Kérjük jelentkezz be!

3D-s grafikai programok

A 3D-s képalkotással kapcsolatos kérdések, hozzászólások topikja; Lightwave, Maya, 3DS Max... bármi jöhet!
#765801 Gpety 2016. június. 09. 19:02
Gpety
#765796 :: Derivel (2016. június. 09. 13:57)
Sziasztok! Nem tud valaki esetleg egy jó 3D-s terveziő programot? Autocad, Sketchup és lakástervező programok kilőve, mert számomra nem megfelelőek.
Javaslom a FreeCad-et. Nagyon sok modul van hozzá, teljesen ingyenes és nyílt forráskódú. Én az Autocad mellett használom. Igaz mióta jól megy az Autocad 3D-s része, azóta már jóformán nem, de aki ingyenes megoldást keres, a FreeCad-től jobbat nem talál.
#765798 Derivel 2016. június. 09. 18:19
Derivel
#765797 :: BenJoe00 (2016. június. 09. 17:40)
Attól függ, mire szeretnéd használni, de amúgy 3ds Max vagy Maya.
Csak egy kicsi pár cm-es modelt szeretnék tervezni. Az Autocad megismerése túl hosszú lenne, a Sketchup pedig nem ad elég opciót.
#765797 BenJoe00 2016. június. 09. 17:40
BenJoe00
Attól függ, mire szeretnéd használni, de amúgy 3ds Max vagy Maya.
#765796 Derivel 2016. június. 09. 13:57
Derivel
Sziasztok!
Nem tud valaki esetleg egy jó 3D-s terveziő programot?
Autocad, Sketchup és lakástervező programok kilőve, mert számomra nem megfelelőek.
#512776 kissgy1028 2010. március. 24. 14:31
kissgy1028
#505821 :: Manesz (2010. február. 27. 20:48)
Zapo: Főként nem azzal van a baj, hogy az anyagok nem jelennek meg. Vagyis mindegyik azt produkálja, amit beállitottam. Hülye kérdés: amiket hypershader-ben teszek rá anyagot, azokat ugye mind ismeri a MR? Ne vess meg az idióta kérdésekért, még nagyon kezdő lány vagyok a Mayában... Amikor elsőre rendereltem MR-rel, nem állitottam rajta szinte semmit, és kaptam egy viszonylag jó képet (csak nekem olyan kéne, emiről nem lehet megmondani, hogy valóság-e vagy nem). Aztán végig néztem egy csomó honlapot, beállitási tutorialokat, azóta vagy korom fekete képet kapok, vagy néha tesz bele néhány kontur vonalat... És sehogy nem tudom visszaállítani még azt sem, hogy vmi legalább látható legyen. Fényforrást is raktam be kettőt, meg irányt is adtam, azokat is állitgattam... de nem megy Pár tutot már néztem a linken, amit irtál és köszi, mert megint tanultam belőle jó pár hasznos dolgot! Mondjuk van még mit...
Szia!
Igaz, hogy én sem vagyok valami profi 3d-s, és én 3ds max-et használok, de a renderelő alkalmazások elsajátítása, sajnos nem megy olyan könnyedén. Én is előszőr a Mental ray-be próbáltam beleszagolni, de annak a használata sokkal bonyolultabb, mint pl. a V-ray-é.
Sokan azt mondták nekem is, hogy próbálkozzak inkább a V-ray-jel, mivel sokkal gyorsabban elsajátítható a használata, és ezzel is lehet valósághű képeket és animációkat renderelni. Pár hónap alatt sikerült, olyan szinten elsajálítanom a V-ray-t, hogy az igényeimet teljesen kielégíti. Ha esetleg szeretnél a V-ray-jel megismerkedni, akkor ezt tudom ajánlani neked.
Leírás a V-ray használatáról
