A Death Stranding történetét követve elég gyorsan megkapjuk a feladatot: tessék építkezni! Az első struktúra, amit a továbbjutáshoz le kell rakni, egy híd, amelynél szebbet nem is választhattak volna: összeköt két korábban elérhetetlen földnyalábot, biztonságossá teszi a továbbhaladást, és mellé még szép is! És bár az első struktúra lerakásával semmilyen későbbi, ehhez hasonló tevékenység nem ér fel – legalábbis az első benyomást tekintve –, a Death Stranding végigjátszása során azért sokkal több mindennel kell benépesíteni ezt a félhalott világot, és ehhez sok időre, türelemre és némi segítségre is szükség lesz. Lehetőségből ugyanis elég sok van, a folyamat pedig nagyjából mindig ugyanaz, azaz fogni kell egy HKK-t, egy hordozható építőállomást, amellyel előcsalogathatók az egyes épületek tervrajzai, majd rögtön fel is húzhatók. HKK-ból több szintű is létezik (adhatja küldetés, lehet találni a világban, vagy le lehet gyártan), értelemszerűen ez a szint határozza meg, hogy mennyire komplex struktúrákat lehet létrehozni. Na de mik is ezek?

HÍD

Ezt nem is kell részletesebben bemutatni, hiszen adja magát.

POSTALÁDA

A csupán némi fémbe kerülő postaláda gyakorlatilag bárhová lerakható, és a világban, elsősorban az Öszvértáborokban is sokat találni belőle. Különleges tárolódobozként működik, melybe szabadon lerakható bármilyen rakomány, beleértve a világban találtakat is, de mindez ki is vehető onnan. Minden postaládának és igazából minden tároló helységnek van egy privát része, amit senki más nem ér el rajtad kívül, így legértékesebb kincseid mindig biztonságban tudhatod. Ha már kellőképp ismered a térképet, könnyedén megtalálhatod két nagyobb település vagy a gyakori szállító-útvonalak között azon pontot vagy pontokat, ahová mindenképp érdemes postaládát telepíteni, megkönnyítve ezzel a hordárkodás nem éppen veszélytelen munkáját!

GENERÁTOR

Habár a Generátort már 1-es szintű HKK-val is fel lehet húzni, ez kicsit csalóka lehet, hiszen igazán komoly energiafogyasztó eszközöket csak később lehet szerezni. A generátorok a hatósugarukon belül szó szerint pár másodperc alatt képesek csutkára tölteni bármilyen áramot használó, akkumulátorral rendelkező dolgot, legyen szó Sam öltözékéről, a hátizsákra aggatott kütyükről, vagy a legnagyobb energiafogyasztókról: a járművekről. Szó szerint életet menthetnek, hiszen még a legnagyobb távolságok, a legdurvább terepek is letudhatók egy háromkerekű vagy egy teherautó üléséből, de turbózás vagy hegymenet esetén nagyon gyorsan el tud illanni az összes rendelkezésre álló üzemanyag, azaz az áram. Spórolni még így sem érdemes, az online kapcsolat miatt szinte mindig van elérhető távolságban generátor – vagy ha nincs, hát legyél te az, aki épít egyet!

ŐRTORONY

Az egyik első struktúra, amelybe bele lehet futni az az őrtorony. Ez a rendkívüli, több emelet magas torony ugyan nem mászható meg, de az alján található kezelőfelületet használva bele lehet kukkantani a tetején található, 360 fokban elforgatható kamera képébe. A több kilométeres látótávolsággal rendelkező objektív használatával mindent ki lehet szúrni: nyersanyagot, tárgyakat, ellenfeleket, ellenséges bázisokat vagy további struktúrákat, ezek pedig automatikusan meg is jelennek a térképen. Az őrtorony kiválóan alkalmas arra, hogy a térkép egy-egy nagyobb szeletét másodpercek alatt felderítsük, ami különösen akkor jön jól, ha teljesen ismeretlen vidék áll előttünk, és nem vagyunk biztosak abban, hogy van-e a közelben Öszvérbázis vagy öszvér őrjárat, ami esetleg meg tudja keseríteni az életünket.

MENEDÉKHÁZ

A hegyek lábához elérve az egyik első feladatunk az lesz, hogy felépítsünk egy menedékházat. A nevében minden benne van: ez egy olyan, rendkívül sok alapanyagot használó struktúra, amely egy a földbe vájt, atombunkerre emlékeztető otthont produkál. Ez pontosan ugyanúgy funkcionál, mint a gócvárosokban megtalálható pihenőhely (és úgy is néz ki belülről). Sam álomra hajthatja a fejét, tisztálkodhat, megszemlélheti a felszerelését, az emailjeit, az öltözékeit, a játékgyűjteményét, és persze felhörpinthet egy energiaitalt is. A menedékház igazából azon távoli területeken a leghasznosabb, melyek közelében nincsen se Gócváros, se menedéket vagy biztonságot nyújtó építmény.

