De ne rohanjunk, kezdjük az elején! A Creation Kit egy olyan szerkesztőcsomag, amely hasonlatos a fejlesztők eszköztárához, segítségével tehát módosíthatjuk a játék fájljait és új tartalmakat hozhatunk létre, legyen az egy új pálya, épület, NPC vagy küldetés, a lehetőségeknek jószerivel csak a saját kreativitásunk szabhat határt. A csomagot a Steam kliens Könyvtár menüjéből a Kellékek pontot kiválasztva tölthetitek le (mindössze 80 mega), használatához máris rendelkezésre áll egy hivatalos wiki, illetve a Bethesda YouTube csatornáján is találhattok oktatóvideókat, a blogjukon pedig tanácsokat, ötleteket.

A készlet kiadásával egy időben a Steam Workshop / Műhely is integrálásra került a játékba. A Steam kliens Könyvtár nézetében, a játékok listáján kiválasztva a Skyrimet láthatóak a legjobb modok, innen át lehet lépni a műhelybe, ahol a teljes kínálat böngészhető, szűrhető kategóriák szerint, láthatjuk, barátaink mely modokat favorizálják, vagy akár készítették (ugyanezt a weben is megtehetjük). Jelen pillanatban már több mint 300 modifikáció található a listán, hála a megjelenés óta aktív közösségnek, akik eddig a SkyrimNexusra töltötték fel munkáikat, és már meg is kezdődött a jobbnál jobb cuccok importálása az új rendszerbe. A Közösség főmenüpontra bökve egyébként lehetőség van csatlakozni a hivatalos csoporthoz is, hogy hozzájussatok a legfrissebb hírekhez, újdonságokhoz. Egy mod telepítéséhez annak saját oldalán rá kell bökni a zöld Követés (Subscribe) gombra, ezután a játék indításakor (a Skyrim esetében az indítóképernyőn) a Steam letölti az így megjelölt fájlokat, illetve a már telepített modok legfrissebb verziót is -- rendkívül kényelmes, egyszerű, de nagyszerű megoldás.

Ahogy említettem, a Bethesda, korábbi ígéretéhez híven a PC-seknek további meglepetéssel is szolgált – ez pedig nem más, mint a már megjelenéskor megszellőztetett, nagy felbontású textúracsomag. A pakk a Steamről tölthető le ingyenes DLC-ként, bő 3 gigát nyom, telepítését a fejlesztők csak azoknak ajánlják, akik Vista vagy Windows 7 alatt játszanak, valamint rendelkeznek 4 GB rendszermemóriával, és egy minimum egy gigás, DX9c-s videokártyával (plusz nem ár mellé egy négymagos proci sem, bár az én kétmagosomon is elfut a jószág, igaz, némi lassulást azért a régi beállításokkal éreztem).

Bónuszként pedig egy egészen különleges tárgyat is kaptunk, megünnepelve a Creation Kit és a Műhely beindítását a Valve elkészítette a Portal 2 ikonikus személyiségmodulja, Wheatley „testvérét”, aki az űrből csapódik be Skyrimba (megtalálásához Whiteruntól induljatok nyugatra), és pergő nyelvével kommentálja a történéseket -- szinkronhangja pedig nem más, mint Nolan North, aki mostanság Nathan Drake-ként híresült el, de ezen kívül is számtalan játékban hallhatjuk őt; a Bethesda maliciózus megjegyzése szerint ezzel köszörülték ki azt a csorbát, miszerint a Skyrim volt az egyetlen nagyobb 2011-es játék, amelyben nem szerepelt Nolan barátunk...