• A játékosok nem értékelik a Call of Duty-játékokban fektetett munkát
  • Legalábbis ezt állítja a Sledgehammer egykori ügyvezető igazgatója, Glen Schofield

Bizony, időnként a Call of Duty-játékok is megkapják, hogy legalább annyira futószalagon gyártják őket, mint sok sportjátékot, amit Glen Schofield kikér magának. A Sledgehammer egykori ügyvezetője, aki a sorozat olyan korábbi részein dolgozott, mint például a Call of Duty: Modern Warfare 3, a Call of Duty: Advanced Warfare és a Call of Duty: WWIIaz EDGE legújabb számában próbálta meg eloszlatni ezeket a feltételezéseket. Elmondása szerint hiába gondolják azt az emberek, hogy a sorozat új részehez csak beteszik egy darálóba az előzőt, és egy új formába öntik ki, ennél jóval többről van szó. Schofield saját tapasztalatait hozva példaként felsorolta, hogy ő maga is történészekkel és szakértőkkel dolgozott, három éven át tanulmányozta a II. Világháborút, nyolc napon át járta Európát egy kisteherautóban, és különböző régi fegyvereket próbált ki, és ez csak néhány volt a háttérmunka sok folyamata közül.

Külön kiemelte a Call of Duty: Advanced Warfare munkálatait, ahol a Navy SEALS és Delta Force embereivel való konzultáció mellett a játékban szereplő többi ország különleges erőit is tanulmányoznia kellett, így a munkája gyakorlatilag folyamatos tanulással, olvasással, videónézéssel és szakértőkkel való egyeztetésekkel telt. Schofield kitért továbbá  Call of Duty stúdiók közti rivalizálásra is, amiről elmondta, hogy kétségtelenül volt versengés, azonban alapvetően mindig szorítottak egymásnak, hiszen mindenki azt szerette volna, hogy minden Call of Duty-játék jól teljesítsen, de titkon persze azért minden stúdió szeretett volna a másiknál magasabb pontszámot elérni.