Mostanra már megszámlálhatatlanul sok játékban alakíthattunk varázslókat vagy varázslótanoncokat, a Mágusok Kora pedig egy újabb a sorban. Ami különlegessé teszi, hogy nem egymás ellen, hanem egymás mellett fogunk varázsolgatni és ügyeskedni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki abból, amit az élet, akarom mondani, az aktuális kör paklija nyújt.

Mágusok Kora

  • Partner/kiadó: Gémklub
  • Tarsasjatekok.com adatlap
  • Típus: kompetitív
  • Játékosok száma: 1-6 fő
  • Játékidő: átlagosan 20-60 perc
  • Korcsoport: 14+
  • Nehézség: 2,29/5
  • Ajánlott fogyasztói ár: 8990 forint

Az előkészületek során minden játékos kap egy játékostáblát, majd a kártyalapokat a hátlapjuk számozásának megfelelően három paklira válogatjuk szét, végül egyesével megkeverjük őket. Minden körben az annak megfelelő csomagból kap mindenki hat-hat lapot, ezek járnak körbe a draftolás során. Az asztal közepére helyezett holdfázis-jelölőt a húzózsákból feltöltjük a hat mágiaiskola korongjaival, ezek mutatják, hogy az adott fordulóban melyikük a legerősebb, magyarán, melyik iskola lapjait aktiválhatjuk varázsláskor.

Mágus tervez

Ha nagyon le szeretném egyszerűsíteni, akkor pár szóban a Mágusok Kora egy kártyadraftolós-motorépítős játék. A motor tulajdonképpeni öt „munkahengere” itt a hat mágiaiskola, melyek, ellentétben a járművek motorjának elemeivel, aszimmetrikusak. Ugyanis mindegyikük kicsit másként működik, illetve bizonyos lapok lehetővé teszik az iskolák közötti interakciót, legyen szó lapok kicseréléséről vagy áthelyezéséről. Ezekre fogjuk a kör során hozzánk kerülő lapok közül az egyiket kijátszani, vagy ha nem tudunk – vagy akarunk – egyet sem lehelyezni, akkor „elvarázsolni” az aktuálisan érvényben levő iskolák lapjait.

Persze nem dobálhatunk csak úgy tessék-lássék lapokat, ahova tetszik, mindegyiknek van egy kijátszási költsége, ami általában egy másik mágiaiskola nyersanyaga. Például van olyan varázsfőzet, amihez vér kell, míg egy másikhoz növényekre van szükségünk. Legalábbis optimális esetben, mert ha nagyon szükség lenne rá, akkor ezt tetszőleges nyersanyagból is kifizethetjük, azonban ez minden esetben drágább mulatság.

Amikor pedig varázsolni szeretnénk, akkor egy lap eldobásával, az oszlopban fentről lefelé haladva, az éppen aktuális holdfázis-párnak megfelelő iskolák összes lapján szereplő hatásokat érvényesítjük. Szerencsére nem kötelező minden hatást érvényesíteni, így ha valamit nem tudunk, vagy nem akarunk használni, mert például pillanatnyilag hátrányos lenne, akkor sem tettünk magunknak keresztbe. A kör utolsó, azaz hatodik fordulójában azonban kicsit másként megy a dolog, ekkor minden iskola legalsó lapjának hatása kerül érvényesítésre.

Ez a sok zsonglőrködés, tervezgetés és nyersanyag-tologatás pedig egy célt szolgál: minél több nyersanyagra kell szert tenni, lehetőleg arany formájában, ott ugyanis egy token egy győzelmi pontot ér, a többi iskolában három-öt tokenre van szükség egy pont szerzéséhez. De nemcsak varázslatok, hanem mágikus relikviák is kerülhetnek a kezünkbe, melyek ugyancsak győzelmi pontokat rejthetnek, amennyiben eleget teszünk a rajtuk szereplő feltételeknek.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Fortuna végez

A Mágusok Kora dobozában jó, hogy felosztott hely van a kártyák számára, de nem minden elem fogadására képes. Holott egy icipicit nagyobb dobozzal vagy észszerűbb felosztással biztosan meg lehetett volna oldani, hogy ne a tetejére kelljen behányni a játékostáblákat és a körjelölő keretet. Az illusztrációk szépek, ízlésesek, bár lehetnének változatosabbak. Ha az összes varázslatra nem is, de legalább a relikviák kaphattak volna különböző képeket.

A Mágusok Korában nem kis szerepe van a szerencsének még úgy is, hogy alapvetően mindenki egy készletből gazdálkodik. Két játékosnál jelentősen kiszámíthatóbb az, hogy melyik lapot fogjuk visszakapni, de hat játékosnál már gyakorlatilag teljesen beláthatatlan lapleosztásból kéne egy olajozottan működő motort építeni úgy, hogy gyakorlatilag csak körről körre alakíthatunk ki egy hatlépéses elképzelést arról, hogy mikor és mit fogunk varázsolni. Maga a játék egyszerű, gyorsan elsajátítható, de pár kör kell neki, mire eléggé kiismerjük. Még szerencse, hogy egy estébe ez simán beleférhet, ilyenformán azoknak ajánlom jó szívvel, akik szeretik a draftolós-motorépítős játékokat, de előfordul, hogy még egy órájuk sincs hódolni a hobbijuknak.

(A tesztpéldányt köszönjük partnerünknek, a Gémklubnak!)

Társasjátékos hírekért kövesd a rovat Facebook-oldalát