3. Project Eternity

Az Obsidian Entertainment az Interplay Productions istállójába tartozó Black Isle Studios megrogyása után alakult meg 2003-ban; a cég fontosabb pozícióit betöltő, tehetséges tagjai volt munkahelyük számos problémáját felejtve tiszta lappal kívánták folytatni a karrierjüket. Természetesen testhez állóan maradtak a szerepjátékok világánál: a jobb munkáik közé tartozik a Knights of the Old Republic II, a Neverwinter Nights 2 és a Fallout: New Vegas.

A folytatások és mellékszálak mellett azonban úgy látszik, a csapat szeretett volna egy kicsit visszatérni a gyökerekhez, amire bizonyíték az, hogy készségesen besegítenek a Wasteland 2 munkálataiba -- na meg az, hogy egy saját, szintén a régi szép időket idéző projektet is útjára indítottak. Ez a Project Eternity nevet kapta, s egy teljesen egyedi, nem meglévő, már ismert licencre alapuló játék lesz, ellentétben az eddigi szinte összes munkájukkal.

A feladatuk nem egyszerű, hiszen a nulláról indulva egy új világot kell megálmodniuk, annak egy meggyőző történetet kanyarintaniuk, és szereplőkkel megtölteniük. Ezen felül még egy szabályrendszert is készíteni kell, ám ebben szerencsére segítséget nyújt az, hogy a fejlesztők korábbi munkái közt a Baldur's Gate- és az Icewind Dale-sorozatot találjuk, ezekre a kipróbált és szeretett rendszerekre pedig nyugodtan lehet alapozni a játékmechanizmusokat -- az érdeklődők ennek a két említett programnak a szellemiségében készült csapatalapú szerepjátékra számíthatnak egy gazdagon megépített, szabadon bejárható világgal.

Az öt legérdekesebb rajongók által pénzelt projekt

A fejlesztők hivatalos oldalán a rendszeres frissítéseknek köszönhetően betekinthetünk a kulisszák mögé

2. Wasteland 2

Az eredeti Fallout elődjének is tekinthető Wasteland nagyon hosszú idő után, gyakorlatilag a sírból feltámadva tért vissza a Kickstarter-láznak köszönhetően. Az ötlettel a híres tervező, az Interplay Productions alapítója, jelenleg a szintén semmiből saját kézzel felhúzott inXile Entertainment vezetője, Brian Fargo állt elő, aki nagyon szerette volna feltámasztani a karrierjének kezdetén, még a 80-as évek derekán készült Wasteland IP-t.

Ahhoz persze, hogy egy ilyen ötletet meg lehessen valósítani, szóba sem jöhetett az, hogy valamelyik nagy kiadó támogassa őket; csak a Kickstarter volt a járható út. A csapat mindösszesen 900 ezer dollárt szeretett volna, ám a régi időket idéző klasszikus szerepjátékokra a vártnál nagyobb a kereslet, hiszen, mire a számláló lejárt, közel hárommillió dollár csücsült a számlájukon, s találtak egy partnert is, aki segíteni tud nekik. Ez a társ az Obsidian Entertainment.

A két, tapasztalt öreg motorosokból álló csapat (az Obsidiant az egykori Black Isle Studios tagjai alapították, nekik pedig ugyebár többek között az Planescape-sorozatot és a Fallout 2-t köszönhetjük) egy igazi, az eredetihez maximálisan hű folytatást kíván készíteni. Marad tehát az izometrikus nézet és a körökre osztott harcrendszer, illetve ismét hét központi karakterrel kerülhetünk majd közelebbi kapcsolatba, miközben a nukleáris katasztrófa után romokban hagyott, mutánsoktól és banditáktól hemzsegő világon vágunk keresztül.

Az öt legérdekesebb rajongók által pénzelt projekt

A teljesség kedvéért a Wasteland 2 mellé a fejlesztők bedobják az eredeti játékot is

1. Star Citizen

Chris Roberts sokáig, közel egy évtizeden át kerülte eredeti foglalkozását, vagyis a játékfejlesztést, hogy egyéb projektekkel foglalkozzon. Távolléte során azért nem ment messze a szórakoztatóipartól, de pár megvalósulatlanul maradt ötlet és váltakozó sikereket elért filmek után (többek között gyártásvezetői szerepkörben köze volt a Fegyvernepper és A fiók című filmekhez) a szíve végül csak visszahúzta a játékfejlesztéshez -- és nem is akármilyen projekthez látott hozzá.

Roberts 2011-ben alapította meg az új cégét, a Cloud Imperium Games Corporation, majd egy év múlva be is jelentette: következő játéka az 1990-ben elindult, az ő keze munkáját dicsérő Wing Commander-széria hagyatékára építkezik. A címe Star Citizen lett, s az a cél hogy az eddigi próbálkozásokat beárnyékoló, óriási univerzumot alkossanak meg, melyben a vadászpilóták az urak.

A játékra való gyűjtés során a csapat a saját oldala mellett a Kickstartert is bevetette: a portálon csupán félmillió dollárt kértek, de a zárásra több mint kétmillió gyűlt össze, ami a hivatalos oldalon jelenleg is zajló gyűjtéssel együtt már nyolcmillió dollárra rúg. Ebből már igazán valóra lehet váltani az álmot, mely első sorban egy részletes, sok-sok küldetéssel megtömött szólista módból, óriási világból, kooperatív lehetőségből és egy robosztus multiplayer módból áll. Arról nem is beszélve, hogy gyönyörű, a gépeinket alaposan megizzasztó grafikát fogunk kapni, illetve egy versenyképes MI-n is dolgoznak, hogy az egyes pilóták egyéniséggel rendelkezzenek, s tanuljanak harc közben. Minden adott tehát ahhoz, hogy a Wing Commander szerelmesei otthon érezhessék magukat a Star Citizen világában.

Az öt legérdekesebb rajongók által pénzelt projekt

Chris Roberts szerint a jelenlegi konzolok nagyon gyengék a játékhoz, sőt a következő generáció gépei sem bírnak majd vele

Amint látható, a közösségi finanszírozás egyik legnagyobb érdeme, hogy lehetőséget biztosított arra, hogy a szakma nagy öregei új életet leheljenek a régi sorozataikba; egy megfelelő platform és a közösség hozzájárulása nélkül egyik felsorolt program sem kaphatott volna zöld utat. De nem csak a nagy figuráknak ad teret a Kickstarter és az ehhez hasonló megoldások, hanem a kezdő csapatoknak is, akiknek így már nagyobb esélyük van arra, hogy valóra váltsák álmaikat. Én tehát támogatom az ötletet, és azt kívánom, hogy minél több így finanszírozott játék lásson napvilágot -- de kíváncsi vagyok arra, hogy te, kedves olvasó, hogyan vélekedsz erről. Szerintetek életképes mindez, vagy csak egy múlandó divat? Te támogattál már egy projektet? És ha igen, mit? Várom a válaszokat! 

1 2