A Psyonix a vagány verdákat a labdarúgással házasító alkotása, a Rocket League, kaotikus meccseivel már 2015-ös megjelenésekor befarolta magát a játékosok szívébe, népszerűsége pedig azóta is töretlen, sőt ugrott is egy nagyot, miután 2020-ban free-to-play modellre váltott. A siker receptjét azóta inkább kevesebb, mint több sikerrel próbálták már többen is reprodukálni, most pedig a Hugecalf Studios igyekezett újragondolni a négy keréken labdázást.

Az egyelőre korai hozzáférésben elérhető Turbo Golf Racing igazság szerint alapjaiban nem sokat változtatott a Rocket League ötletén, de ahogy címe is árulkodik róla, focikapu helyett ezúttal már lyukra kell játszanunk – na persze nem "olyan" értelemben. Ebből adódóan a Psyonix alkotásának sok ismerős eleme visszaköszön benne, például ügyesen ugrándozva, plusz löketekkel átmenetileg felgyorsulva ezúttal is menő kis járgányunkkal nekirontva kell a célba tessékelnünk a labdát.

Talán az egyik legnagyobb különbség azonban a pályák kialakítása, hiszen a golfra alapozva ezúttal már nem zárt arénákban kell az ellenfél kapuját célba venni, hanem egy lyukban végződő, sok esetben elég csavaros, és szerteágazó útvonalon kell végigkísérnünk pattogó útitársunkat. Ezek a pályák ráadásul a szép zöld gyep mellett rengeteg más, labdánk mozgását befolyásoló felületet, lejtőket, emelkedőket, ugratókat, gyorsítósávokat, alagutakat és lebegő gyűrűket is tartogatnak. Emellett, mivel ezek a terek már alapvetően nyitottak, így ezúttal semmi sem védi meg labdánkat attól, hogy a játéktéren kívülre repüljön, tehát érdemes megfontoltan lökdösni. Mindazonáltal a játék néhol kicsit furcsán értelmezi a domborzatot – vagy a gravitációt –, például mikor a lyuktól pár méterre egy meredek lejtőn labdánk egyszerűen lecövekel ahelyett, hogy begurulna a célba. Olyan eset is előfordult, hogy hiába löktük be elégedetten a labdát a fényoszlopba, valamiért nem huppant bele pontosan a közepébe, és nem érzékelte "gólként" a játék.

A testreszabhatóság jegyében már most számos kozmetikai tárgyat és plusz képességeket biztosító "magot" oldhatunk fel fokozatosan játékkal, vagy éppen játékbeli fogaskerekeinkből költekezve, az elején pedig kezdőkocsinkat is kiválaszthatjuk. Tartalom tekintetében a szóló kampányban alapvetően csupán az idővel kell versengenünk a különböző pályákon, míg a többjátékos módban már értelemszerűen más játékosokkal, méghozzá azon, hogy ki tessékeli előbb a lyukba labdáját. Multiban a felszedhető gyorsítók mellett már pajzsok és rakéták is megjelennek a pályán, amikkel újabb módokon befolyásolhatjuk a futam végkimenetelét. 

Turbo Golf Racing ismerős alapokra építve gondolja újra a kocsikkal labdázás ötletét, és a maga módján egész szórakoztató. Az irányítás egyszerű, a pályatervek többnyire érdekesek és ötletesek, azonban a kissé fölöslegesnek érződő plusz mechanikák – pl. fegyverek, siklórepülés – és a nagyobb, nyílt terek, no meg az így több noszogatást igénylő labdák miatt sokat veszít lendületéből. Ezek és kisebb hibái ellenére viszont már most is abszolút élvezhető, ha pedig a fejlesztők a finomhangolás mellett fokozatosan kibővítik új játékmódokkal és ötletekkel, akkor egy igazán üde színfolt lehet belőle.