Az Alaloth: Champions of the Four Kingdoms egy újonc olasz indie stúdió, a Gamera Interactive eddigi legambíciózusabb játékaként jelent meg alig két hete, és már több mint 300 többnyire pozitív értékeléssel rendelkezik Steamen. De mi is az, ami ennyi idő alatt nyerte el az embernek tetszését?

Fantázia a csúcson túl

Az Alaloth: Champions of the Four Kingdoms látszólag egy, az unalomig ismert történettel rendelkezik: egy kontinensre egy hatalmas démon árnyéka vetül, ami romlást és pusztulást hoz a királyságok területén élők számára. Alalothot, a démont, meg kell állítani, ez a feladat pedig rátok, ránk vár. Ez nem meglepetés, de az igen, hogy mi van a játék mögött: napjaink legnépszerűbb alkotásai jelentik az inspirációs forrásokat: a Baldur’s Gate, a Diablo, a Dark Souls elemei jelennek meg, világépítésben pedig a sötét középkort, az A Gyűrűk Urát és a Trónok Harcát vették alapul a fejlesztők.

Az Alaloth természetesen a karakter megalkotásával kezdődik: a kinézet és a faj (ember, tünde, ork, törp) mellett olyan dolgok is meghatározhatók, mint, hogy melyik (nemesi) ház tagja legyen a főszereplő, vagy hogy melyik istent szolgálja. Innen pedig egyenes út vezet az Alaloth világába.

Azt már most el lehet mondani, hogy a Gamera Interactive alkotása az utóbbi évek egyik legstílusosabb RPG-je. Hatalmas térképen lehet kalandozni – a célt nem feledve –, rengeteg helyszínt meglátogatva: a világ bármelyik része rejtheti az Alaloth legyőzéséhez szükséges eszközöket. Fővárosok, menedékházak, szentélyek, települések, a látnivalók száma szinte végtelen, és mindegyik rejt valami egyediséget: a vörös mágus tornyában például könyvek százait, íróasztalokat, gyertyatartókat, az ég felé fordított távcsövet lehet találni. Látszik, hogy a fejlesztők elképesztően sok munkát fektettek a vizuális tervezésbe. Nézzetek csak a képekre, és igazat adtok!

Megmenteni a világot

A kontinens felfedezése közben azonban rengeteget kell harcolni: a térképen élőben lehet látni, hogy hol tűnnek fel és tűnnek el az ellenfelek. A harc a Dark Souls-szériát idézi: minden ütés, blokkolás, kitérés, minden cselekedet staminát emészt fel, aminek vissza kell töltődnie: a túlélés azon múlik, hogy ezzel hogyan gazdálkodunk. Többféle harci stílust lehet felvenni, a kalandok előrehaladtával pedig egyre több társ csatlakozhat hozzánk, feltéve, hogy az érdekeik megegyeznek a miénkkel. Ezek a társak nemcsak a harcban nyújtanak hathatós segítséget: egyikük például hatalmas védőburkot tud megidézni, mely alá állva másodpercenként több tucat ponttal töltődik vissza az életerőnk. Ezeket a társakat azonban meg kell találni, velük beszélgetve pedig kiderül történetük.

Természetesen van fejlődés is: az ún. arénák (küldetésekhez kapcsolódnak) sikeres megtisztításáért kapunk pontokat, amelyeket különböző területeken költhetünk el. Lehet növelni a karakter erejét, szerencséjét, elszántságát, védekezhetünk egyes támadási formákkal szemben, meg tudunk idézni különböző teremtményeket: nagyon sok a választási lehetőség, hogy milyen irányba fejlődjön a főszereplő.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Persze a fegyverek rongálódnak is a küzdelmek alatt, és bajnokunk is elfáradhat a nagy összecsapásokban: az egész kontinensen, városokban és az utakon is lehet találni kereskedőket, fegyverkovácsokat, akik megfelelő összegért megjavítják vagy éppen fejlesztik harci eszközeinket. Küzdelmek előtt a főhős étkezhet, nagyon sok receptet/alapanyagot lehet találni, és egy grillezett sajt elfogyasztása jelentősen megnövelheti az összecsapás túlélésének esélyét…

Azért vannak gondok

Az Alaloth: Champions of the Four Kingdoms már most egy elképesztően ígéretes program, amelybe rengeteg időt lehet ölni. Kétfajta játékmódja (szóló kampány és versengő játék, melyben más bajnokokkal kell versenyezni Alaloth legyőzéséért) azonban nem tökéletes, és ez főleg technikai hibákat jelent.

A játék a legelső nap többször összeomlott, az irányítása kontrollerre lett tervezve, de még itt is néha visszaváltott billentyűzetre, amelynek a kiosztása egyébként nem változtatható. Ennek javítására már ígéretet tettek a fejlesztők. A frissítések, javítások rendszeresek, tervek pedig bőven vannak a jövőre nézve: új helyszínek, új küldetések, új ellenségek, saját erődök és így tovább. Kb. 10 ezer forintért ez egy remek ajánlat az RPG-rajongóknak, ami már a fejlesztés során támogatható: egyszerre stílusos és innovatív, hiszen új és friss ötleteket visz egy több évtizedes műfajba.