A The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered megjelenése szerencsére egyáltalán nem köpött bele minden idők (egyik) legambiciózusabb rajongói projektjének a levesébe, avagy a TESRenewal továbbra is idén tervezi a nagyközönség elé tárni a hosszú évek óta készülő Skybliviont, melynek alkotói a Skyrim: Special Edition motorjával lehelnek új életet Cyrodiilbe. A teljes értékű remake-nek tekinthető RPG minden egyes fejlesztői naplója levett minket a lábunkról (a 15 perces gameplay-videóról már nem is beszélve), ám nagyon úgy tűnik, hogy a szerepjáték végül beleesik a „túl szép ahhoz, hogy igaz legyen” kategóriába. Az önkéntesekből álló brigád egyik volt pályatervezője egy rendkívül hosszú levélben tárta fel nemrég (köszönjük, IGN!), hogy mi zajlik a kulisszák mögött, és amennyiben igazak a fejlesztő állításai (márpedig miért hazudna?), egyáltalán nem áll olyan jól a program, mint ahogy azt a bársonyos hangú narrátor állítja a fejlesztői naplókban.
„Az elmúlt két-három évben a Skyblivion már nem egy szenvedély projekt volt, sokkal inkább a crunch került előtérbe, holott korábban a szívünket-lelkünket beleadtuk a fejlesztés egy-egy aspektusába” – fogalmazott Dee Keyes, miután nyíltan beszélt a múltjáról és a függőségéről. „A Skyblivion legnagyobb erőssége a fejlesztői naplókban és az előzetesekben, tehát a PR-ban rejlett, ám a projekt igazából sosem volt olyan állapotban, ahogy azt a videók mutatták. [...]. Arra ugyan tökéletesen megfeleltek, hogy megmutassák a rajongóknak és a fejlesztőknek, miként nézne ki a játék a megjelenés után, ám hamar világossá vált, hogy ezt a szintet sosem fogjuk elérni. Az elmúlt néhány hónapban sem én, sem a többi fejlesztő nem tudta meggyőzni Rebelzize-t [a projekt vezetője – a szerk] arról, hogy nem tartható a megjelenési dátum, és nem a pesszimizmus, hanem realizmus beszélt belőlünk. [...] Rendkívül szomorú, hogy még egy rajongói projektet is elkezdenek siettetni” – tette hozzá, majd kiemelte, hogy emiatt hagyta ott a Skybliviont 9 évnyi megfeszített munkát követően, ráadásul egy másik fejlesztő is kilépett a csapatból, méghozzá ugyanezekre az okokra hivatkozva.
A TESRenewal ugyan nem reagált az IGN megkeresésére, Evan Flatt kommunikációs vezető azonban az aggódó rajongók megnyugtatása miatt elmondta, hogy továbbra is 2025 a tervezett megjelenési dátum, ugyanakkor messze nincs kész a játék – ha így lenne, már kiadták volna. Dee Keyes augusztus végén közzétett nyilatkozata után most egy picit szkeptikusak vagyunk a Skybliviont illetően, de azért bízzunk benne, hogy végül vállalható állapotban jelenik meg a projekt – már csak azért is, mert az Oblivion Remastereddel bőven voltak gondok a megjelenésekor.
A borítóképek forrása: TESRenewal