Rengeteg tutorialt találsz hozzá egyébként, - akár magyar nyelvűeket is -, az interneten, pl a www.world3d.hu-n.
Ha még ennél is egyszerűbb módszert szeretnél (igaz én személy szerint nem ajánlom), akkor erre jó a Solidrocks, ami egy leegyszerűsített kezelőfelületet kínál a V-ray-hez,. Ezzel viszont, nagyon sok beállítási lehetőségtől elesel, amit a V-ray felkínál, viszont nagyon egyszerűen, akár pár kattintással be lehet állítani, hogy a renderelt kép valósághű legyen.
Csak annyit tudok ajánlani, hogy nézz rengeteg tutorialt, én is azokból tanulok folyamatosan, és olvasgass rengeteg internetes tartalmat a különböző renderelő motorok beállítási, felhasználási lehetőségeiről.
Ha hazaértem a melóból felteszem ide egy-két képemet, amiből látni, fogod, hogy a V-ray-jel is szép valósághű képeket lehet készíteni.
Remélem, hogy sikerült vmit segítenem, hogy hogyan is indulj el a tanulásban.
Üdv.!
#505821 Manesz 2010. február. 27. 20:48
Manesz
Zapo:
Főként nem azzal van a baj, hogy az anyagok nem jelennek meg. Vagyis mindegyik azt produkálja, amit beállitottam. Hülye kérdés: amiket hypershader-ben teszek rá anyagot, azokat ugye mind ismeri a MR? Ne vess meg az idióta kérdésekért, még nagyon kezdő lány vagyok a Mayában... Amikor elsőre rendereltem MR-rel, nem állitottam rajta szinte semmit, és kaptam egy viszonylag jó képet (csak nekem olyan kéne, emiről nem lehet megmondani, hogy valóság-e vagy nem). Aztán végig néztem egy csomó honlapot, beállitási tutorialokat, azóta vagy korom fekete képet kapok, vagy néha tesz bele néhány kontur vonalat... És sehogy nem tudom visszaállítani még azt sem, hogy vmi legalább látható legyen. Fényforrást is raktam be kettőt, meg irányt is adtam, azokat is állitgattam... de nem megy
Pár tutot már néztem a linken, amit irtál és köszi, mert megint tanultam belőle jó pár hasznos dolgot! Mondjuk van még mit...
#504891 zapo 2010. február. 24. 13:20
zapo
#504544 :: Manesz (2010. február. 23. 13:26)
Sziasztok! Néhány éve már szenvedek 3d-s modellező programmal, de eddig nem a renderelés volt a lényeg. Főként SolidEdge-et és SolidWorks-ot használtam. Eddigi munkáimnál csak a modell pontossága volt fontos. Hogy vmi látványos cuccom is legyen, inkább programot váltottam. Kb 2 hete kezdtem el Mayazni, amiben minimálisan sikerült elsajátitanom a modellezést, anyagozást. Viszont hatalmas problémám van a mental-ray beállításokkal. Abban tudna nekem vki segíteni, hogy miket hogyan kell átállítani ahhoz, hogy teljesen realisztikus végeredményt kapjak? Teljesen sötét vagyok hozzá... Olyan, mint amilyen képeket kapok néha renderelés után :-S Előre is köszi mindenkinek a segítséget!!! Bye: Manesz
Olyan materialt rakj a modellre, amit ismer a MR Shadere. Plusz kell valami fényforrás is.
De elég sokat kell kísérletezni a beállításokkal, amíg nem kapsz egy jó render beállítást.
Nézz szét itt, biztos van valamiféle tutorial MR-hez.
#504544 Manesz 2010. február. 23. 13:26
Manesz
Sziasztok!

