maga a kameranézet TPS, és összesen négyen lehet játszani. Az irányítás, kamera, és játékmenet pedig a Resi 4-5-ben látottakra hajaz. Szóval röviden és tömören: egy "mi lett volna, ha..." történetet kapunk, ami nem számít bele a hivatalos sztoriba, mindössze szórakozásra készítették. Mondhatnám, hogy egy alternatív idővonal.

De a lényeg, hogy ez hogyan valósult meg? Sajnos rosszul. Alább részletezem is, hogy miért.

A sztorimód befejezetlennek tűnik és gyengén összerakottnak. A játszható szereplőknek nincs háttértörténete, leszámítva azt, amit a hivatalos weboldalon lehetett olvasni róluk. Feltűnnek időnként mellékszereplők, akiket a többi részből már ismerünk, azonban őket egy-egy pályán látod csak, utána soha többé. Sosincs megmagyarázva, hogy mi történt velük, vagy miért szívódtak fel ennyire, esetleg hogy miért akarják szétlőni a ünket. A sztorit tovább vinni igyekvő átvezető animációkra ugyanez elmondható: gyengék és semmitmondóak. És ezalatt én nem fikázni akarom a játékot, de tényleg úgy érzem, hogy ezt elsiették, és nem fejezték be. Az egyik legjobb példa rá a játék legvége, ahol az USS csapat kettéoszlik, miután az Umbrella -micsoda meglepetés- elárulja őket. Ez annyira kiszámítható, hogy még a spoiler ablakkal sem fáradtam. De ami a lényeg: a csapat egyik fele megakarja védeni Leon Scott Kennedy-t, aki egy szemtanú, míg a másik kiakarja nyírni. A csapat összesen 4 emberből áll, akik egymás mellett ácsorognak ezalatt a videó alatt. Amikor kiválasztod, hogy te melyik döntést tartod az okosabbnak, hirtelen a kamera teljesen máshová vált, és a védekezők -Leonnal együtt- immár egy vonat mögé bújva ácsorognak egy barikád mögött. Mi történt? Csak úgy elteleportáltak? Tényleg ennyire elfogyott volna a pénz, hogy nem tudták megcsinálni azt a jelenetet, ahol a dezertálók megfogják Leont, és odébb mennek? És ez nem az egyetlen ilyen jelenet.

Most pedig ismertetem a pályákat. Raccoon Cityre aligha ismertem rá, és nem azért, mert elfelejtettem hogy hogyan néz ki. Több helyszín teljesen máshogy fest, mint a régi részekben (pl. a temető, vagy az RPD előtere), és itt is vannak részek, amik befejezetlennek tűnnek. Találsz teljesen üres sarkokat épületekben, bármiféle ajtó, díszlet, dekoráció, tárgyak, vagy egyéb nélkül. De a legfőbb probléma az, hogy túl lineáris az egész. Oké, mégis mit várjak egy akciójátéktól, kérdeznék tőlem egyesek? Hát egy akciójáték is lehet változatos! Az Operation Raccoon City tényleg csak abból áll, hogy mész előre, és mindenre lőssz. A töltény miatt sem kell aggódnod, mert sarkonként akad egy láda, amivel újratöltheted a fegyvereid. A zombik mellett az amerikai hadsereg különleges osztagaival is meggyűlik a bajunk, akik sokkal több gondot fognak okozni a ronda mutánsoknál és élőhalottaknál. És itt jön számomra egy újabb gond. A Resi mégicsak Resi, akció ide vagy oda, mert mindig úgy érzed, hogy könnyen te húzhatod a rövidebbet. Itt viszont nem éreztem semmilyen félelmet sem ezt illetően. Mindent csak ledarálsz ami eléd ugrik, változatosság nélkül.

A zene is felemás. A sorozat többi része hírhedt a muzsikájáról, magam is nagy rajongója vagyok. Itt viszont a zene viszonylag átlagos volt. Ezalatt nem azt mondom, hogy rossz lenne, de érezhetően teljesen más hangulat jön belőle, és inkább a filmekre hajaz.

Végül egy igazán vicces és érthetetlen dolog jön, amit direkt későbbre hagytam nektek. Ez is egy jó bizonyíték arra, hogy a készítők nem gondolták át teljesen a sztorit.

Miután a drága USS osztagot elárulják, semmi okuk a zombiktól és mutánsoktól hemzsegő városban maradni, főleg, hogy az Umbrella helikopterekből dobálja rájuk a teszt-szörnyeket. A játék itt próbál egyfajta dilemmát teremteni, hogy "Úristen... most vajon nyerjük vissza az Umbrella bizalmát, hogy helikoptert küldjenek, vagy zsaroljuk meg őket ugyanezért?" ... a játék az utóbbi felé próbál kibontakozni a szereplők interakcióit megfigyelve, azonban itt jön az újabb érthetetlen dolog. Miért nem csomagolnak össze, és tűnnek el a városból ezután, ha már kifizetni úgyse fogják őket?! Egy profin kiképzett csapat, akik amcsi különleges osztagokat, zombikat, és minden megmagyarázhatatlan izét simán mészárolnak, olyan zsoldosok, akik a legmodernebb fegyverekkel és páncélzattal vannak ellátva. Simán átlövöldözhetnék magukat a város köré emelt barikádokon... -_- Ha egy teljes zombifertőzött, katonáktól és mutánsoktól hemzsegő, a lehető legszélsőségesebb helyen képesek túlélni, szerintem simán beugorhatnának később az Umbrellához "felvenni" a fizetésüket, némi lövöldözés után.

Plusz ha a játék 1998-ban játszódik, miért van a Vector nevű játszható karakternek láthatatlanságot adó öltözéke? O_O Nem is tudtam, hogy ilyen fejlettek voltak már akkor. Bármi más játékban elfogadnám ezt, de egy Resiben furcsa.

De csak hogy jót is írjak: a barátaiddal játszva jó móka az Operation Raccon City. Bármennyire is lüke és kidolgozatlan játék, maguk a szörnyek és szereplők szépen néznek ki, és az akció nagyon pörgős. Van VS mód is, ahol a balszerencsés pajtásaidat ritkíthatod, és azzal is egészen jól el lehet szórakozni. Ami a lényeg: ha nem vagy nagy Resi rajongó, esetleg még új vagy benne, akkor nyugodtan kihagyhatod ezt a részt. Hidd el, nem fogsz sokat veszíteni vele. De ez a darab nyilvánvalóan nagyon gyengére sikerült. Úgy érzem, hogy ilyen állapotban nem kellett volna kiadni, és hogy egyértelműen csak egy gyors pénzsebelés volt az egész lényege. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a fizetős DLC-k, amik a Spec Ops osztagot teszik játszhatóvá, akiknek a célja pont az USS ellentéte.

A DLC-t felesleges ismertetnem, mert nagyrészt ugyanaz mondható el rá, mint az alapjátékra. Nekem úgy tűnik, hogy direkt kétfelé vágták a játékot, hogy nagyobb legyen a bevétel. Viszont ami még viccesebb, hogy a Spec Ops kampány élvezetesebb az alapjátéknál, és jobban is van kidolgozva. Viszont annyira nem, hogy megváltsa a játékot. Ez utóbbi cliffhangerrel végződik, azonban amilyen csúnyán szerepelt a játék, tuti hogy nem lesz folytatás.

Összesítve: sajnálom hogy ilyen lett a RE:ORC. Lehetett volna némi odafigyeléssel sokkal jobb is.