Kezd elharapódzni a szerzői jogi vita a Sony és a Tencent közt a Horizon: Zero Dawn és Forbidden West játékokat látványosan másoló Light of Motiram kapcsán. A Tencent és a Polaris Quest várhatóan 2027-ben érkező játéka tavaly novemberben vált vita tárgyává, hiszen már az első kép- és videóanyagok láttán mindenki számára világossá vált, hogy a Light of Motiram elég nagy merőkanállal merte az ihletet a Guerrilla Games játékaiból. Egy posztapokaliptikus világ, amit robotállatok uralnak, a főszerepben pedig egy vöröshajú nő, aki íjjal és más törzsi fegyverekkel száll szembe a gépekkel a dzsungelszerű környezetben. Mi ez, ha nem Aloy jól ismert kalandja?

A Sony nem tétlenkedett, idén nyáron beperelte a Tencentet a Horizon pofátlan koppintása miatt, most azonban úgy fest, hogy a bíróságra nem fegyvertelenül érkezett a kínai konglomerátum képviselete – derült ki a The Game Post riportjából. A Tencent válasza szerint nem elég, hogy teljesen abszurd az, hogy a Sony ki akarja sajátítani az olyan "közismert stílusjegyeket", mint a robotdinókkal harcoló vöröshajú hősnő, de a kiadó jogi támadása a komplett zsáner szabadságát veszélybe sodorhatja. Oké, ez egyelőre elég gyenge válasz, de a Tencent csak ezek után villantotta meg az ütőkártyáját.

A Light of Motiram kiadója szerint ugyanis a Sony és a Guerrilla Games vádja azért alaptalan és nevetséges, mert a Horizon: Zero Dawn is más játékok stílusjegyeit másolta. A Tencent olyan nyílt világú játékok koncepcióit említi, mint a Far Cry vagy a The Legend of Zelda, de most kapaszkodjatok: szerintük a Aloy és a Horizon-játékok totális másolatai voltak a Ninja Theory 2010-es játékának, az Enslaved: Odyssey to the West-nek. Az egyébként méltatlanul alulértékelt és a legtöbbek által elfeledett címben valóban volt egy vöröshajú női főhős, aki dinoszauruszokra és más bestiákra emlékeztető robotszörnyetegek ellen harcolt, hasonlóan dzsungelszerű posztapokaliptikus környezetben, primitív eszközökre hasonlító fegyverekkel.

Hoppácska! Lehet, hogy ezzel a Tencent tényleg fogást talált a Sony perén! Nemcsak azért, mert a hasonlóság tényleg kézzel fogható, de azért is, mert ezt a hasonlóságot korábban már maguk a Horizon: Zero Dawn fejlesztői is elismerték. A Guerrilla Games stúdióvezetője, Jan-Bart Van Beek ugyanis már a játék megjelenése előtt felhívta a figyelmet a hasonlóságokra, aminek a hatására a Sony házon belül egy időre jegelte, és csak később élesztette újra a projektet. Mi ez, ha nem beismerő vallomás?

A teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy miközben a Tencent azzal kardoskodik, hogy a Light of Motiram nem is másolja a Horizon-t, de ha másolná is, akkor sem lenne jogos a per, a játék fejlesztői már egy ideje sunyiban dolgoznak azon, hogy megkülönböztessék az alkotásukat Aloy kalandjaitól. Érdemes például felnézni mostanában a játék Steam-adatlapjára, ahol már nyoma sincs a korábban pofátlanul hasonlító key artnak, illetve a vöröshajú hősnőt sem igazán látjuk már a vizuális anyagokon. Így tehát a másik féltől is megkérdezzük: Mi ez, ha nem beismerő vallomás?

Borítókép forrása: Tencent, Polaris Quest