Néhány éve már szenvedek 3d-s modellező programmal, de eddig nem a renderelés volt a lényeg. Főként SolidEdge-et és SolidWorks-ot használtam. Eddigi munkáimnál csak a modell pontossága volt fontos. Hogy vmi látványos cuccom is legyen, inkább programot váltottam. Kb 2 hete kezdtem el Mayazni, amiben minimálisan sikerült elsajátitanom a modellezést, anyagozást. Viszont hatalmas problémám van a mental-ray beállításokkal. Abban tudna nekem vki segíteni, hogy miket hogyan kell átállítani ahhoz, hogy teljesen realisztikus végeredményt kapjak? Teljesen sötét vagyok hozzá... Olyan, mint amilyen képeket kapok néha renderelés után :-S
Előre is köszi mindenkinek a segítséget!!!
Bye:
Manesz
#492081 FARKASF 2010. január. 02. 12:32
FARKASF
SZIAZSTOK JÓZSI-VAGYOK SZERETEK 3D-RAJZ PROGIKAL, RAJZOLNI ÉS ANIMÁCIOKAT KÉSZITENI.AMIT HASZNÁLOKAX 9/ MAYA 2010/DAZ 2,2/XSI/ PERSZE CSAK HOBBIKÉNT.MOST HOZÁJUTOTAM A DAZ CARRARA 7-HEZ, SIKERESEN FELTELEPITETEM ÉS SIKERÜLT. BEJÖN DE A KEZELŐ FELÜLET NEM TUDOM HOGY KELL ELÖHOZNI!!!!!!!!!!!SOK 3D-RAJZ PROGIVAL ELBOLDUGOLOK,DE EZ MOST KIFOGOTT RAJTAM HA VALAKI TUD SEGITENI MEG KÖSZÖNÉM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#485344 zapo 2009. december. 08. 20:51
zapo
#485321 :: zozzoo88 (2009. december. 08. 19:32)
A ZBrushsal csinált képek eléggé jók. Letöltöttem, de szerintem nem lesz kihasználva az a 30 nap.. annyi beállítást egyhelyen én még nem láttam. Ebből kiindulva a Mudboxot ki sem próbáltam. A ZModeler meg egy @!%#&, mert a blueprinteket eltorzítja! Na mindegy is keresek valami kis egyszerűt, hogy legyen mivel kezdeni, és hogy egyszer majd ezekkel a programokkal is tudjak valamit kezdeni.
Biztos be lehet állítani, hogy ne tortzítson, a Maxban is van, hogy az ablakhoz, vagy képarányhoz igazítson, lehessen nagyítani, vagy fix maradjon. De mint mondtam, nem igazán használtam, még konvertálni sem tudtam vele, mert a free verzió volt fent.
#485321 zozzoo88 2009. december. 08. 19:32
zozzoo88
A ZBrushsal csinált képek eléggé jók.
Letöltöttem, de szerintem nem lesz kihasználva az a 30 nap.. annyi beállítást egyhelyen én még nem láttam. Ebből kiindulva a Mudboxot ki sem próbáltam. A ZModeler meg egy @!%#&, mert a blueprinteket eltorzítja!
Na mindegy is keresek valami kis egyszerűt, hogy legyen mivel kezdeni, és hogy egyszer majd ezekkel a programokkal is tudjak valamit kezdeni.
#485248 zapo 2009. december. 08. 16:53
zapo
#485243 :: zozzoo88 (2009. december. 08. 16:37)
Köszi zapo. Bár az annyira nem számít, hogy nagyon nagy tudása legyen, csak könnyű legyen használni, hogy alapot adjon. Ez a blender nekem a halálom. Én ehhez azért egy kicsit hülyének érzem magam. Most találtam valami zmodeler-t, hátha az jó lesz. Kiderül, és ha összejön akkor bemutatom a készterméket.
Az sem rossz, leszámítva, hogy nem tudod lerenderelni a képet, az leginkább játékok moddolásához való modellező program, én nem is nagyon használtam, valahogy nekem nem álltak kézre a funkciók.

