A kiadó még a béta állapot előtti, éppen csak működő változatot vágta hozzám, mint Johansson barátom a fejszéjét a zárda kapujának. Úgyhogy teszt csak később, most jöjjenek az első benyomások, amik a hamarosan kezdődő korai hozzáférésű fázisra is jellemzők lesznek. 

A The Viking Way alapjit nem titkoltan a szerintem remek Freeman: Guerilla Warfare című játék szolgáltatja, azaz itt is egy kereskedő-kalandteljesítő-felfedező-harcoló egyveleget kapunk. Itt azonban nem a mesterlövész puskák és a gépkarabélyok, hanem a különböző hideg szálfegyverek, buzogányok, íjak játsszák a főszerepet. Az induló csapat itt is aprócska, s innen kell majd az egész Európa tengerpartjára (Reykjaviktól Nantes-ig) kiterjedő birodalmat építeni.

A kereskedős rész is ismert lehet: minden városban van valami, amit olcsón adnak, de itt meg is mondják, hogy hova vidd ahhoz, hogy drágán add el. Úgyis Excel-táblát csinálsz majd, másképp nem megy az otpimalizálás. A városokban a kereskedő mellett van fegyver- és páncélkovács, hajóács (hajók adás-vétele, reparálása, pimpelése), városközponti Lordok Háza (itt is lesz valami, de jelenleg még nem funkcionál) és laktanya, ahonnan csipetnyi fejszés csapatodat tudod bővíteni. Vanna falvak (questek és nyersanyagok, illetve szuper olcsó, de szuper béna bérkatonák) meg monostorok, ahol gyógyítanak, és, hát, öööö, izé, csinos nénik várják kívánságaidat. Ez utóbbit egyelőre nem értem: még ha kocsmáros is (ez fontos elem volt a Freemanben), a templomerőd belsejében nem hinném, hogy a derék szerzetesek 20 éves, csudaszép nőket alkalmaznának… izé, sercsapolásra..  

Utazgatok, mert utazni élvezet…

Mérsékelten. Értelemszerűen hajózni fogunk a valódi észak-európai, balti és egyéb tengerpartok mentén. Várnak az egyes városok flottái, de a kalózok, a zátonyok, a kősziklák erős kihívást jelentenek. Meg a hajó irányítása is: a szélirányt folyamatosan figyelve kell vitorlánkat igazgatni, s így gazdálkodni a sebességgel. Itt azért még van mit finomítani, mert a játék egyelőre csak a teljes vitorlázatot ismeri, a szűkebb helyeken viszont még a minimálra vett sebesség is sok.

A csaták lehetnek tengeriek – ekkor nyilakkal támadunk a másik hajóra, majd közel érve megcsáklyázzuk, oszt’ átugrunk mindenkit agyonverni, végül kifosztani. A másik alapcsata a földi: itt megérkeznek íjászaink és a közelharcban képzett specialistáink, felsorakoznak, majd lelövünk/agyonverünk mindenkit _és_ kifosztjuk a helyet. Egyelőre az előremenetel sincs túlbonyolítva: XP gyűjtésével egy kattintással lehet fejleszteni a csapatod katonáit (jelenleg 5-ös szintig engedte a játék), míg saját karakteredet az egyes területekre elosztott pontokkal okosíthatod.

Szó, mi szó, a The Viking Way egy érdekes játék lesz. Elsőre várós, bár így, nagyon korai formában, csak részlegesen működve még nehéz meglátni benne a Freeman taktikai és stratégiai lehetőségeit. Azonban a kétkezes fejszézés, az igen, az már megy. A jelenlegi lelkiállapotom mellett nekem most ennyi is elég volt, szóval ha tetszik az ötlet és a stílus, tessék csak támogatni a fejlesztést…