IDŐZÁPOR-MENEDÉK

Ha pedig menedék, akkor a közelben egy Időzápor-menedéket látva bizony sokszor könnybe lábadhat az ember szeme, főleg akkor, ha már jó ideje verdesi a hátát az Időzápor, és mondjuk, épp egy fontos rakományt cipel a hátán, ami szó szerint csillámlik a záporban – de nem a boldogságtól, hanem a rohadástól, amely egyre közelebb és közelebb eszi magát a rakományhoz. Szerencsére létezik egy építmény típus, az időzápor-menedék, amely fel tudja fogni az Időzápor káros részét, és még a nedvességet is. Aláállva (magasabb szintű struktúra esetében) egyrészt egy rakományjavító spray aktiválódik, amely rögtön helyre tudja hozni a sérült tárolódobozokat, másrészt itt szó szerint el lehet ütni az időt, tekerve egyet az órán – Sam a bóbiskolásból felébredve vagy a szüntelen viharban találja magát, vagy igazán szerencsés helyzetben a tűző napon, mivel elvonultak az esőfelhők. Egy generátorral a közelben az Időzápor-menedék legalább annyira ütős, mint egy teljesen kiépített Menedékház!

AUTOMATA BURKOLÓ

Ha ütősségről van szó, akkor az ütősen kemény aszfalttal semmi sem tudja felvenni a versenyt. Az Automata burkolóval ugyanis fel lehet csapni útépítőnek: az Automata Burkoló az autópálya alapköve, amely a hozzá elzarándokolt nyersanyag mennyiségének függvényében tud létrehozni akár egy egész régiót behálózó úthálózatot. Feltéve persze, ha ehhez elegen áldoznak be nyersanyagot, és elegen építenek további automata burkolókat. A tömeges kooperáció itt a legfontosabb, az úthoz ugyanis nem csak fémre, de kerámiára és királkristályra is szükség van, méghozzá ipari mennyiségben. Az elkészült úton szabadon lehet garázdálkodni, padlógázzal suhanva át a tükörsima felületen, amely még áramellátással is rendelkezik, így sem az alapsebesség, sem a nitro nem szívja le az akkumulátort. Ezen felül még nagyon jól is néz ki a levegőben lebegő úthálózat!

KÖTÉLPÁLYA

A legfurcsábban kinéző struktúra, a Kötélpálya igazából csak párban, illetve minimum két darabbal működőképes. Ezeket ugyanis szinte láthatatlan energiasodronyok kötik össze, melyekre rácsimpaszkodva lehet szélsebesen eljutni A-ból B-be. Egy több elemből álló, több kilométert behálózó Kötélpálya-rendszer igazából a leggyorsabb módja a közlekedésnek. Olyan tempóval lehet letudni korábban lehetetlennek tűnő távolságokat, mellyel semmi sem tudja felvenni a versenyt. Ez különösen a hegyvidékes részen verhetetlen, ahol motorral, teherautóval amúgy is borzalmasan körülményes, sok helyen pedig lehetetlen közlekedni, és itt autópályának sincs helye, ráadásul még a PV-ket is ki lehet vele cselezni. Hátránya, hogy a használata során nem lehet kézben rakományt tartani, és hogy elég gyorsan ki tudják kezdeni az Időzáporok, így nem árt őket folyamatosan karbantartani.

KOMMUNÁLIS ÉPÍTKEZÉS

A felsorolt építmények közös tulajdonsága az, hogy megjelennek mások játékban is, és ez visszafelé is igaz. Ez nemcsak azt szavatolja, hogy minden létező épülettípus feltűnik a világban, de azt is, hogy még a legnagyobb alapanyag-igénnyel rendelkező struktúrákról sem kell lemondani, sőt: az, aki más építményét használja, nemcsak lájkolhatja azt, de fejlesztheti is. Minden építmény összesen három szinttel rendelkezik, és mindegyiknek megvan a maga előnye. Az Időzáporral való jobb ellenálláson felül javulhat ezek alapképessége (például az Időzápor-menedék automatikusan megjavítja a tárolódobozokat), de megnyílnak úgynevezett kusztomizációs lehetőségek is. Ezek segítségével lerakhatók hologramok, vagy aktiválhatók zenék és hangeffektek, melyek révén egyedivé tehető az adott struktúra, és saját nyomot hagy a világban. Mi ez, ha nem maga a halhatatlanság?

Támogasd te is a PC Gurut!