Ha létezik egy játéktervező, akit semmiképp nem lehet megvádolni a kreativitás hiányával, az nem más, mint Shigeru Miyamoto. A Nintendo veterán fejlesztőjének éppen csak a Super Mariót, a The Legend of Zeldát, a Donkey Kongot és számos egyéb olyan franchise-t köszönhetünk, amelyek negyven éves távlatban sem hajlandók elévülni. Sőt, mindhárom említett széria legújabb darabjai is élő példaként szolgálnak arra, hogy saját úton járva, a fejlesztői kreativitásra hagyatkozva továbbra is nagyszerű csavarokkal lehet felfrissíteni az összes régről ismert formulát, és habár sosem ördögtől való, hogy más játékok inspirálóan hassanak, fontos, hogy a fejlesztők sose mások sikere után loholjanak.

Lényegében ez volt az üzenete Shigeru Miyamotónak azok számára, akik pályakezdő, vagy már aktív fiatal fejlesztőként próbálnának szerencsét a játékiparban. A japán úriember az IGN-nek adott interjút, elsősorban a floridai Universal Epic Universe vidámpark megnyitója kapcsán, amelyen belül egy hatalmas dedikált szekciót kap az új Super Nintendo World. A Nintendo harmadik nagy élményparkja (a negyedik már épül Szingapúrban) minden rajongó legnagyobb álmának tűnik, de számunkra most érdekesebb az interjú azon részlete, amelyben Miyamoto arról beszél, hogy milyen hozzáállást tart helyesnek a jelenkor játékfejlesztői világában.

miyamotonagy.jpg

"Amikor fiatalabb emberekkel dolgozom, mindig azt mondom nekik, hogy ha megpróbálják követni a trendeket, vagy túlszárnyalni azt, ami épp a legnépszerűbb, az szörnyen nehéz lesz. Hatalmas stresszre kell felkészülniük. Úgy érzem, ami igazán fontos, az az, hogy mindig valami újat hozzanak létre, próbáljanak meg olyasmit csinálni, amit azelőtt még senki más nem csinált. Elsőre ez is stresszesnek hangozhat, de valójában az az élmény, amikor valami újat találnak ki, valami sosem látottat hoznak létre, a világ legnagyszerűbb érzése." - fejtette ki Miyamoto.

Habár a legendás játéktervező nem mutogatott ujjal senkire, nem nehéz elképzelni, hogy mire gondolhatott Miyamoto a nagy trendek követésekor. A játékipar kezdete óta sorra érkeznek az újabb trendhullámok - az elmúlt években például a roguelike-ok, soulslike-ok, battle royale-ok, újabban pedig az extraction shooterek és egyéblive-service játékok diktálják a tempót, és habár a nagy zsáneralkotó címeken túl is készülnek remek utólagos iterációk, ennél jóval több az olyan cím, amelyek nem adnak annyi hozzáadott értéket, hogy hosszabb távon is sikeresek maradhassanak. Miyamoto tanácsát tehát jónéhány stúdiónak érdemes lenne megfogadnia.

A képek forrása: IGN