De vannak még amolyan szobrász programok, mint a Zbrush, vagy az Autodesk Mudbox. Azok sem egyszerűek, de nagyon szép, részletes alkotásokat lehet benne összehozni. Mindkettőnek van próbaverziója.
#485243 zozzoo88 2009. december. 08. 16:37
zozzoo88
Köszi zapo. Bár az annyira nem számít, hogy nagyon nagy tudása legyen, csak könnyű legyen használni, hogy alapot adjon. Ez a blender nekem a halálom. Én ehhez azért egy kicsit hülyének érzem magam.
Most találtam valami zmodeler-t, hátha az jó lesz. Kiderül, és ha összejön akkor bemutatom a készterméket.
#485092 zapo 2009. december. 07. 23:29
zapo
#484941 :: zozzoo88 (2009. december. 07. 19:16)
Tudna nekem linkelni valaki egy jó, könnyen kezelhető 3D-s progamot?
zozzoo88 írta:

Tudna nekem linkelni valaki egy jó, könnyen kezelhető 3D-s progamot?

Könnyen kezelhető és nagy tudású 3D-s progi nem nagyon van, én az Open FX-szel kezdtem négy éve, de kipróbáltam még a POV Ray-t (ez leginkább programozóknak ajánlott), a Blendert, Carrara-t, DAZ Bryce-t, 3D Canvas-t, Rhinocerost is, meg még valamit, ami nem jut eszembe most.
Ami szerintem elég könnyen kezelhető, az a Google SketchUp, ami ingyenes, de van Pro verziója is, ami megvásárolható. Én nem használtam.
Google SketchUp

Ha esetleg kevésnek bizonyulna, akkor ajánlom a Blendert, ami szintén ingyenes, elég jó, mert sok plugin van hozzá, nehézkes a használata, viszont ha van kitartásod, akkor tutorialok alapján, idővel bele lehet tanulni.
Blender
#484941 zozzoo88 2009. december. 07. 19:16
zozzoo88
Tudna nekem linkelni valaki egy jó, könnyen kezelhető 3D-s progamot?
#482830 zapo 2009. november. 30. 17:15
zapo
#482828 :: TOMYKILLER (2009. november. 30. 17:06)
Üdv! zapo: Milyen programot használsz?
Autodesk 3D Studio Max Trialt használok.
#482828 TOMYKILLER 2009. november. 30. 17:06
TOMYKILLER
Üdv!
zapo: Milyen programot használsz?
#482822 zapo 2009. november. 30. 16:56
zapo
#475571 :: zapo (2009. november. 06. 19:30)
Ez az animáció nagyon brutál: BenJoe00: Köszi sokat segített a tutorialod, nálam legtöbbször az elkezdés a nehéz, sosem tudom, honnan hová. Most egy autót modellezek, ezt már szeretném befejezni végre, nem úgy, mint a többi félkész objektumomat.
Jelenleg itt tartok az autómmal, most a textúrázás mikéntjén töröm a fejem.
Kép
Egyébként ez egy 1949 környéki Mercury Eight lenne, néhol vannak aránybeli torzulások, megfelelő blueprint hiányában.
#475571 zapo 2009. november. 06. 19:30
zapo
Ez az animáció nagyon brutál:


BenJoe00: Köszi sokat segített a tutorialod, nálam legtöbbször az elkezdés a nehéz, sosem tudom, honnan hová. Most egy autót modellezek, ezt már szeretném befejezni végre, nem úgy, mint a többi félkész objektumomat.
#448952 BenJoe00 2009. augusztus. 14. 21:20
BenJoe00
Kikerült a leckém 2. része a world3d.hu-ra. Ezzel be lett fejezve a géptest modellezése. Még 2 rész van hátra.
#446170 BenJoe00 2009. augusztus. 07. 12:27
BenJoe00
Madboy: XD Az oldal tényleg jó, bár én túl sok mindent nem tanultam róla.
A folytatás meg valószínűleg jövőhét elején kerül ki. Én már elküldtem, innentől kezdve nem rajtam áll.
#446082 Gpety 2009. augusztus. 07. 05:59
Gpety
#446017 :: zapo (2009. augusztus. 06. 21:20)
Én 30 napos Maya 2009 Trialról tudok csak, az Autodesk oldalán nincs utalás PLE-re sajnos.
Trial régebben is volt, ha jól emlékszem, a PLE meg mindig az eggyel régebbi verzióból készült. Az Autodesk oldalán én sem nagyon találtam, pedig jó lenne, ha létezne még.
#446017 zapo 2009. augusztus. 06. 21:20
zapo
#446012 :: Gpety (2009. augusztus. 06. 21:12)
Ezt az egy-két videót néztem már, sajnos elég rövidkék. Egyébként létezik még a Maya PLE valami újabb verzióban? És ami még fontosabb, mióta az Autodesk megvette a Maya-t, a próbaverzió továbbra is korlátalan ideig használható (vízjellel), vagy a Max-hoz hasonlóan az is 60 napos lett?
Én 30 napos Maya 2009 Trialról tudok csak, az Autodesk oldalán nincs utalás PLE-re sajnos.
#446012 Gpety 2009. augusztus. 06. 21:12
Gpety
#446008 :: zapo (2009. augusztus. 06. 21:01)
A YouTube-on vannak videó tutorialok, meg találtam a Google video-n is, bár még nem olyan elterjedt, kevés a lecke hozzá.
Ezt az egy-két videót néztem már, sajnos elég rövidkék.

Egyébként létezik még a Maya PLE valami újabb verzióban? És ami még fontosabb, mióta az Autodesk megvette a Maya-t, a próbaverzió továbbra is korlátalan ideig használható (vízjellel), vagy a Max-hoz hasonlóan az is 60 napos lett?