A távoli jövőben az emberiség két részre szakadt, de jó szokását, saját magának irtását még mindig nem feledte el. Nagyjából ennyi a Ragnorium felütése, mely háttérként szolgál egy jó kis kolonizálós-tűlélős menedzsment egyvelegnek. Mindez persze a korai hozzáférés alatt sokat változhat még, de az alapok eléggé a helyükön vannak, és a fejlesztő lelkesedése is rendben van  csak a játék ne tenné ennyire próbára az ember türelmét...

A végtelenbe és tovább

Kezdés előtt mindenképp érdemes egy kört tenni a tutorialban, mely elmagyarázza az alapokat. Enélkül kicsit nehézkes (de nem lehetetlen) rájönni, hogy miként tudjuk megépíteni, legénységgel és ellátmánnyal felszerelni, majd kilőni első hajónkat  mert lesz több is, de erről kicsit később értekezünk még –, és megkezdeni kolóniánk alapjainak lefektetését. A túléléshez a szokásos feladatok állnak utunkba: a tök pucéran érkező, gülüszemű klónjainknak első körben levélgatyeszra és tábortűzre van szüksége, aztán jöhetnek az olyan extrák, mint cipő, ágy, házféleség és a többi.

Feladataikat mi csak kijelölhetjük és ügyes-bajos dolgaik közepette, előbb-utóbb remélhetőleg maguktól is elvégzik. De hogy ne magunknak kelljen rájönni, hogy mit is kell csinálni, objektívák egész sora vár teljesítésre, melyek nagyjábóli útmutatást adnak azt illetően, hogy mit és hogyan érdemes elkezdeni. Ezen kívül jutalmul nyersanyagra, tapasztalati pontra, kutatási pontra számíthatunk a feladatok teljesítésével, és ami a legfontosabb: befolyást szerezhetünk. Ez utóbbi kettő (befolyás és kutatási pontok) szükséges ahhoz, hogy klónóliánk (há!) szintet lépjen és ezzel újabb felszereléseket és tárgyakat kapjunk, illetve a történet is tovább gördüljön.

Klónok Háborúja

Ezekkel a fordulópontokkal nagyjából egyidőben, meghatározott időközönként, újabb hajónk startolhat el, melyen újabb telepeseket és további felszerelést indíthatunk útnak. Itt használhatjuk ki a küldetések teljesítésével szerzett kutatási pontokat, melyeket hajónk és klónjaink fejlesztésére fordíthatunk, így könnyítve dolgunkon  például a kettes szintű kabin költségvetésében már elfért egy fecskegatyesz is az embermásolatok ülepén.

És ha már az alsó fertálynál és könnyítésnél tartunk, muszáj megemlítenem a klónkula-gólemeket, melyek az amúgy is gyanúsan pislogó (!) emberi végtermékből pattannak elő. Amíg nincs budi vagy komposztáló, érdemes széttaposni a salakot, melyet a legváltozatosabb helyeken hajlamosak otthagyni a kis nyavalyások. De persze akadnak itt más ellenfelek is, büdös nagy kukacok, medvék és helyi őslakosok, valamint a már emlegetett vallási fanatikusok, akik szerint a klónozás istentelen és ki kell irtani az összeset. Na, velük lesz bajunk bőven.

Komolyan komolytalan

Ragnoriumot többek között kiemeli a túlélős-bázisépítős tömegből (a kagagólemen kívül) a sajátos, nehezen körülírható hangulata, valamint a szimuláció relatív összetettsége, illetve művészeti sílusa, melyet meglepő alapossággal tudunk testre szabni  pixelesíthetjük vagy egyéb kameraeffektekkel is feldobhatjuk a látómezőnket, melyet egy műholdról közvetítenek felénk.

Ami viszont számomra teljesen tönkretette a játékélményt, az botrányos lassúsága, és az időgyorsítás lehetőségének teljes hiánya. Ha azt hiszed, láttál már lassú játékot, akkor még nem játszottál a Ragnoriummal. Persze éppen az ilyen dolgok kiküszöbölkésére való a korai hozzáférés, ami továbbra is a fejlesztés támogatásáról szól. A fejlesztő pedig napi szinten dolgozik a játékon és szívére veszi a közösség visszajelzéseit, így bízzunk a legjobbakban.